پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۱۴۵۸
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۵
رئیس اتحادیه نان های فانتزی(حجیم و نیمه حجیم) در گفت‎و‎گو با فصل اقتصاد گفت: کیفیت آرد در فصل گرما پایین می آید و در نتیجه بر روی کیفیت و پخت نان تأثیر می گذارد. آردی که در داخل استان تهران و البرز مورد استفاده قرار می گیرد کیفیت پایینی دارد به طوری که همه ناراضی هستند. همچنین در تمام کشور کیفیت آردها پایین آمده است.

شعارسال: رئیس اتحادیه نان های فانتزی(حجیم و نیمه حجیم) در گفتوگو با فصل اقتصاد گفت: کیفیت آرد در فصل گرما پایین می آید و در نتیجه بر روی کیفیت و پخت نان تأثیر می گذارد. آردی که در داخل استان تهران و البرز مورد استفاده قرار می گیرد کیفیت پایینی دارد به طوری که همه ناراضی هستند. همچنین در تمام کشور کیفیت آردها پایین آمده است.

محمد جواد کرمی تصریح کرد: فصل برداشت گندم آغاز شده و به سیلوها گندم تازه می رود. برای اینکه کیفیت آرد بالا برود باید با گندم های سال گذشته ترکیب و بعد تبدیل به آرد شود. در تمام دنیا برای بالا بردن کیفیت آرد، گندم هایی را که کیفیت بالا دارند از کشورهای دیگر خریداری می کنند و با گندم های خود ترکیب می کنند، بنابراین یکی از دلایلی که باعث پایین آمدن کیفیت نان می شود استفاده از یک نوع گندم از نوع ضعیف است.

رئیس اتحادیه نان های فانتزی(حجیم و نیمه حجیم) بیان کرد: کیفیت گندم استان های خوزستان، گلستان و فارس بسیار بالاست باید دولت به گونه ای برنامه ریزی کند که گندم های این مناطق را خریداری کند و به سایر استان هایی که کیفیت گندم آنها پایین است ارسال کند همچنین برای تأمین آرد مورد نیاز استان هایی که کیفیت گندم بالایی دارند از گندم سایر شهرهای کشور نیز استفاده کند.

وی ادامه داد: برای اینکه یک نان با کیفیت بالا پخته شود باید گندم های ضعیف و قوی با هم ترکیب شوند. شرکت های غله و خدمات بازرگانی مناطق در این زمینه باید برنامه ریزی کنند تا هرچه زودتر مشکل کیفیت پایین آرد و نان در فصل گرما رفع شود.

کرمی تصریح کرد: دولت گندم را یک هزار و ۷۵۰ تومان از کشاورز خریداری می کند و به قیمت ۶۶۵ تومان در اختیار نانوایی‌های یارانه پز و ۹۰۰ تومان آزاد پز و یک هزار و ۸۵۰ تومان به به واحدصنفی و صنعت مانند کارخانه های ماکارونی، بیسکوییت و … قرار می‌دهد، از این رو چند نرخی بودن قیمت گندم و آرد منطقی نیست و باعث ایجاد رانت های زیادی می شود؛ به نظر می‌رسد با یکسان سازی نرخ گندم و آرد به سبب قرار گرفتن رقابت سالم میان نانوایان شاهد افزایش کیفیت، قیمت منطقی نان و حذف رانت و سودجویی افراد هستیم.

رئیس اتحادیه نان های فانتزی(حجیم و نیمه حجیم) اظهار کرد: اگر می خواهیم صنعت سالمی داشته باشیم باید دولت گندم را به قیمت تمام شده و به یک نرخ در اختیار همه قرار دهد تا کیفیت گندم، آرد و نان افزایش یابد و رقابت سالمی میان کشاورز، کارخانه ها و واحدهای پخت نان ایجاد شود و شاهد تحول خوبی در بخش آرد و نان باشیم.

کرمی درباره افزایش قیمت نان های فانتزی گفت: هنوز هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت گرفته نشده و قرار است در هفته های آتی در کارگروه ملی آرد و نان کشور و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان نرخ آرد و گندم توسط کارشناسان بررسی و سپس افزایش یابد.

شرکت بازرگانی دولتی ایران سامانه جامع مدیریت فروش آرد کشور را راه اندازی کرده است در ابتدا فعالیت این سامانه با مشکل کمبود آرد روبه رو بودیم؛ اما اکنون در تأمین آرد مورد نیاز واحدهای نان های فانتزی(حجیم و نیمه حجیم) هیچ مشکلی وجود ندارد. هم اکنون هر کیسه ۴۰ کیلو گرمی آرد را از سامانه ۵۹ هزار تومان خریداری می کنیم.

بنا به گفته کرمی هم اکنون ۵۸۰ واحد صنفی در شهر تهران و ۹۰۰ واحد در سطح استان تهران و در سراسر کشور ۳ هزار و ۸۵۰ واحد در زمینه تولید نان های فانتزی(حجیم و نیمه حجیم) فعال هستند.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبری اتاق اصناف تهران ، تاریخ انتشار 19 تیر 98، کد خبر:18969 www.otaghasnaftehran.ir،

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین