پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۵۳۴۷
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۸
نخست وزیر پاکستان در واکنش به اقدام امارات برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت: موضع پاکستان در این خصوص روشن است و ما هرگز رژیم اسرائیل را به رسمت نخواهیم شناخت.
شعار سال:"عمران‌خان" در  مصاحبه با شبکه  "دنیا نیوز" به دستاوردهای سیاست خارجی این کشور طی دو سال از تشکیل دولت خود پرداخت.
 
وی در واکنش به تحولات اخیر در خاورمیانه و مساله فلسطین گفت: موضع پاکستان مطابق با حکم "محمدعلی جناح" بنیانگذار این کشور مبنی بر حمایت از ملت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی است.
 
عمران‌خان تاکید کرد: پاکستان هرگز رژیم اسرائیل را به رسمیت نخواهد شناخت و این موضع تا زمان تشکیل کامل کشور فلسطین و اجرای راه حل تاسیس دو کشور برقرار خواهد ماند.
 
وی اظهار کرد : ما باید بسنجیم که آیا با کسانی که ظلم و ستم را بر مردم فلسطین روا داشتند می‌توان رابطه‌ای برقرار کرد. به همین دلیل وجدان من حاضر نیست که بخواهد رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد.
 
تصمیم امارات که از آن به اصطلاح متحد پاکستان در خلیج فارس یاد می‌شود با واکنش شدید احزاب سیاسی و مذهبی پاکستان همراه بوده است.
 
مسلمانان پاکستان یکشنبه گذشته در شهرهای مختلف این کشور با برگزاری گردهمایی و تظاهرات ضدصهیونیستی، تصمیم امارات متحده عربی برای عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس را محکوم کردند.
 
تلاش پاکستان برای کمک به انسجام جهان اسلام
 
نخست وزیر پاکستان با اشاره به تلاش‌های این کشور برای تنش‌زدایی در منطقه و کمک به رفع سوء تفاهم میان برخی از کشورهای اسلامی، گفت: پاکستان شریک صلح است و به جای پیوستن به طرح‌هایی که ممکن است باعث تقسیم در امت اسلامی شود، برای نزدیک کردن ملل اسلامی تلاش می‌کند.
 
وی افزود: ما با برخی از مسائل در جهان اسلام از جمله تنش‌های عربستان و  ایران و عربستان با ترکیه مواجه هستیم هرچند کمک به حل این چالش آسان نیست با این حال پاکستان مصمم به تلاش برای تنش‌زدایی است.
 
عمران‌خان با اشاره به روابط پاکستان و عربستان، هرگونه تنش و یا اختلاف با ریاض را رد کرد و گفت: هر کشوری سیاست‌های خارجی مستقل خود را دارد و با این وجود روابط ما با سعودی‌ها دچار هیچ مشکلی نیست.
 
سفر آتی رییس جمهوری چین به پاکستان
 
نخست وزیر پاکستان با اشاره به روابط نزدیک و راهبردی این کشور با چین، گفت: آینده ما به چین وابسته است و این روابط بیش از پیش تقویت می‌شود.
 
وی افزود: پکن در هر زمان و وضعیتی حمایت‌های سیاسی قاطعی از اسلام‌آباد انجام داده و پیشبرد پروژه راهروی مشترک اقتصادی پاکستان و چین موسوم به طرح (سی‌پک) همکاری‌های دو کشور را وارد مرحله جدیدی کرده است.
 
عمران‌خان غرب را به استفاده از هند برای مقابله با چین متهم کرد و افزود: چین به سرعت در حال تبدیل شدن به قدرتمندترین اقتصاد جهان است و هیچ کشور دیگری قادر به رقابت با چینی‌ها نخواهد بود.
 
نخست وزیر پاکستان از سفر آتی رییس جمهوری چین به اسلام‌آباد خبر داد و گفت: «شی جین پینگ» قرار بود در ماه می سفر کند اما به دلیل پاندمی کرونا این سفر به تاخیر افتاد و اکنون قرار است سفر رییس جمهوری چین ماه‌های آینده انجام شود.
 
منابع دیپلماتیک پاکستان گفتند: "شاه محمود قریشی" وزیر امور خارجه این کشور قرار است تا دو روز آینده راهی پکن شود و هدف از این سفر تبیین سیاست‌های اسلام‌آباد در قبال تحولات منطقه، روابط با هند و تحولات جنوب آسیا خواهد بود.
 
بر اساس این گزارش، برنامه دومین سفر رسمی رییس جمهوری چین به پاکستان نیز در مذاکرات مهم وزرای خارجه دو کشور در پکن نهایی خواهد شد. برخی منابع آگاه ششم سپتامبر (۱۶ شهریور) را تاریخ سفر رییس جمهوری چین به پاکستان عنوان می‌کنند.
 
 
شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری  ایرنا ،تاریخ انتشار:  29 مرداد 1399،کدخبر:83912703  ،www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین