پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۱۱۵
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴
وزیر بهداشت گفت: در طی جلسه‌ای با مقام معظم رهبری، ایشان تأکید خاصی بر سلامت مردم و کیفیت منابع پایدار طرح تحول نظام سلامت داشت.

شعارسال: حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه مراسم رونمایی از 2 داروی ساخت داخل در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت بسیار خوب شرکت دانش‌بنیان دارویی در کشور اظهار داشت: این شرکت دانش‌بنیان فناور مهمترین و پرفروش‌ترین داروی دنیا به مرحله تولید رساند به طوری که این دارو یکی از پرفروش‌ترین دارو‌های دنیا محسوب شده و سهم 15 میلیارد دلاری را در دنیا از آن خود کرده است.

وی بیان کرد: این داروی پرفروش که تمامی مراحل تولید آن در داخل کشور صورت می‌گیرد، سهم 30 میلیون دلاری داشته و این شرکت با تولید دارویی دیگر که برای بیماران صعب‌العلاج کاربرد دارد، اشتغال ایجاد کرده و کشور را جزو 2 کشور تولید‌کننده این دارو قرار داده است.

هاشمی با بیان اینکه سالانه 25 قلم دارو به مجموعه کشور اضافه می‌شود افزود: تا پایان سال این کشور حداقل پنج قلم دارو می‌تواند تولید کند و کمک شایانی به ارز آوری و اشتغال در کشور می‌کند.

هاشمی ادامه داد: طرح تحول سلامت برای مردم است و ما خدمت‌گذار ملت ایران هستیم و نظرسنجی که بوسیله وزات اطلاعات، خبرگزاری جمهوری اسلامی، مرکز ملی آمار و صدا و سیما صورت می‌گیرد، حاکی از رضایت‌مندی بالای 70 درصدی مردم از این وزارتخانه است و رضایت مردم مهمترین ارزش برای ما به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه رضایت مردم سبب خشنودی خدا است، تصریح کرد: همکاران ما به صورت شبانه‌روزی برای رفع کاستی‌ها در تلاش هستند و من از مجلس تقاضا دارم که توجه بیشتری به حوزه سلامت و مردم داشته باشند.

وی در خصوص اینکه ما در مورد دارو‌های خاص در کشور هیچ مشکلی نداریم، افزود: دارو به مقدار کافی در انبار‌ها وجود دارد و هیچ محدودیتی در این زمینه نیست و اگر مسئله‌ای در این میان وجود داشته باشد به خاطر مسائل بیمه‌ای است.

وزیر بهداشت با اشاره به ملاقات از مقام معظم رهبری گفت: ایشان در جریان اقدامات دولت و وزارت بهداشت بوده و من از رهبری معظم به خاطر حمایت‌های همه‌جانبه‌شان از حوزه سلامت تشکر ویژه‌ای دارم.

هاشمی عنوان کرد: بحث کارانه پزشکان متفاوت با سایر دستگاه‌ها بوده‌ است که متأسفانه برخی از نشانه‌ها در این زمینه کم‌لطفی‌هایی کرده‌اند به طوری که حقوق پزشکان مطابق دستور‌العمل سازمان بازرسی، مدیریت برنامه‌ریزی و دیوان عدالت اداری بوده و من از اعلام این رقم استقبال می‌کنم.

وی ادامه داد: حقوق یک جراح متخصص مغز و اعصاب 2 میلیون و 400 هزار تومان بوده که ادامه دریافتی‌هایش مربوط به قانون سال 74 مبنی بر تحویل بیمارستان و بیمار و تجهیزات پزشکی به پزشکان و برداشت 30 درصدی‌اش ویزیت بیماران به وسیله خود پزشکان است .

هاشمی با بیان اینکه حقوق یک جراح متخصص داخلی یک میلیون و 800 هزار تومان است تصریح کرد: اگر یک پزشک در ماه یک عمل انجام دهد حقوقش به مراتب کمتر از فردی است که مرتب در اتاق عمل بوده و یا تعداد بیماران بیشتری را ویزیت می‌کند.

وی ادامه داد: در مناطقی از کشور در رشته‌ای خاص از پزشکی متخصص جراح کم بوده و بنابراین بخاطر تعداد مراجعات بالای مردم کارانه‌اش به صورت پلکانی افزایش می‌یابد و این در حالی است که پزشکان متخصص و جراح در تهران به دلیل بالا بودن آمار‌شان کار‌انه کمتری دریافت می‌کنند.

وی یادآور شد: اگر ما به تعداد کافی متخصص داشته باشیم کار‌انه پزشکان در یک حد بوده و وزارت بهداشت مراقب حقوق مردم و سلامتی آنها است و برای رسیدن به یک سطح یکسان در توزیع پزشک متخصص باید دانشگاه‌ها به تولید متخصص بیشتر بپردازند.

هاشمی اظهار داشت: در بحث کار‌انه، حقوق و دستمزد نمایندگان مجلس پیش قدم هستند و من تقاضا دارم که از حاشیه سازی‌ها جلوگیری کنیم تا سلامت مردم را تحت تأثیر قرار دهد. که برخی از دست اندرکاران نگران پایدار نبودن منابع این طرح و کاهش کیفیت آن به مرور زمان است که مجلس به این مساله توجه ویژه‌ای دارد.

وی گفت: مجلس در اعتبار بخشی به طرح تحول سلامت توجه ویژه‌ای دارد و طبق گزارش‌های داده شده دولت مبنایی را برای صدور مجوز اعتبار بخشی در این زمینه داده است.

هاشمی گفت: من مطمئن هستم که در بسیاری از محصولات دارویی این قابلیت را داریم که رتبه خوبی را کسب کنیم و این قابلیت را داریم که برای رقابت با قول‌های بزرگ دنیا برای کسب بازارهای دارویی رقابت کنیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 4آبان1395، کدخبر: 5833153: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین