پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۷۵۳
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان از اختصاص 47 میلیارد ریال اعتبار برای پروژه های آبرسانی روستایی برای شهرستان های رشت و صومعه سرا از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی خبر داد
شعارسال: محمد علی فرامینی با اشاره به اختصاص اعتبارات صندوق توسعه ملی برای آبرسانی روستایی گیلان افزود: امسال برای تکمیل مجتمع آبرسانی پاچکنار شهرستان رشت 27 میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ی ملی اختصاص می یابد.

وی اظهار کرد: در قالب این مجتمع بیش از پنج هزار نفر در دو روستای شهرستان رشت از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.

وی تصریح کرد: تاکنون 64 میلیارد ریال برای این مجتمع آبرسانی که حدود 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، هزینه شده است.

وی ادامه داد: این پروژه در سال جاری وارد مدار بهره برداری می شود.

به گفته ی فرامینی؛ حجم عملیاتی مجتمع آبرسانی پاچکنار شامل لوله گذاری شبکه داخلی به طول 85 کیلومتر، حفر یک حلقه چاه با آبدهی 48 لیتر بر ثانیه، احداث مخزن 500 مترمکعبی، ایستگاه پمپاژ و تصفیه فیزیکی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان در ادامه از پیشرفت فیزیکی 88 درصدی مجتمع آبرسانی ندامان شهرستان صومعه سرا خبر داد.

فرامینی افزود: در قالب این مجتمع پنج هزار نفر در چهار روستا از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.

وی با بیان اینکه در راستای این پروژه 84 کیلومتر لوله گذاری اجرا و یکصد مترمکعب مخزن احداث می شود، گفت: برای تامین آب شرب این روستاها یک حلقه چاه با آبدهی 22 لیتر بر ثانیه حفر شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون 48 میلیارد ریال برای مجتمع آبرسانی ندامان هزینه شده است.

فرامینی یادآور شد: در سال جاری 20 میلیارد ریال از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای این پروژه پیش بینی شده است.

وی ابراز امیدواری کرد؛ مجتمع آبرسانی ندامان تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

هم اکنون یکهزار و 746 روستای گیلان با جمعیتی بیش از 821 هزار نفر از آب آشامیدنی مناسب و سالم برخوردارند

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه اطلاع خبری رشت پرس، تاریخ انتشار: یکشنبه 21 شهریور 1395، کد خبر: 11131، www.rashtpress.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین