پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۷۳۹
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲
دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، از ارائه تسهیلات ویژه برای رتبه های برتر آزمون دانشنامه تخصصی دندانپزشکی خبر داد و گفت: رتبه‌های اول تا سوم آزمون دانشنامه تخصصی دندانپزشکی می توانند در صورت اعلام نیاز دانشگاه، محل خدمت خود را تعیین کنند.

شعارسال: دکتر سعید عسگری با اعلام این مطلب وضعیت آموزش دندانپزشکی کشور را رضایت بخش ارزیابی کرد و گفت: نتایج بررسی‌ها نشان می دهد که استانداردهای آموزش دندانپزشکی کشور در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر در وضعیت بهتری قرار دارد. خوشبختانه بیش از 90 درصد از داوطلبانی که در آزمون شفاهی دندانپزشکی امسال شرکت کردند، موفق به کسب دانشنامه تخصصی در رشته خود شده و اکثر این متخصصین جوان در آینده نزدیک مسئولیت‌های مهمی را در حوزه آموزش دندانپزشکی بر عهده خواهند گرفت.

وی در ادامه با اشاره به تکامل مدل‌ طراحی سئوالات کتبی آزمون دندانپزشکی سال‌های گذشته و اثر بخشی بالای این شیوه، افزود: اشکالات محتمل با دلیل خطای انسانی در سئوالات کتبی آزمون دندانپزشکی امسال به میزان قابل توجهی کاهش یافته و خوشبختانه در برخی از رشته ها این خطاها به صفر رسیده است.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت گفت: حدود 80 درصد از داوطلبان داخل کشور در آزمون دانشنامه تخصصی دندانپزشکی در مرحله شفاهی آزمون مجاز شدند. این در حالی است که تنها 20 درصد از داوطلبان خارج از کشور در شرایط مشابهی قرار گرفتند.

دکتر عسگری همچنین خاطر نشان کرد: با توجه به مقررات جدید، برای متعهدین عام حائز رتبه‌های اول تا سوم آزمون دانشنامه تخصصی دندانپزشکی، تسهیلاتی برای تعیین محل خدمات این افراد درنظرگرفته شده است و افرادی که در این گروه قرار گیرند، می توانند در صورت اعلام نیاز آموزش از دانشگاه‌های علوم پزشک کشور، از این امکان بهره مند شوند.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت در پایان افزود: در صورتی که دانشگاه مورد نظر دارندگان رتبه های برتر آزمون دانشنامه تخصصی دندانپزشکی، در جدول اعلام نیاز دانشگاه‌ها باشد، نفرات اول تا سوم بدون محدودیت به آن دانشگاه معرفی شده و سپس این ظرفیت از جدول مذکور حذف می شود. همچنین کمیسیون جایابی متخصصین دندانپزشکی برای ایجاد فرصت بیشتر جهت اخذ اعلام نیاز آموزشی توسط این افراد، مهلت ارائه مدارک به مرکز امور هیات علمی را تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه 24 شهریور تمدید کرده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 21شهریور1395، کدخبر: 95062113636: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین