پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۹۳۱
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰
عصر دیروز (سه شنبه) محمود شکری به همراه جمعی از مدیران از مسیر دسترسی به غار آویشو بازدید کرد.
شعارسال: محمود شکری نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی از مسیر غاز آویشو در ییلاقات ماسال بازدید به عمل آورد.

در این بازدید که بهدوست کلابی مدیر عامل شرکت شفارود ، جابر حسینی رئیس اداره منابع طبیعی ماسال ، مجید کوهی رئیس اداره میراث فرهنگی ماسال و جمعی از مسئولین و اقشار مختلف مردم حضور داشتند، رایزنی ها در خصوص آماده سازی مسیر غار آویشو فی ما بین اداره منابع طبیعی، اداره میراث فرهنگی و شرکت شفارود صورت گرفت.

مجید کوهی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ماسال در گفتگو با خبرنگار ماسال نیوز با اشاره به پیگیری ها در خصوص تسهیل سدترسی به این غار گفت: آویشو دو مسیر دسترسی دارد که راه اصلی آن در شاندرمن دارای جاده مشخصی است اما از لحاظ مسافت چیزی در حدود ۳ ساعت زمان می برد و به علت بارندگی ها بخشی از مسیر هم تخریب شده است. راه دیگر راهی است بنام «تفنگ راه» که از روبروی «جنگل خون» ماسال در ارتفاع ۴۰۰-۵۰۰ متری از سطح دریا به غار آویشو راه دارد که از لحاط مسافت در حد ۳ الی ۴ کیلومتر است اما این جاده از لحاظ زیر سازی و رگلاژ مشکل دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ماسال با اشاره به حضور مسئولین در این منطقه اظهار داشت: با آقایان شکری، کلابی و حسینی برای عقد توافق رایزنی هایی صورت گرفت تا بتوانیم این راه را مقداری ساماندهی کرده و دسترسی راحت تری صورت گیرد.

کوهی محدوده تفنگ ساز را جهت ساخت اقامت پذیر ها مناسب ارزیابی کرده و گفت: پیش بینی ما این است که با راه اندازی این منطقه و ساخت اقامت گاه ها بتوان در حدود ۲۰ نفر اشتغال زایی ایجاد کرد.

وی افزود: غاز آویشو غاری طبیعی است که دو کیلومتر از آن توسط غار نوردان کشف شده و در حدود ۷ آبشار هم دارد. یک گروه باستان شناسی که به صورت دوستانه از این غار بازدید کرده اند عقیده دارند به صورت غیر قطعی نشانه هایی از سکونت اولیه در حریم و داخل غار وجود دارد. البته در این خصوص باید مطااعات دقیق صورت گیرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با پاسخ به سوال خبرنگار ماسال نیوز در خصوص نتایج این بازدید گفت: نتایج خوشبختانه خوب بود. آقای شکری پیشنهاد دادند که طی هماهنگی بین منابع طبیعی و شفارود، منطقه راه سازی و آماده سازی شود و ما هم سرمایه گذاران بومی معرفی کنیم. بر اساس طرح توجیهی تعیین شده استارت کارهای اداری این پروژه در روزهای آتی زده می شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی ماسال، تاریخ انتشار: چهارشنبه 17 شهریور 1395، کد خبر: 36835، www.masalnews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین