پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۹۳۵۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶
عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه طرح گشایش اقتصادی دولت در واقع به نوعی قرض گرفتن از جامعه است، گفت: دولت با این طرح خود می‌خواهد زمین سوخته به دولت بعدی تحویل دهد.
شعار سال: حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره اخبار منتشر شده درباره گشایش اقتصادی مبنی بر پیش فروش چندین میلیون بشکه نفت در مدت یک سال، اظهار داشت: ما در مجموع از این طرح استقبال میکنیم اما باید اشکالاتش رفع شود.

وی با بیان اینکه این پیشنهاد باید به عنوان لایحه به مجلس ارائه شود، افزود: این اقدام به نوعی متمم بودجه و یا به عبارتی اصلاح بودجه است که دولت منبع درآمد جدیدی را تعریف کرده یعنی دولت علاوه بر فروش 80 هزار میلیارد تومان اوراق در سال 99 با این پیشنهاد بنا دارد بالغ بر یک صد هزار میلیارد تومان، اوراق قرض کند لذا لازم است در مجلس تحت عنوان لایحه بررسی شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه چنین پیشنهادی در جلسه شورای اقتصادی سران قوا مصوب شود کار صحیحی نیست، ادامه داد: در جلسه مشترک هیئت رئیسه با روسای کمیسیون ها نظر اکثر همکاران این بود که رئیس مجلس به شدت در مقابل طرح و مصوب کردن این گونه پیشنهادات در جلسه سران قوا ممانعت و مخالفت کند.

حاجی دلیگانی اضافه کرد: در جلسه مشترک هیئت رئیسه با روسای کمیسیون ها، جمع بندی این بود که مسائلی که جنبه تصمیمات فوری و یا محرمانه برای مسائل مربوط به تحریم ها دارد در جلسه سران 3 قوه مطرح شود.

وی با تاکید بر اینکه این طرح در واقع به نوعی قرض گرفتن از جامعه است، بیان داشت:برداشت کلی ما این است که آقای روحانی بنا دارد برای دولت بعدی زمین سوخته تحویل دهد چرا که این طرح در حدود 100 هزار میلیارد تومان برای دولت درآمد دارد که دولت بعد باید این مبلغ را علاوه بر سود سر رسید آن در سال های آینده پرداخت کند؛ اینها پیشخور کردن منابع کشور است که هر دولتی بعدا بیاید نمی تواند تا چندین سال این پیش خور کردن های دولت فعلی را جبران کند.

نماینده شاهین شهر در مجلس با بیان اینکه دولت می خواهد فروش 37 هزار میلیارد تومان سهام شرکت های دولتی را نیز در جلسه سران قوا مطرح و درباره آن تصمیم گیری کند، گفت: این نوع تصمیمگیری ها در جلسه سران سه قوه چند عارضه دارد یکی این است که با این اقدام، کاری که از اختیارات نمایندگان مستقیم مردم است در جایگاهی که صرفا برای مسائل خاصی پیشبینی شده مطرح می شود که به عبارتی با این کار متعرض قوانین دائم میشوند.

حاجی دلیگانی در همین راستا ادامه داد: نکته دیگر این است که زمانی که موضوعی در جلسه سران قوا مصوب شد، باعث میشود پاسخگویی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مربوطه به دیوان محاسبات، بازوی نظارتی مجلس، کم شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: دولت راهکارهای دیگری برای تامین منابع مالی دارد ولی به سمتش نمی رود ضمن اینکه همین طرح را می توانند در قالب راه اندازی بورس انرژی در بسته های کوچک به فروش رسانده و تحویل شود و فراورده های آن در بازارهای منطقه ای و جهانی به مصرف برسد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 20 مرداد 1399، کد خبر: 2324604،  www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Czech Republic
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
0
0
واقعا چرا دولت روحانی تیم اقتصادی جالبی رو نداره ؟ هیچ کدومشون نتونستن تا الان طرحی واسه اقتصاد بزارن که کارساز باشه. خب وقتی همه اقتصاددان ها با این طرح ها مخالفت می کنند چرا باز اصرار به اجراشون دارند؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین