پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۹۰۳۵۴
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵
سخنگوی دانشگاه آزاد از عدم پرداخت مطالبات ۲ هزار میلیاردی دانشگاه آزاد از سوی دولت خبر داد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و افت دریافت شهریه‌های دانشجویی و درآمد‌های غیرشهریه‌ای، از دولت انتظار می‌رود بدهی خود را به دانشگاه آزاد پرداخت کند.
شعار سال: احمد حیدری سخنگوی دانشگاه آزاد با انتقاد از عدم پرداخت مطالبات این دانشگاه از سوی دولت، گفت: این مطالبات حدود ۲ هزار میلیارد تومان است که متأسفانه بعد از پیگیری‌های مکرر، هنوز از سوی دولت وصول نشده است. با توجه به شیوع ویروس کرونا و مشکلاتی که سازمان‌ها، نهاد‌ها و دانشگاه‌ها با آن مواجه شده‌اند، مشکلات مالی متوجه دانشگاه آزاد نیز شده است.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان، حدود ۳۸ درصد از دانشجویان و بار آموزش عالی کشور را برعهده دارد؛ در حالی که هیچ اعتباری از دولت دریافت نمی‌کند و حتی مالیات و حق تأمین اجتماعی هم پرداخت می‌کند؛ همچنین دانشگاه آزاد در اجرای قانون و آیین نامه دولت، به نحواحسن پذیرای دانشجویان شاهد بوده است. این در حالی است که در قانون مقرر شده پرداخت شهریه از سوی بنیاد شهید به نمایندگی از بنیاد شهید پرداخت شود که ۵ سال است تقریباً هیچ پرداختی صورت نگرفته و در حال حاضر این مطالبه بالغ بر دوهزار میلیارد تومان شده است.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های حال حاضر مسئولان این دانشگاه در کنار سایر موضوعات مالی، پرداخت معوقه و افزایش حقوق کارکنان و اعضای هیأت علمی است که تأمین آن و رفع دغدغه‌های کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد، مستلزم وصول مطالبات است.

حیدری با بیان اینکه در بودجه سال ۱۳۹۹ مصوبه مجلس شورای اسلامی به صراحت بر پرداخت از سوی دولت محترم تأکید شده است، گفت: با توجه به شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا و افت دریافت شهریه‌های دانشجویی و درآمد‌های غیرشهریه‌ای، از دولت انتظار می‌رود همانند سایر نهاد‌ها و بنگاه‌های غیردولتی که به آن‌ها کمک بلاعوض می‌کند، به دانشگاه آزاد اسلامی هم ارائه شود یا لااقل بدهی خود را به دانشگاه آزاد پرداخت کند تا بتوانیم معوقات و افزایش حقوق سال ۱۳۹۹ اساتید و کارکنان دانشگاه را هرچه سریع‌تر پرداخت کنیم.

وی افزود: در این شرایط اقتصادی، رسیدگی به کارمندان و اعضای هیأت علمی دانشگاه خصوصاً پس از افزایش کارمندان و هیأت علمی دانشگاه در اسفندماه اولویت کار مسئولان دانشگاه است، انتظار داریم دولت هرچه سریع‌تر بدهی خود به دانشگاه آزاد را پرداخت کند؛ همانگونه که تاکنون حدود ۳۶ هزار میلیارد از مطالبات سایر نهاد‌ها و سازمان‌ها را پرداخت کرده، اما علیرغم رایزنی‌ها و پیگیری‌های فراوان، مطالبه حدود دوهزار میلیاردی دانشگاه آزاد را پرداخت نکرده است.

حیدری در پایان تصریح کرد: خانواده بزرگ دانشگاه آزاد انتظار دارد که دولت هرچه سریع‌تر با پرداخت بدهی، مانع زیان بیشتر دانشگاه شود تا دانشگاه بتواند در شرایط اقتصادی کنونی، به مطالبات بحق کارکنان و اعضای هیأت علمی پاسخ گوید.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 4 مرداد 1399 ، کدخبر: 503845  ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین