پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۶۵۵
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷
به نظر بسیاری از تحلیل گران سیاسی ، دولت روحانی هر آنچه که در طول عمر سه ساله خود انجام داده به همان اندازه در تبیین و ارائه عملکرد خود به عامه مردم دچار نارسایی و مشکل بوده است .
شعارسال: کمترین خطاها و اشتباه دولتمردان،از جانب مخالفان تا دندان مسلح به امکانات رسانه ای خصوصا صدا و سیما که بخش بزرگی از افکار عمومی روستاها و شهرهای کوچک را در اختیار دارد را زیر ذره بین قرار داده و در بیشترین سطح بارتاب داده می شود .

در این میان چندین پرسش مطرح می شود اولا چرا کارگزاران دولت روحانی در دفاع از عملکرد و سیاست های دولت روحانی این چنین ضعیف عمل می کنند و به تبع آن بهتر است بپرسیم چرا در استان اردبیل مسئولان ارشد آنچنان که لازم است برای دولت تدبیر و امید از خود مایه نمی گذارند .. در حالیکه کارگزاران دولت احمدی نژاد از سطح وزیر تا بخشداران حتی دهیاران از احمدی نژاد آن چنان با حرص و ولع دفاع می کردند و با مردم روستاها و مناطق محروم در ارتباط بودند و به اصطلاح از کاه ،کوه می ساختند که کمتر کسی می توانست تحت تاثیر این تبلیغات قرار نگیرد .

آری مسئله اینجاست که که چرا اغلب دولتمردان روحانی ،روحیه مردان احمدی نژاد را ندارند شاید جواب این پرسش را در این می توان یافت که جمع کثیری از مسئولان رده بالای و مدیران میانی روحانی برای پیروزی دولت تدبیر و امید زحمت آن چنانی نکشیده اند .از آنجا که دولت روحانی در شرایطی بر سر کار آمد که برای عملیاتی کردن برنامه های خود،مانع بزرگی به نام مجلس نهم را در پیش رو داشت و با اجبار به تعامل ناخواسته ای تن در داد که حاصل آن انتخاب مسئولان کمتر دلسوز برای دولت شد ،که با توجه به جایگاه سیاسی وزارت کشور و گرانیگاه بودن آن ،این موضوع بیشتر به چشم می آید.

با نگاهی به عملکرد مسئولان ارشد دولت در سطح استان شاهد هستیم که جز اشاره به آمار و ارقام که در بسیاری از موارد با تکرار مکرر آن اثر اطلاع رسانی خود را هم از دست می دهد ،آنچنان اقدامات نو و حرفه ای تاثیر گذار را در خصوص دفاع و شناساندن عملکرد دولت ( علی رغم وجود کاستی های دولت )در عرض سه سال از خود بروز نداده اندبه نظر می آید حوزه سیاسی و اطلاع رسانی هم در استان و هم در شهرستان از ضعف عمده ای دست به گریبان است.

نبود تیم رسانه ای قوی دولت و عدم استفاده مسئولان محلی از نیروهای جوان و دارای ایده در غیاب رسانه های همه گیر همچون صدا و سیما که در انحصار یک تفکر خاص است سبب می شود بزرگترین دست آورد های دولت که همانا جلوگیری از ادامه تحریم های ظالمانه و کمر شکن و فلج کننده ،باز گرذاندن آرامش اقتصادی واعتماد بین المللی و افزایش تنها منبع در آمدی دولت از پایین ترین سطح به وضعیت نرمال وسایر موضوعات که ذکر آن باعث اطاله کلام می شود،همچنان مورد غفلت قرار گیرد و در مقابل مهره های دولت احمدی نژاد با اقدامات طلب کارانه خود در مقابل این کار عظیم که حمایت رهبری انقلاب را با همه هشدار ها و اندرزها در پی داشت سنگ اندازی کنند و جای طلبکار با بدهکار را عوض کرده به جای پاسخ گویی در قبال افتضاحات ۸ سال مدیریت شان در مقام طلبکار ظاهر شوند. انگار نه انگار که همین ها نبودندکه کشور را تا لبه پرتگاه ورشکستگی پیش بردند .

آری در میان سکوت کارگزاران ناتنی روحانی و برخی مسئولان ضعیف منسوب به دولت ،مهره های احمدی نژاد که ۸ سال هیچ پاسخی به پرسش کارشناسان و منتقدان خود ندادند اکنون ردای پرسشگری بر تن کرده و به خیال خود مانع راهیابی دوباره روحانی به پاستور می شوند . واضح است وقتی در دولت منتسب به دولت تدبیر امید معدود اشخاصی از اعتماد و اقبال مردم به اصلاحات نهایت سوء استفاده را می کنند و باید هم بهانه وافی و کافی به زنجانی و خاور ی پرورها داده شود تا در این وسط بر طبل انالحق بکوبند و دولت را به عدم پاسخ گویی متهم کنند . هر چند نیرو های احمدی نژادی و افراد منسوب به پایداریها با همه تلاش و و کوششی که کردند در آخرین انتخابات نمره قبولی از مردم نگرفتند اما چه می شود که که جنس مردان احمدی نژاد بسیار متفاوت است از دیگر مردان سیاسی ایران و همیشه طلب کار بودن از خصوصیات بارزشان است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی مشکین فردا، تاریخ انتشار: جمعه 5 شهریور 1395، کدخبر: 11433 ، www.meshkinfarda.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین