شعار سال : محمدرضا حیدری با بیان اینکه سرعت پیشرفت در حوزه حمل و نقل عمومی به ویژه قطار شهری در مدیریت شهری فعلی کم نشده است اظهار کرد: در دوره قبل خط ۲ قطار شهری از طبرسی تا میدان شهدا به صورت آزمایشی اجرا کرده بودند که به دلیل اینکه سیستم سیگنالیگ نداشت در همان خطی که افتتاح شده بود ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه کردیم تا سیستم ایمنی تامین کرده باشیم همچنین ادامه خط ۲ را از میدان شهدا به کوهسنگی رساندیم و هر ایستگاه به طور تقریبی حدود ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه داشته است.
وی افزود: حتی یک روز هم حفر خط ۳ قطار شهری به دلیل منابع مالی و بحثهای مدیریتی متوقف نشده است و معتقد هستیم که نه تنها سرعت کار در حوزه قطار شهری کاهش پیدا نکرده بلکه شتاب کار علیرغم مشکلات موجود بیشتر هم شده است.
رئیس شورای شهر مشهد تصریح کرد: چند برابر شدن هزینهها و کاهش منابع مالی از مشکلات موجود در پروژه قطار شهری است و تحریمها نیز از مشکلاتی بوده که کار را سخت کرده، زیرا اکثر قطعات قطار شهری تجهیزات حساسی هستند که وابسته به شرکتهای اروپایی است با این وجود حتی یک لحظه هم کار متوقف نشد.
حیدری بیان کرد: همین که دولت به تعهداتش نسبت به شهرداری مشهد عمل کند برای ما کافی است و به آن قانع هستیم در حال حاضر دولت ۱۲ هزار میلیارد بدهی به مدیریت شهری مشهد دارد که هنوز پرداخت نشده است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه شهرداریها برخلاف سایر دستگاههای دیگر میتواند به شکل غیر نقدی و با قرار گرفتن منابع بدهیهای خود را دریافت کند. اگر دولت با املاک و مستقلاتی که دستگاههای آن در شهر دارند و استفاده نمیشود بتواند با بدهیهای خود تهاتر کند شهرداری مشهد میتواند دوباره احیا کند و به این شکل دولت میتواند خدمت بزرگی به مشهد کرده و روند توسعه را در شهر سرعت بخشد.
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از مشهد فوری، تاریخ انتشار:۱۸ مرداد، ۱۳۹۹، کد خبر: mashhadfori.com_۱۴۶۷۵۵