پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۰۵۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳
بنیانگذار کمپین «جازموریان تنها نیست» گفت: تاکنون موفق به اخذ ۲۵ شناسنامه برای افراد، ساخت چندین مدرسه و منزل مسکونی برای اهالی جازموریان شده‌ایم.
شعار سال: سروش صلواتیان، یکی از فعالین اجتماعی است که چند سالی می‌شود در جازموریان به اقدامات انسان دوستانه مشغول است. صلواتیان با راه اندازی کمپین و هشتگ «جازموریان تنها نیست» به شناسایی مشکلات و تلاش برای حل کاستی‌های ساکنین این منطقه پرداخت.

جازموریان یکی از نواحی مشترک بین دو استان سیستان و بلوچستان و کرمان است که به دلیل خشکی تالابش، مشکلات مردم بیش از پیش شده است. وی درباره اقداماتی که در این خطه انجام شده می‌گوید: اگر بخواهم به صورت جزئی به تشریح اقداماتی که در جازموریان انجام دادیم بپردازم، باید ماجرای ۳ سال دوندگی را بگویم. کار ما با گرفتن شناسنامه برای کودکان بی شناسنامه روستا‌های جازموریان آغاز شد.
 
تجهیزات کامل و برگزاری اردو و تفریحات ورزشی برای کودکان

صلواتیان می‌گوید: در مرحله بعدی کمک به معیشت ساکنین و شناسایی بیماران و انتقال آن‌ها به تهران در دست اقدام قرار گرفت. به ساخت خانه برای انسان‌هایی که شبیه انسان‌های اولیه زندگی می‌کردند، پداختیم. بعد از این به سمت مدرسه ساختن رفته و به فکر تهیه لوازم تحریر برای دانش آموزان افتادیم. همچنین تهیه لباس‌های عید نوروز برای کودکان ایده دیگری بود که به ذهنمان رسید.

این کنشگر اجتماعی ادامه می‌دهد: این روند به صورت مداوم در اعیاد و مناسبت‌های مختلف تکرار شده و همچنان نیز ادامه دارد. تا به امروز موفق به اخذ ۲۵ شناسنامه برای افراد بی هویت و بی شناسنامه جازموریان شده ایم.
 
انتقال ۷۴ بیمار به تهران، ساخت ۹ مدرسه که ۳ ساختمان به پایان رسیده و مابقی در دست احداث است وتعدادی از آن‌ها برای دخترانی است که بنا بر موقعیت اجتماعی نتوانستند درس خود را ادامه بدهند و حالا مجددا با تاسیس این مراکز آموزشی شبانه روزی امکان تحصیل برایشان فراهم خواهد شد، ساختن ۱۴۰ سرویس بهداشتی، تولید و توزیع چند هزار کیف و بسته‌های لوازم التحریر، ساخت ۷ منزل مسکونی، تاسیس کتابخانه با ۱۲ هزار جلد، تجهیزات کامل و برگزاری اردو و تفریحات ورزشی برای کودکان، توزیع چند هزار دست لباس بلوچ، چندین بسته‌های ارزاق و کلینیک سیار دندانپزشکی از جمله اقداماتی است که در جازموریان در حال انجام است.

چیزی به نام کلنگ زنی برای ما معنا ندارد و به هیچ نهاد دولتی وابسته نیستیم

وی توضیح می‌دهد: این فعالیت‌ها مربوط به تمامی نواحی اطراف جازموریان است. همه این هزینه‌ها با کمک مردم انجام می‌گیرد و افراد زیادی در آن سهیم نیستند. حتی در چندین نوبت به جمع آوری زباله در روستا‌های مختلف پرداختیم و مردم را در کار مشغول می‌کنیم.

صلواتیان می‌گوید: در آخرین اقدام، قرار است که زایشگاهی برای زنان این ناحیه تاسیس کنیم. چیزی به نام کلنگ زنی برای ما معنا ندارد و به هیچ نهاد دولتی وابسته نیستیم. حتی به دو روستا از طریق آب کشی سفره‌های زیر زمینی آبرسانی کردیم.

بنیان گذار کمپین جازموریان تنها نیست گفت: جاد کالا نام پلتفرمی است که با راه اندازی آن به خرید محصولات افراد محلی جازموریان و فروش آن به قیمت بازار در تهران می‌پردازیم.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار:۱۸ آبان ۱۳۹۹، کدخبر: snn.ir، ۸۸۷۹۹۴
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
1
با این کمپین ها اگر قرار بود کار به جایی برسه الان اوضاع سیستاناین نبود این استان در نهایت محرومت قرار گرفه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین