پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۵۷۹۵
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت: با اشاره به وصول 867 میلیارد تومان از درآمدهای دولت در استان در سه‌ماه امسال این میزان وصول درآمد 38 درصد کمتر از میزان هدف‌گذاری این فصل بوده است.

شعار سال:سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان: ۹۰ درصد درآمدهای استان در قالب مالیات است و تا پایان سال فرصت تحقق دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با اشاره به وصول 867 میلیارد تومان از درآمدهای دولت در استان در سه‌ماه امسال گفت: این میزان وصول درآمد 38 درصد کمتر از میزان هدف‌گذاری این فصل بوده است. رضا جمشیدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در گفت وگو با خراسان رضوی در خصوص آخرین وضعیت بودجه‌ای استان در سال 99 اظهار کرد: مجموع درآمدهای وصول‌شده در سه‌ماه اول امسال معادل 867 میلیارد تومان بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17.5 درصد رشد را نشان می‌دهد اما نسبت به هدف‌گذاری انجام‌شده عدم تحقق 38 درصدی داشته است.وی افزود: البته باید در نظر داشته باشیم حدود 90 درصد درآمدهای استان در قالب مالیات‌ها محقق می‌شود که بخش عمده آن در تابستان و از طریق اظهارنامه‌های مالیاتی محقق  و بخش دیگری نیز در ماه‌های پایانی سال وصول می‌شود. علاوه بر این افزایش 17 درصدی نسبت به سال گذشته، در سال گذشته هم نسبت به سال قبل‌تر وجود داشته است. بااین‌حال می‌توان گفت یک‌سوم درآمدهایی که باید در سه‌ماه وصول می‌شد، محقق نشده است.رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان درباره تخصیص اعتبارات عمرانی استان طی امسال نیز اظهار کرد: 70 درصد اعتبارات استانی خراسان رضوی در سه‌ماه تخصیص یافته  است، تخصیص اعتبارات 3 درصد سهم نفت و گاز استان در سه‌ماه امسال صفر بوده و اعتبارات تکمیل راه‌های روستایی استان تخصیص 70 درصدی داشته است.وی ادامه داد: اعتبارات استفاده متوازن از امکانات کشور تخصیص 20 درصدی آن ابلاغ‌شده است، اعتبارات طرح‌های ملی استانی شده حدود 60 درصد  در سه‌ماه اول امسال تخصیص یافته است.

تخصیص 34 درصدی بودجه عمرانی استان در 3 ماه
جمشیدی گفت: به‌طور میانگین میزان تخصیص اعتبارات عمرانی استان در سه‌ماه امسال 34 درصد بوده است. این درصد تخصیص در حالی است که میزان تخصیص اعتبارات عمرانی استان در سال 98، در پایان سال حدود 44 درصد بوده است. هرچند به‌طور میانگین ما انتظار تخصیص 34 درصدی در سه‌ماه را نداشتیم و به این معنی نیست که در سه فصل بعدی ما همین میزان تخصیص را داشته باشیم. از سویی این درخواست همه استان‌ها بوده است که تخصیص‌ها در 3 ماه داده شود تا دستگاه‌ها تکلیف خود را بدانند و به برنامه‌ریزی‌های لازم و انجام مناقصه‌ها برای واگذاری پروژه‌ها اقدام کنند. بنابراین ممکن است میزان تخصیص‌ها در فصول بعدی بدین شکل نباشد اما به‌هرحال این میزان تخصیص عدد امیدوارکننده و خوبی است.وی افزود: همچنین تغییر قابل‌توجه دیگری که در تخصیص اعتبارات در سه‌ماه امسال نسبت به سال گذشته اتفاق افتاده است ، تخصیص عمده اعتبارات به‌صورت نقد بود و با توجه به این که در سال گذشته تقریباً 15 درصد تخصیص‌ها نقدی بوده است ، این موضوع نیز نقطه قوت دیگری در تخصیص اعتبارات در سه‌ماه امسال بوده است.
تغییرات بودجه ای 99
علاوه بر این معاونت برنامه و بودجه این سازمان در خصوص تغییرات بودجه ای استان در قانون مصوب نسبت به لایحه بودجه 99 اعلام کرد: اعتبارات هزینه‌ای خراسان رضوی در سال 99 مبلغ 7545 میلیارد ریال است که نسبت به لایحه بودجه 4.8 درصد کاهش‌یافته است. همچنین اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در قانون بودجه سال 99 مبلغ 23.404 میلیارد ریال است که نسبت به ارقام لایحه بودجه 8 دهم درصد افزایش‌یافته است. این معاونت همچنین اعلام کرده است از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی، 3 درصد درآمد حاصل از صادرات نفت خام و گاز طبیعی، اعتبارات 27 صدم درصد مالیات بر ارزش‌افزوده و اعتبارات طرح توسعه و تکمیل راه‌های روستایی هرکدام 13 درصد کسر  و مبلغ 651 میلیارد ریال به تبصره 19 و مبلغ 11 میلیارد ریال برای بازارچه‌های مرزی استان اختصاص‌یافته است. اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات کشور، هم در بخش استانی وهم در بخش ملی وملی استانی بدون تغییر باقی‌مانده و اعتبارات طرح‌های ملی و ملی استانی شده نیز 3.2 درصد رشد نسبت به لایحه بودجه داشته است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه خراسان رضوی  ، تاریخ انتشار: 14 تیر 1399، کد خبر:240839،www.khorasanrazavi.khorasannews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین