پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۵۱۷
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: برنامه ششم توسعه بر پایه جذب توریست و گردشگری تدوین شده و نوسازی ناوگان هوایی باید هرچه زودتر انجام بگیرد.

شعار سال: شهروز برزگرکلشانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به وجود ده‌ها فرودگاه نیمه تعطیل درکشور، گفت: خرید هواپیما برای نوسازی ناوگان هوایی در اولویت بوده و باید هرچه زودتر انجام گیرد.

وی با بیان اینکه برنامه ششم توسعه بر پایه جذب توریست و گردشگری تدوین شده تصریح کرد: تلاش دولت و مجلس، حرکت به سمت جذب گردشگری است، لذا در گام نخست باید زیرساخت‌ها آماده شود، بر این اساس نوسازی ناوگان باید همگام با برنامه ششم توسعه صورت گیرد.

برزگر ادامه داد: با مهیا شدن ناوگان هوایی و زیرساخت‌های، آن می‌توانیم از پتانسیل کشور برای جذب توریست، ترانزیت کالا وخدمات استفاده کنیم این در حالی است که شرط اصلی تجهیز زیرساخت‌ها است.

نماینده مردم سلماس، یکی ازدلایل جذب بازار هوایی منطقه از سوی دبی و ترکیه را فراهم نبودن زیرساخت‌های کشورمان دانست و گفت: نباید از این قافله عقب بمانیم. برای این منظور باید در عصر رقابت کیفیت و کمیت صنعت هوانوردی را افزایش دهیم. کمیت به معنای افزایش فرودگاه‌های کشور همراه افزایش تعداد باندها و کیفیت به معنای بالابردن ایمنی پرواز که ارتباط مستقیمی به نوسازی ناوگان و ورود تجهیزات هوایی دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه با بالابردن ایمنی پروازها می‌توانیم سهم عمده‌ای از جذب توریسم جهانی را داشته باشیم، اظهار کرد: هرچقدر ناوگان هوایی جدیدتر و کامل تری داشته باشیم امنیت پرواز بالاتر و تقاضای سفر با ایرلاین‌های ایرانی بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به مذاکرات خرید هواپیما، آنرا فرصتی مغتنم دانست که امکان تکرار آن وجود نخواهد داشت.

برزگر با بیان اینکه هواپیماهای موجود در کشور اکثرا متعلق به 20 سال پیش است، مخالفت‌ها برای خرید هواپیما را نابجا خواند و گفت: هرچه نوسازی هواپیمایی کشور عقب‌ بیفتد، ما را از رقابت جهانی عقب می‌اندازد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 17 آبان 1395، کد مطلب: ۵۸۴۸۶۲۳:www. yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین