پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۷۲۰۶
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۵
در فرایند استحصال آرد سه مولفه تکنولوژی، نیروی انسانی و کیفیت مواد اولیه بر کیفیت آرد تولیدی نقش آفرینی می کند، گاها در برخی شرایط واحدهای آسیابانی در یک منطقه از یک نوع گندم با مشخصه های کیفی یکسان دریافت می کنند اما کیفیت محصول خروجی هرکدام متغیر است.
شعار سال:در فرایند استحصال آرد سه مولفه تکنولوژی، نیروی انسانی و کیفیت مواد اولیه بر کیفیت آرد تولیدی نقش آفرینی می کند، گاها در برخی شرایط واحدهای آسیابانی در یک منطقه از یک نوع گندم با مشخصه های کیفی یکسان دریافت می کنند اما کیفیت محصول خروجی هرکدام متغیر است. در خصوص بررسی دلایل این مسئله و میزان اهمیت هرکدام از مولفه های آسیابانی بر کیفیت آرد تولیدی به سراغ برخی از آسیابانان کشور رفتیم و به گفت وگو پرداختیم که در ادامه خواهید خواند؛
 
*تکنولوژی 40 درصد در کیفیت آرد موثر است
 
زاهد بلوچ زهی مدیرعامل کارخانه آرد وحدت سراوان در گفت وگو با  غلات نیوز با با اشاره به نقش 40 درصدی تکنولوژی آسیابانی بر میزان کیفیت آرد تصریح کرد:  مهم ترین اصل دسترسی به ماده اولیه کیفی است. در این بخش نوع گندم های دریافتی و مدیریت اختلاط آنها مهمترین اثر را در کیفیت آرد تولیدی می گذارد.

وی افزود: البته از نقش نیروی انسانی در این بخش نباید غافل شد چرا که به کمک پرسنل تخصصی می توانیم به اختلاط مهندسی شده از گندم ها دست یابیم.
 
* ضرورت سرمایه گذاری در بخش نیروی انسانی در جهت ارتقا کیفیت آرد

در ادامه مرتضی سنادی زاده مدیرعامل شرکت تولیدی آرد جوانه شوشتر اظهار کرد: گاها پیش می آید که دو واحد آسیابانی از یک گندم با مشخصه های کیفی برابر برخوردار می شوند اما نوع تکنولوژی و دیاگرام آنها باهم برابر نیست. حتی در صورتی هم که تکنولوژی و دیاگرام آنها نیز باهم در یک سطح باشد تفاوت نیروی انسانی هرکدام می تواند کیفیت آرد را بسیار تحت شعاع قرار دهد.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در بخش نیروی انسانی در کارخانجات آردسازی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است تصریح کرد: نیروی انسانی متخصص در صورت وجود مواد اولیه باکیفیت قابل قبول حتی می تواند تکنولوژی قدیمی را طوری به کار گیرد که ارتقاء کیفیت آرد را به دنبال داشته باشد. اما در مجموع باید گفت میان تکنولوژی و نیروی انسانی، نقش نیروی انسانی حائز اهمیت تر است.

مدیرعامل شرکت تولیدی آرد جوانه شوشتر تصریح کرد:  ما بخش اعظمی از سرمایه گذاری مان را در بخش نیروی انسانی به کار گرفته ایم. پرسنل ما دائما در حال آموزش هستند و ارزیابی می شوند. نتایج این آموزش ها در عملکردشان قابل مشاهده است.

* مهارت تیم تولید نقش پر رنگی در تولید آرد باکیفیت دارد

در بخش بعدی این گزارش علی کتابی مدیرعامل کارخانه آرد فخر زنجان اظهار کرد:

در شرایطی که سطح تکنولوژی و کیفیت مواد اولیه یکسان باشد تولید آرد باکیفیت به تخصص آسیابان و نیروی تولید آن واحد آسیابانی بستگی دارد. در حال حاضر باتوجه به اینکه در فواصل گرم سال هستیم و  نیز باتوجه به اینکه گندم های تخصیصی از کیفیت متغیری برخوردارند تیم آسیابانی یک واحد تولیدی باید از مهارت بالا و تخصص کافی برخوردار باشند تا آرد استحصال شده دچار سستی بیش از حد نشود.
 

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  پایگاه خبری غلات نیوز   ،تاریخ انتشار:21  تیر 1399،کدخبر:   29416،www.ghalatnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین