پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۸۴۱۰
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
از تعدیلی‌های شب عید کادر درمانی و پرستاران توسط بیمارستان‌های خصوصی و عدم استخدام نیروهای قراردادی که بگذریم، این روزها پرستاران بی‌مهری‌هایی می‌بینند که شایسته این رفتار نیستند.
شعار سال: موج دوم شیوع کرونا شدیدتر از قبل شروع شده و در حالی که حدود ۶ ماه از شیوع این ویروس منحوس در کشور می‌گذرد، اما با توجه به عدم دسترسی به واکسن این بیماری، به نظر می‌رسد تا ماه‌های آینده باید با کرونا دست‌وپنجه نرم کرد و در این بین به طور قطع بیشترین فشار به کادر درمانی و مدافعان سلامت وارد خواهد شد.

با اینکه ترس و وحشت از شیوع ویروس کرونا، مدارس و دانشگاه‌ها. هیئات و تجمع‌های دینی و مذهبی، عروسی‌ها و دورهمی‌ها، کلاس‌های ورزشی و آموزشی و حتی نماز جمعه را تعطیل کرده است، اما سفیدپوشان کادر درمانی همچنان در خط مقدم مبارزه با کووید_۱۹ هستند. پرستاران و کادر درمای بیمارستان‌ها ایثارگرانه و خالصانه در راه خدمت به مردم ایستادند و تمام تهدید‌های مبارزه با ویروس کرونا را به جان خریدند و در شیفت خدمت پرستاری از خود مایه گذاشتند.

                               
بی مهری به پرستاران پایان ندارد
بی مهری به پرستاران پایان ندارد/گرفتن هزینه درمانی حتی از شما پرستار عزیز!

اما با این حال از تعدیلی‌های شب عید کادر درمانی و پرستاران توسط بیمارستان‌های خصوصی و عدم استخدام نیرو‌های قراردادی که بگذریم این روز‌ها پرستاران بی‌مهری‌هایی می‌بینند که شایسته این رفتار نیستند؛ در ایامی که باید همه از این قهرمانان تجلیل و تشکر کنند، اما متأسفانه شاهد برخی کم لطفی‌ها نسبت به پرستاران هستیم؛ گزارش‌های میدانی خبرنگار خبرگزاری آنا نشان می‌دهد که در برخی از بیمارستان‌های دولتی و خصوصی زمانی که پرستاری در خط مبارزه با کرونا مبتلا به این ویروس می‌شود برای درمان و بستری شدنش در همان بیمارستان باید هزینه درمان بپردازد.

          بی مهری به پرستاران پایان ندارد                    

این اتفاق درحالی برای برخی پرستاران و سفیدپوشان سلامت رخ می‌دهد که در طول مدت درمان و قرنطینه نه تنها برای آن‌ها مرخصی تشویقی حساب نشده است بلکه از آن‌ها کسر از حقوق هم صورت گرفته است، همچنین برخی از بیمارستان‌های خصوصی مبلغ ۵۵۰ هزار تومان برای تست PCR از پرستاران دریافت می‌کنند.

          بی مهری به پرستاران پایان ندارد                        

نظر مقام معظم رهبری در مورد توجه به پرستاران

توجه به پرستاران یکی از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری بود به طوری که ایشان بر لزوم توجه ویژه به پرستاران اشاره کرده و با تأکید بر مراقبت روحی و جسمی از پرستاران، خاطرنشان کردند: «مسائل پرستاران به ویژه بانوان پرستار همچون حوصله، نشاط کاری و پاسخگویی به نیاز‌های خانوادگی آنان باید مورد توجه و اهتمام قرار گیرد و مشکلات آن‌ها به طور جدی رسیدگی، و عدالت در مورد پرستاران رعایت شود.»

                                
بی مهری به پرستاران پایان ندارد

حضرت آیت الله خامنه‌ای بیان کردند: «البته پرستار و پزشک مکمل یکدیگرند نه رقیب، و با توجه به حضور چند ده هزار دانشجوی پرستاری، باید یک مدیریت و برنامه‌ریزی خوب در زمینه مسائل آموزشی و توزیع متوازن پرستاری در سطح کشور و نیز توجه به سطح درآمدی و عائدی شغلی آنان، انجام گیرد.»

صدای پرستاران درآمد!

فرشید الازمنی معاون اجرایی سازمان نظام پرستاری تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در خصوص دریافت هزینه درمان کرونا از پرستارانی که در طول مدت خدمتشان به بیماران کرونایی به ویروس کووید-۱۹ مبتلا می‌شوند، گفت: امروز که کشور در شرایط جنگی با کرونا است متاسفانه برخی از بیمارستان‌ها اقدام به دریافت وجه برای طول مدت درمان از پرستاران می‌کنند که اینکار اصلا درست نیست.

وی افزود: این کار برخی بیمارستان‌ها مثل زمانی است که ما در زمان دفاع مقدس برای درمان رزمنده‌ها و طول مدت درمانشان پول دریافت کنیم! اصلا چنین کاری از نظر اخلاقی مورد تأیید نیست.

                            بی مهری به پرستاران پایان ندارد

معاون اجرایی سازمان نظام پرستاری تهران بزرگ گفت: جامعه پرستاری با تمام کمبود امکانات و حقوق حداقلی کنار آمد و همچنان در کنار مردم و دیگر کادر درمانی است.

الازمنی بیان کرد: هزاران پرستار به مقام معظم رهبری لبیک گفتند و در جبهه مقابله با کرونا در خط مقدم هستند، اما شاهد هستیم برخی از بیمارستان‌ها اقدام به دریافت وجه از پرستارانی می‌کنند که در همان بیمارستان به کرونا مبتلا شدند.

پرستاران را دریابید

جامعه پرستاری کشور از ابتدا شیوع ویروس کرونا رشادت‌های فراوانی را از خود به نمایش گذاشت و شهدای مدافع سلامت زیادی را تقدیم کشور کرد،  با این حال اقدام دریافت وجه از پرستاران در مقابل درمان آن بی‌مهری بسیار بزرگی است که در حق پرستاران شده است،   فراموش نکنیم که کرونا درمانی جز مراقبت ندارد، مراقبتی که نیاز به پرستاران دارد،   آن‌ها خسته هستند و موج بعدی کرونا با شدت بالاتری در راه است،   به نظر می‌رسد باید وزارت بهداشت، مجلس و قوه قضائیه با توجه به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به پرستاران نظارت بیشتری بر عملکر بیمارستان‌ها داشته باشد.



شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار:۲۷ تیر ۱۳۹۹، کد خبر:۵۰۲۱۴۹:www.ana.press
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین