پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۹۲۲۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
خانه‌های فریز شده به واسطه بانک‌ها باید با فشار دولت هرچه سریع‌تر به بازار عرضه شوند.
شعارسال: سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، از عزم جدی قوه مقننه برای ساماندهی بازار مسکن خبر داد و گفت: خانه‌های فریز شده به واسطه بانک‌ها باید با فشار دولت هرچه سریع‌تر به بازار عرضه شوند.

مهدی طغیانی، با اشاره به جزئیات طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی، اظهار کرد: در این طرح خانه‌های که در شهر‌های بالای ١٠٠ هزار نفر جمعیت خالی از سکنه باشند مشمول پرداخت مالیات خواهند شد.

وی با تأکید بر اینکه خانه‌های واقع در شهر‌های کمتر از ١٠٠ هزار نفر جمعیت و روستا‌ها مشمول پرداخت مالیات نخواهند شد، افزود:، اما در این طرح برای کامل شدن نظام اطلاعاتی لازم است حتی در روستا‌ها نیز ثبت خانه‌های خالی انجام شود.

وی با بیان اینکه افراد باید با ثبت کدملی و کد پستی خود در سامانه، شناسایی واحد‌های خالی از سکنه را برای دولت تسهیل کنند، تصریح کرد: این قانون ۵ سال پیش مصوب شده، اما به علت نبود شبکه اطلاعاتی جامع اجرایی نشده بود و اکنون با تکمیل اطلاعات اجرای آن ممکن خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه طبق قانون یک ماه زمان برای تکمیل سامانه شناسایی خانه‌های خالی در نظر گرفته شده است، افزود: دولت برای تکمیل این سامانه درخواست زمان سه ماهه کرده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از خانه‌های خالی از سکنه در اختیار بانک‌ها هستند، گفت: خانه‌های فریز شده به واسطه بانک‌ها باید با فشار دولت چه سریع‌تر به بازار عرضه شوند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تأکید بر اینکه طبق قانون مصوب مجلس اگر بانک‌ها به قانون عمل نکنند باید مالیات‌های سنگین بپردازند، افزود: این نوع احتکار مسکن در رشد قیمت‌ها موثر بوده است.

طغیانی ادامه داد: با راه‌اندازی سامانه، دیگر نگهداری خانه به صورت خالی برای مالک سودی نخواهد داشت از این رو بانک‌ها، شرکت‌ها و حتی انبوه‌سازان نیز به عرضه مسکن اقدام خواهند کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹، کدخبر: ۹۹۰۵۱۴۱۰۰۱۵، ana.press
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Canada
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
0
1
هر چی مصیبت در این اقتصاد هست مسببش بانک ها هستن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین