پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۲۸۳
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲
مدیرکل سلامت خارج از کشور جمعیت هلال احمر از تقاضای ۴ کشور دنیا از ایران برای راه‌اندازی مراکز سلامت هلال احمر کشورمان در این کشورها خبر داد.

شعارسال: علیرضا عنبری ، درباره تقاضای جدید برخی کشورها از ایران برای راه اندازی مراکز سلامت در کشور متبوعشان اظهار داشت: هلال احمر ایران هم اکنون در 15 کشور دنیا دارای 23 مرکز سلامت و بیمارستان است و در روند جدید نیز 4 کشور دنیا از ایران تقاضای راه اندازی مرکز سلامت کرده اند که این تقاضاها در حال بررسی است.

وی با اشاره به تقاضای کشورهای سنگال، پاکستان، اربیل عراق و ماداگاسکار (راه اندازی دومین مرکز در این کشور) عنوان کرد: مراکز سلامت هلال احمر ایران در 15 کشور در قالب‌های بیمارستان و پلی کلینیک به ارائه خدمت می‌پردازند و راه اندازی این مراکز نیز با درخواست کشور متبوع و همچنین با تعرفه‌های مشخص (برای کشورهای محروم، رایگان) و با هماهنگی وزارت بهداشت آن کشور ایجاد می‌شود.

مدیرکل سلامت خارج از کشور جمعیت هلال احمر با اشاره به تأثیر دیپلماسی سلامت ایران با راه اندازی مراکز سلامت ایران در قاره‌های مختلف دنیا از جمله در آفریقا، آمریکایی جنوبی و آسیای میانه خاطرنشان کرد: رئیس یا سرپرست این مراکز سلامت، پزشک ایرانی است و یک نفر ایرانی نیز به عنوان مدیر امور عمومی در این مرکز فعالیت می‌کند و مابقی نیروها از بومی‌ها و حتی ایرانی‌های مقیم آن کشورها استفاده می‌شود.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با 23 بیمارستان و مرکز سلامت در 15 کشور جهان به ارائه خدمات می‌پردازد که این کشورها به شرح ذیل هستند و این در حالی است که ایران با تولید دارو نیز داروهای مورد نیاز این کشورها و مراکز درمانی هلال احمر را تأمین می‌کند.

بولیوی: جمعیت هلال‌احمر ایران در بولیوی با دارا بودن مرکز دیالیز فعال در شهر «آل آلتو» در جنوب غربی این کشور به ارائه خدمت درمانی می‌پردازد.

کشور مالی: ایجاد پلی‌کلینیک در شهر جیکورو نیپارا که دارای بخش‌های پزشکی عمومی و تخصصی آزمایشگاه، اورولوژی، دندانپزشکی، زنان و رادیولوژی است.

افغانستان: احداث داروخانه، بیمارستان و پلی‌کلینیک زرنج به طور متوسط روزانه 80 تا 100 بیمار به واحدهای پزشکی عمومی و تقریباً ماهانه 4 هزار نفر به مراکز آزمایشگاهی و داروخانه‌های جمعیت مراجعه می‌کنند.

ساحل عاج: ایجاد پلی‌کلینیک در منطقه محروم و فقیرنشین ابیجان و استفاده مردم محروم این سرزمین از خدمات انسان‌دوستانه جمعیت هلال احمر

مجمع الجزایر کومور: راه اندازی و تجهیز بخش‌های مختلف آزمایشگاهی، دندانپزشکی و ایجاد مراکز درمانی به جهت ارائه خدمات تخصصی و سرپایی

امارات: احداث بیمارستان ایرانی دبی در منطقه جمیرا، این بیمارستان دارای تیم جراحی تخصصی و فوق تخصصی. این بیمارستان به نوعی قدیمی‌ترین و بزرگترین بیمارستان ایران در جهان به حساب می‌آید.

غنا: ایجاد کلینیک تخصصی جهت ارائه خدمات در خصوص درمان بیماری مالاریا

لبنان: احداث بیمارستان شهید راغب حرب، این بیمارستان بزرگترین مرکز درمانی منطقه جنوب لبنان و دارای 137 تخت و 37 تخصص درمانی است.

همچنین سایر کشورهایی که جمعیت هلال احمر ایران در آنها اقدام به ارائه خدمات کمک‌رسانی و بشردوستانه کرده است می‌توان به تونس، لیبی، یمن، سوریه، عراق، کنگو، سودان، کنیا، زیمباوه، نیکاراگوئه، بولیوی، سریلانکا و اندونزی اشاره کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 17شهریور1395، کدخبر: 1180932: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین