پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۸۸۸۳
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
شعار سال: شورای تحقیقات کشاورزی با حضور دکتر کامبیز بازرگان معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی، دکتر رسول زارع قائم مقام رئیس سازمان، دکتر ارژنگ جوادی معاون پژوهش و فناوری، دکتر محمودی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان، دکتر مویدی معاون سازمان و رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، رئیسان پژوهشگاه، پژوهشکده‌ها و موسسه‌های تحقیقاتی و مدیران کل دفاتر ستادی به صورت وب کنفرانس برگزار شد. "معرفی اتحادیه مرکزی نظارت و هماهنگی تعاونی‌های روستائی و کشاورزی ایران"، "تبیین سیمای آب کشور با محور رویکرد تحقیقات، آموزش و ترویج در پاسخ به چالش‌های جاری در این حوزه" و "تبیین شیوه نامه فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی" در جامعه و صنعت از جمله موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.
حجت الاسلام سعیدیان مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در سازمان طی سخنانی ضمن گرامیداشت روز و هفته حجاب و عفاف، بر رعایت عفاف و حجاب به عنوان یک امر ارزشی در مکتب اسلام تاکید نمود و اظهار داشت: زن و مرد می‌توانند با حفظ حجاب، جایگاه و شأن واقعی خود را در پناه عفاف بیابند و در این راستا درجات متعالی را بپیمایند. وی با اشاره به سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب (۲۱ تیرماه سال ۱۳۱۴) که به عنوان روز عفاف و حجاب نام گذاری شد، واقعه مسجد گوهرشاد در مقابله با کشف حجاب رضا خان را مصداق بارز مبارزه با منکر دانست.
دکتر کامبیز بازرگان معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی طی سخنانی در این جلسه، ضمن برشمردن مسئولیت‌های خطیر سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی و تاکید بر اهمیت این امر در توسعه کشاورزی کشور، تحقیقات را به عنوان اهم وظایف این سازمان و لازمه توسعه کشاورزی در کشور خواند و افزود: لازم است با تقویت تعاملات بین بخشی و بخش دولتی و خصوصی بستر و زمینه‌های مساعد به منظور گسترش ارتباط بین تحقیقات و بهره برداری توسعه یابد.
وی به کار بستن شیوه‌های علمی و بهره مندی از دانش برای رفع مشکلات پیش روی کشاورزی کشور را ضروری دانست و تصریح کرد: سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی دارای ظرفیتی غیر قابل انکار برای عبور از مشکلات کشاورزی کشور است و لذا لازم است برای بهره ور کردن این ظرفیت‌ها در جایگاه حداکثری، تلاشی جدی مبذول شود.
دکتر حشمت مدیر عامل اتحادیه مرکزی نظارت و هماهنگی تعاونی‌های روستائی به عنوان مدعو این جلسه از شورا، به معرفی اهداف، وظایف، عملکرد و برنامه‌های اتحادیه پرداخت. دکتر عباسی رئیس موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی، سیمای آب کشور را با اشاره به اهم چالش‌های پیشرو ترسیم نمود.
در بخش دیگر از این جلسه شیوه نامه فرصت مطالعاتی اعضاء هیات علمی در جامعه و صنعت توسط دکتر ولدان قائم مقام معاونت پژوهش و فناوری تبیین و پس از بحث و تبادل نظر، با لحاظ نمودن نظرات مطرح شده این دستورالعمل به تصویب اعضای شورا رسید.
گفتنی است در مصوبات این جلسه از شورا، با توجه به اهمیت و ضرورت ارتقاء مشارکت با بخش خصوصی، هریک از موسسات/ پژوهشگاه/ پژوهشکده‌های مستقل و مراکز تحقیقات ملی مکلف شدند در تعامل با اتحادیه متناظر خود، زمینه‌های همکاری مشترک را مشخص و نتیجه را ظرف مدت یکماه به سازمان اعلام نمایند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی، تاریخ انتشار: 29 تیر 1399، کد خبر: 127193،  www.areeo.ac.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین