پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۹۴۴
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶
دهیار دهستان هنده خاله بخش تولمات شهرستان صومعه سرا گفت: آب شرب روستای هنده‌خاله فاقد شرایط سلامت و بهداشتی لازم است و باید این مشکل حل شود.
شعارسال: حسین حاجتی اظهار داشت: اکثر روستاییان هندخاله دارای سند روستایی هستند اما بخشی از مردم روستا جامانده یا جزو حوزه‌ی منابع طبیعی قرار گرفته اند. البته این را بگویم که بیش از ۴۷۵ ملک از روستاییان هنده‌خاله سند روستایی دارند. وی افزود: این روستا در گذشته اینترنت نداشت که ما توانستیم اینترنت را در اینجا راه اندازی کنیم، همچنین رودخانه روستا که آب کشاورزی روستا را تامین می‌کند لایروبی نشده بود که از اواخر سال ۹۲ بیش از ۳۵ کیلومتر لایروبی شد و تا اوایل سال ۹۴ لایروبی به اتمام رسید.

دهیار دهستان هندخاله‌ی صومعه سرا با بیان این‌که روستا ترانس کافی برای تامین برق نداشت، گفت: تاکنون ۴ ترانس در روستا نصب شده است و ساختمان دهیاری نیز با اعتباری بیش از ۳۷ میلیون تومان احداث شد. وی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات دهیاری در این دوره تهیه‌ی ماشین حمل زباله برای روستا بود که هم اکنون هفته ای ۲ روز کار حمل زباله از اینجا انجام می‌شود.

حاجتی درباره ی مشکلات روستای هنده خاله نیز گفت: آب شرب روستای هنده‌خاله فاقد شرایط سلامت و بهداشتی لازم است و باید این مشکل حل شود، در زمینه برق هم اکثر تیرهای خط انتقال برق یا فشار قوی روستا خارج از بافت روستا قرار دارند که در فصل زمستان خصوصا ایام بارش برف دچار مشکل می‌شویم، چرا که باید خط انتقال را داخل بافت روستا بیاوریم و یک کابل خود نگهدار به آن بزنیم تا در زمان بارش برف بتواند مشکل را رفع کند. وی ادامه داد: در طی چند سال گذشته روستا کاملا خالی از جمعیت شده بود، و هندخاله در سال ۹۰ بیش از ۲۲۰۰ نفر جمعیت داشت که بیشتر اهالی به علت کمبود امکانات از روستای هنده خاله به شهر مهاجرت کردند، اما با امکانات جدید، برخی از مهاجران به روستا بازگشتند.

دهیار هنده خاله با تاکید بر حل مشکل آب شرب روستا بیان کرد: در دهستان هندخاله ما نیاز به پارک کودک و فضای سبز داریم که مردم حداقل بتوانند اوقات فراغت خودشان را در آن مکان سپری کنند. یک هنرستان فنی حرفه ای برای آموزش جوانان، یک مرکز فرهنگی و همچنین تجهیز درمانگاه روستا هم برای مداوای بیماران نیاز داریم. وی در پایان تاکید کرد: از مسئولان درخواست می‌کنیم توجه ویژه ای به این روستا برای عمران و آبادانی و عملیات زیربنایی داشته باشند و از طریق منتخب مردم صومعه سرا نیز پیگیری انجام می‌دهیم و امیدواریم بتوانیم مشکلات روستا را رفع کنیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری سومانیوز، تاریخ انتشار: یکشنبه 10 مرداد 1395، کد خبر: 1179، www.soumanews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین