پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۴۲۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲
معاون وزیر جهاد کشاورزی، با بیان اینکه از زمان برداشته شدن ارز ۴۲۰۰ تومانی موز و بالا رفتن نرخ ارز نیمایی واردات موز به کشورمان کاهش یافته است گفت: تنها در استان سیستان و بلوچستان می‌توانیم کسری ۴۳۰ هزار تنی تولید موز را تامین کنیم.
شعار سال : محمد علی طهماسبی معاون وزیر در امور باغبانی امروز در نشست خبری در این وزارتخانه اظهار کرد: با توجه به ارزش افزوده‌ای که تولید موز در کشور دارد تقاضا برای تولید این محصول در مناطق جنوبی کشور افزایش یافته است. وی افزود: این امر می‌تواند درآمدزایی مناسبی برای افراد منطقه داشته باشد.

طهماسبی افزود: در گذشته که ارز ترجیحی (۴۲۰۰ تومانی) به واردکنندگان موز پرداخت می‌شد تا ۶۵۰ هزار تن موز به کشور وارد می‌شد، اما با توجه به آنکه اکنون ارز دولتی آن حذف شده از واردات این محصول کمتر شده و به حدود ۴۳۰ هزار تن رسیده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: با کاهش واردات موز به کشور تولید این محصول در کشورمان افزایش یافته است و به ۹۲ هزار تن به ۱۲۰ هزار تن رسیده است و درآمد مستمری برای تولیدکنندگان این محصول دارد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر این واردات موز به کشور قانونی است و در کنار سه میوه گرمسیری دیگر با رعایت قرنطینه و تولیدات تعرفه‌های گمرکی به کشور وارد می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: منطقه سیستان و بلوچستان شرایط مناسبی برای تولید موز در کشورمان دارد و حتی می‌توانیم کل کسری واردات این محصول که حدود ۴۳۰ هزار تن است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اهمیت توسعه کشاورزی شهری در شهر‌های مختلف کشور گفت: این امر علاوه بر اینکه به بهبود تاثیر کربن هوای شهر‌ها کمک می‌کند می‌تواند درآمدو اشتغالزایی برای افراد داشته باشد که در حال حاضر برخی از افراد و دستگاه‌ها اقدام به اجرای این فعالیت اقتصادی کردهاند.

طهماسبی تاکید کرد که کشاورزی شهری در دنیا به عنوان یک علم و فعالیت اقتصادی به حساب می‌آید و افراد از آن بهره مند می‌شوند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار:۲۴مرداد ۱۳۹۹، کد خبر: tasnimnews.com_ ۲۳۲۴۵۷۶
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Sweden
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
0
0
کشور ما تنوع آب و هوایی فوق العاده ای داره که با برنامه ریزی و الگوی کشت میشه همه نوع محصولی رو تولید کرد. فقط نیاز به حمایت و برنامه ریزی داره. وگرنه این همه ارز نباید برای کالایی که میشه در داخل تولید کرد صرف بشه . احتمالا انحصار واردات موز دست افرادی است که سود کلان می برند. چون طبق اخباری که شنیدیم حتی در دوره تحریم و کرونا هم واردات موز قطع نشده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین