پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۴۹۹۲
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۹
صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پی حمایت از طرح های پژوهشی در حوزه‌های علوم پزشکی، ریاضی و فیزیک، علوم دامی و دامپزشکی و شیلات است تا فعالیت های نوآورانه سرعت بیشتری بگیرد.
شعار سال: انجام حمایتی متوازن از محققان صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را بر آن داشت تا برای سرعت بخشیدن به فعالیت‌های فناورانه محققان فراخوان‌هایی را در طول سال منتشر کند. در همین راستا مرداد ماه سال گذشته بود که نخستین فراخوان برای حمایت از پژوهش‌های محققان سراسر کشور منتشر شد.
۱۷ کارگروه در حوزه‌های گوناگون علم و فناوری مانند علوم پایه، هنر و معماری، معارف و علوم اسلامی، تغییرات اقلیم و گرمایش جهانی، آلاینده‌های زیست محیطی، مطالعات علم و فناوری و کشاورزی و منابع طبیعی فعال هستند. هر کارگروه در سال ۳ فراخوان منتشر می‌کند و بر اساس آن محققان از سراسر کشور طرح‌های خود را برای دریافت حمایت ارسال می‌کنند.
بر این اساس در کارگروه‌های علوم پزشکی، ریاضی و فیزیک، علوم دامی و دامپزشکی و شیلات که به عنوان نخستین گروه فراخوان آن‌ها منتشر شد در طی یک سال ۶۵۳ طرح توسط محققان ارسال شد. از این تعداد پس از داوری ۱۰۷ طرح برای حمایت مصوب شد. همچنین ۵۴۶ طرح در مرحله بررسی قرار دارند.
البته علاوه بر طرح‌های پژوهشی، رساله دکتری و طرح‌های پسا دکتری نیز وجود دارد که تعداد آن‌ها به ترتیب ۳۴۱، ۱۹۹ و ۱۱۳ است.
در حال حاضر نیز دومین دوره فراخوان‌های این گروه آغاز کرده است. پژوهشگران از آغاز تیر ماه سال جاری تا ۱۵ شهریور ماه برای ارسال طرح‌های پژوهشی خود به این گروه مهلت دارند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر، تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹، کد خبر: ۵۸۲۳۴، hakimemehr.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین