پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۳۷۸۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۷
رئیس اتحادیه نانوایان تهران گفت: آرد نول کشی شده و با گلوتن پایین روانه نانوایی های تهران می شود، خمیرمایه مرغوب هم به راحتی در دسترس نیست و نانوایان آن را از بازار سیاه تهیه می کنند.

شعارسال: قاسم زراعت‌کار  درمورد کیفیت آرد توزیعی به نانوایی‌ها گفت: کیفیت آرد بسیار پایین است با آنکه استان تهران بیشترین حجم مصرف را دارد اما 35 درصد گندم تولیدی در کشور از نوع درجه یک، 35 درصد درجه 2 و 30 درصد درجه 3 است که معمولا گندم درجه یک که در استان‌ها تولید می‌شود با نظر استانداران در همان استان مصرف می‌شود و مابقی وارد کارخانجات آرد می‌شود که آنها نیز نول آرد را می‌کشند.

وی افزود: طبق قوانین بین‌المللی جدا کردن نول از آرد خلاف است یعنی روغن زرد گندم را از آن جدا می‌کنند و با روغن نباتی می‌خواهند آرد را غنی‌سازی کنند و همین آردها روانه نانوایی‌های تهران می‌شود در نتیجه گلوتن آرد کاهش می‌یابد.

او به نتیجه آزمایش‌هایی که در آزمایشگاه‌های اتحادیه نانوایان انجام می‌شود اشاره کرده و گفت: برای آنکه نانوایان بتوانند این آرد بی‌کیفیت را عمل‌آوری کنند مجبورند مدام با گلوتن صنعتی و آب در تماس باشند که در یک مدت کوتاه تمام پوست دست آنها دچار آسیب‌ جدی شده و از بین می‌رود.

رئیس اتحادیه نانوایان در مورد استفاده از خمیرمایه برای به عمل آوری خمیر نان هم گفت: برای استفاده از خمیرمایه چندین جلسه با شرکت بازرگانی دولتی و انجمن صنفی سندیکای خمیرمایه داشته‌ایم و چون نانوایی‌های بربری و سنگکی استقبال بیشتری از یک برند خاص خمیرمایه دارند اما متاسفانه این محصول در دسترس نیست.

وی افزود: تاکنون چند بار نامه‌هایی را به ریاست جمهوری و ارگان‌های مرتبط با این موضوع نوشته‌ایم اما هنوز نتوانسته‌ایم به نتیجه برسیم. قبلا تعاونی نانوایان سهمیه‌ای از این خمیرمایه را داشت که بین نانوایان این خمیرمایه را توزیع می‌کردیم اما اکنون این موضوع دیگر انجام نمی‌شود علاوه بر آنکه دو تفاهم‌نامه با سندیکای خمیرمایه امضا کرده‌ایم که ماهانه به هر نانوایی یک کیسه از ا ین خمیرمایه مرغوب را تحویل دهند اما این اتفاق نیفتاده است.

زراعت‌کار به صراحت گفت: اکنون نانوایی‌ها مجبورند که خمیرمایه مورد نیاز خود را از بازار سیاه تهیه کنند. چون در صورت فروش رسمی خمیرمایه باید 9 درصد ارزش افزوده بپردازند که برایشان مقرون به صرفه نیست و ترجیح می‌دهند که خمیرمایه را از طریق دلال و غیررسمی بفروشند.

رئیس اتحادیه نانوایان گفت: اکنون نانوایان مجبورند هر کیسه خمیرمایه را در بازار سیاه 50 هزار تومان خریداری کنند و ما آمادگی داریم که ماهانه 100 تن از خمیرمایه مرغوب را خریداری کنیم.

 کیفیت پایین آرد و نان طی سالهای گذشته همواره مورد بحث بوده که عده‌ای علت آن را قیمت دستوری دولتی و توزیع آرد دولتی می‌دانند و معتقدند برا ی افزای کیفیت نان باید قیمت نان آزاد شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 2مرداد 1397 ، کدخبر: 13970502000839،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
0
0
این جامعت هم دیگه شور همه چیز رو در آوردن. بیمه کارگر رایگان، سوخت و حامل انرژی یا رانه ای، چی می خواید دیگه از جون مردم
ناشناس
Germany
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
0
0
ینی به فکر قوت قالب مردمم نیستن اینا
ا.ف۷۵
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
0
0
ا.ف75
ولی خداییش در زمینه نان حکومت تونسته خیلی خوب عمل کنه و قیمت نون اونقدرا هم بالا نره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین