پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 03
کد خبر: ۲۹۴۸۳۲
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
افت شاخص کل بورس، امروز به رقم تاریخی ۸۸ هزار واحد رسید تا این شاخص به یک میلیون و ۸۱۳ واحد نزول کند.

شعار سال : در معاملات امروز بازار، بازگشایی نماد شستا به تنهایی بیش از ۲۰ هزار واحد، افت را به شاخص کل تحمیل کرد. در مجموع امروز اکثریت مطلق نماد‌ها روزی سرخ‌پوش و خونین را تجربه کردند.

در رابطه با تحولات امروز بازار سرمایه، یوسف اصلانی، تحلیلگر بازار سرمایه گفت: از نظر تکنیکال اگر شاخص کل تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار هم ریزش داشته باشد، مشکل خاصی نیست، اما اگر یک میلیون و ۷۰۰ هزار را قوی از دست بدهد و دوباره نتواند آن را به دست بیاورد، نگران کننده است. ولی اگر دوباره بتواند به یک میلیون و ۷۰۰ هزار دست پیدا کند، می‌توان امیدوار بود که روند صعودی قبلی را ادامه بدهد.

او ادامه داد: در مجموع به نظر من بازار هنوز پتانسیل صعودی دارد، مخصوصا در گروه پالایشی‌ها که هنوز بحث تجدید ارزیابی‌شان مطرح است.

این تحلیلگر بازار سرمایه در خصوص چشم انداز بازار در روز‌های آتی گفت: به احتمال زیاد روند نزولی بازار طی فردا یا پس فردا جمع می‌شود، اما اگر این اتفاق رخ ندهد وارد یک دوره فرسایشی می‌شویم که احتمالا یک الی دو ماه طول می‌کشد. ولی به نظرم تا پایان سال بسیاری از سهم‌ها چه در گروه پالایشی، چه پتروشیمی و چه سایر گروه‌های پر پتانسیل، می‌تواند باز ده صد در صدی داشته باشد.

اصلانی در پاسخ به این پرسش که آیا افت ارزش سهام در روز‌های اخیر را می‌توان یک فرصت خرید تلقی کرد؟، گفت: به نظر من باید همان محدوده یک میلیون و ۷۰۰ هزار شاخص کل را در نظر گرفت. اگر بازار این عدد را از دست ندهد، بله می‌تواند فرصت خرید باشد.

وی در پایان به سهامداران خُرد پیشنهاد داد در روز‌های پیش رو احساسات خود را کنترل کنند و رفتار هیجانی نداشته باشند، چون حقوقی‌ها و بازیگران اصلی به تدریج وضعیت کنونی را جمع می‌کنند.

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین