پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۴۳۱
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱
فرماندار محمود آباد گفت : مدیران و مسئولین وعده ای را بدون برنامه ریزی قبلی به دهیاران ندهند، زیرا دهیاران این وعده ها را به مردم منتقل می کنند و درصورت عدم اجرایی شدن آن دهیاران متضرر شده و مردم نسبت به کارگزارانشان در شهرستان بی اعتماد می شوند.
شعارسال: به گزارش روز شنبه روابط عمومی فرمانداری محمود آباد سیف الله فرزانه فرماندار شهرستان در نشست تخصصی دهیاران بخش مرکزی شهرستان محمودآباد در حسینیه روستای خط آهی با قدردانی از اهتمام بخشدار مرکزی در برگزاری این نشست گفت: بهره مندی از نقطه نظرات دهیاران به عنوان نمایندگان عالی دولت در روستاها در تحقق برنامه ها و اهداف دولت کمک شایانی خواهد نمود.

وی گفت: اینگونه جلسات باید بصورت ماهانه و یا هفتگی برگزار گردد تا دهیاران براحتی بتوانند مشکلات روستاها را بدون واسطه با فرماندار و مسئولین ادارات در میان بگذارند اما مهمتر از آن نتیجه حاصله از این جلسات و خروجی آن است.

وی اساسی ترین مشکلات موجود در روستاها را فراهم نمودن زیر ساختهای عمرانی و زیربنایی عنوان کرد و گفت: اجرای صحیح طرح های هادی و دقت در بازنگری و اصلاح طرحها به رشد و توسعه روستاها کمک شایانی خواهد نمود.

نماینده عالی دولت در شهرستان محمودآباد با اشاره تامین و افزایش اعتبارات دهیاریها و تامین هزینه های اصلاح و بازنگری طرحهای هادی روستاها گفت : با توجه به پیگیریهای بعمل آمده و انتقال پرونده های مالیاتی واحدهای صنعتی شهرک صنعتی به شهرستان محمودآباد که مبالغ قابل توجهی به شهرداریهای محمودآباد وسرخرود اختصاص یافته است بزودی شاهد کمک های خوبی به دهیاران خواهیم بود.

فرماندار شهرستان محمودآباد آب بندان ها را پتانسیل مفیدی برای توسعه روستاها دانست و ادامه داد: استفاده درست از آب بندانها می تواند کمک شایانی به تقویت اقتصاد و پویایی و افزایش اشتغالزایی در روستا و حتی در صورت اجرای طرح های گردشگری جذب توریست نماید.

فرزانه در پاسخ به درخواست دهیاران برای ساماندهی و جمع آوری زباله روستاها عنوان کرد: در کشور ما زباله یک معضل محسوب می شود اما در اکثر کشورها از زباله بعنوان طلای کثیف نامبرده می شود چرا که با برنامه ریزی و دستیابی به راه حل آنرا تبدیل می کنند ولی متاسفانه در محمودآباد بدترین محل ممکن برای دپوی زباله انتخاب شده است و من در اولین روزهای حضورم در فرمانداری این مسئله را پیگیری نموده و تاکنون جلسات مختلفی برای ساخت زباله سوز تشکیل داده که هیچکدام از پیمانکاران نتوانستند انتظارات شهرستان را در این امر برآورده نمایند و این نوید را خواهم داد در آینده ی نزدیک پرونده زباله برای همیشه بسته خواهد شد و راهکاری قطعی برای آن ارائه خواهد شد.

فرماندار شهرستان محمودآباد در مورد معضل شکستگی و تخریب آسفالت راه دسترسی روستاهای منطقه چهارمحل آهی خاطر نشان کرد: راه دسترسی روستاهای چهارمحل آهی بطول 9 کیلومتر بهسازی و آسفالت خواهد شد و اعتبارات لازم برای اجرای این طرح که موجبات رضایتمندی اهالی روستا را نیز فراهم خواهد آورد تامین شده و عملیات عمرانی این پروژه بزودی توسط اداره راه و شهرسازی شهرستان محمودآباد اجرا خواهد شد و بنیاد مسکن شهرستان نیز همکاری لازم را با آن اداره بعمل خواهد آورد.

ناصر فتاحی بخشدار مرکزی محمودآباد نیز طی سخنانی هدف از تشکیل این جلسات را کمتر نمودن فاصله میان دهیاران و مسئولین، علی الخصوص فرماندار شهرستان عنوان نمود و ادامه داد: حضور در روستاها و سرکشی از ادارات و پیگیری مشکلات روستاها و دیدار با مردم روستاها همگی از برنامه های اثربخش فرماندار و نماینده عالی دولت در کاهش دغدغه های اهالی روستاها بوده که کمک شایانی در گره گشایی از مشکلات مردم داشته است.

فتاحی گفت: اجرای طرح هادی روستاها و نیز در برخی موارد بازنگری آن از مهمترین امور دهیاری ها بوده و بخش مرکزی تا کنون عملکرد قابل قبولی در این زمینه داشته است.

بخشدار مرکزی خاطر نشان شد : درآمد حاصله از مالیات بر ارزش افزوده رقم قابل توجهی را در اختیار دهیاری ها قرار می دهد که این مبالغ تماما در امور روستایی هزینه می شود که این اتفاق مهم و اثر بخش را مرهون زحمات و پیگیرهای فرمانداری هستیم.

وی افزود: 10 واحد ساختمان دهیاری در روستاها درحال ساخت است و در برخی روستاها نیز با تهیه زمین مناسب درخواست بودجه جهت آغاز عملیات عمرانی آن صورت پذیرفته است که نیازمند تامین اعتبار از سوی اداره کل امور روستایی و شوراها هستیم.

شهرستان محمود آباد در منطقه مرکزی مازندران و در کنار ساحل دریای خزر واقع است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار: 29 فروردین 1394، کد خبر: 81575006 (4605726)، www7.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین