پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۴۸۵۶
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: ۲۵۰ هزار از احکام کمیسیون ماده ۱۰۰ مبنی بر قلع بنا هنوز اجرایی نشده است.
شعار سال: علیرضا احمدی، رئیس شورای عالی استان‌ها درباره عدم اجرای احکام قلع بنای کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ اظهار داشت: تا کنون ۲۵۰ هزار حکم قلع بنا از سوی کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ در سراسر کشور صادر شده، اما بخش قابل توجهی از این احکام هنوز اجرایی نشده است.

وی ادامه داد: بیش از ۱۰ سال از بعضی از احکام قلع بنا کمیسیون ماده ۱۰۰ می‌گذرد، ولی هنوز قابلیت اجرایی ندارد چرا که در بعضی از شهر‌ها تخریب بنا‌های غیر مجاز می‌تواند تبعات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی داشته باشد؛ بنابراین ما باید تدبیری بیاندیشیم تا۲۵۰ هزار رایی که هنوز اجرائی نشده است و هزینه‌هایی به شهر تحمیل کرده را جبران کنیم و از این درآمد‌ها در جهت رفاه شهروندان هزینه کنیم.
احمدی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا تاکنون این احکام اجرایی نشده است گفت: اجرای این احکام با همکاری قوه قضاییه امکان پذیراست، البته قوه قضاییه اخیرا اقدامات قابل توجهی در جهت رفع تبعیض و اجرای عدالت انجام داده است.

وی با تاکید بر اینکه باید ازساخت و ساز‌های غیرمجاز قبل از وقوع آن جلوگیری شود افزود: اکنون باید درخصوص رای‌های صادرشده که چندین سال از عدم اجرای آن گذشته است با تدبیر عمل کنیم چرا که بعضی از صاحبان این خانه‌های غیرمجاز از قشر کم درآمد هستند و باید شرایط آن‌ها نیز در اجرای قانون مورد نظر قرار بگیرد.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان این که باید از سوی دیگر با زمین خواران و کوه خواران بر اساس قانون به شدت برخورد شود افزود: هر چه سریعتر باید احکام مربوط به افراد ثروت اندوزی که با دور زدن قانون ساخت و ساز غیر مجاز داشته اند، اجرایی شود.

وی تأکید کرد: باید پیشگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در اولویت شهرداری‌ها قرار بگیرد و در این راستا سامانه ثبت شکایت شورای عالی استان‌ها بزودی راه اندازی می‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از وب سایت اطلاع رسانی جوان ، تاریخ انتشار: 8 تیر  1399 ، کد خبر: 1008407 ، www.javanonline.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین