پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۶۶۳۰
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
گند داری می‌زنی به هرچی ریاست کلی بانک مرکزی، واقعا گند داری می‌زنی آقای همتی. چند درصد شرکت‌های متضرر متقاضی وام کرونا، تسهیلات گرفته اند؟ چند درصدشان گیر وثیقه‌های بانکی هستند؟ مگر چقدر داده می‌شه مرد، که بجای خدمت منت داری می‌گذاری؟ کارفرما حسب حس انسانی - حرفه‌ای و اعتماد به مردانگی و راستی حرف امثال تو، کارگر را اخراج نکرده و حاضره با وام و قرض، اشتغال کشور رو حفظ کند و جورکش شرایط حاضر باشه، چرا اینطور رفتار سلبی از خودت نشان می‌دهی؟ شفاف بگو نمی‌دهیم و نمی‌خواهیم بدهیم و دنبال نخود سیاه رفتیم. چرا وام حمایت از شرکت‌های متضرر از کرونا توسط بانک‌های عامل پرداخت نمی‌شود آقای رئیس کل؟
شعار سال: مدیر یک بنگاه کوچک و متوسط درد دل کرده که آقا، حدود دو ماه هست که دنبال وام  و تسهیلات حمایتی کرونا هستم با یک دنیا دوندگی در پر خطرترین اماکن احتمال ابتلا به کرونا . از مراجعه به بیمه گرفته تا اداره کار، از اداره کار گرفته تا تائید حوزه فعالیتی توسط وزارت تخصصی مربوطه، از ارجاع پرونده به بانک گرفته تا تائید پرداخت و در نهایت آماده سازی مدارک مورد نیاز شعبه. از ضامن گرفته تا مدارک شرکت و...  . امروز کل مدارک رو با هزار جور مشکلات تهیه کردم به امید گرفتن فوری وام و دادن چهار برج حقوق عقب مانده پرسنل. بانک زنگ زده و می‌گه، به دستور بانک مرکزی، فعلا نمی‌تونیم پرداختی داشته باشیم تا اسناد مثبته و تفاهم نامه بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بانک مرکزی رد و بدل بشه و... این یعنی چی؟ شما که ثبت نام وام رو تا نیمه شهریور تمدید کردید، چرا این جوری رفتار می‌کنید؟ مائی که دو ماه پیش شروع کردیم، این آخر و عاقبت کارماست، اون هائی که تازه ثبت نام کرده اند باید چکار کنند؟ این شرط انصاف نیست آقای همتی؟ شرط مدیریت تخصصی، شرط انسانیت، شرط اخلاق، شرط حمایت، شرط وجدان، شرط دین داشته و نداشته و ..، نیست.

مدیر بنگاه دیگر معتقد است که بدلیل ثبت شرکت با حدود ۱۰۰ هزار تومان در ایران، بخش زیادی از شرکت‌های کوچک و متوسط که توجهی به بحث افزایش سرمایه نداشته اند مشمول ماده ۱۴۱ شده و این مشمولیت در فرآیند گرفتن وام حمایتی برایشان مشکلات عدیده ایجاد کرده است.

خانمی که مدیر داخلی یک شرکت دیگر است بیان می‌دارد که سرعت تائید و تصویب پرونده‌های وام‌های حمایتی توسط بیمه، اداره کار و دستگاه‌های تخصصی، افزایش قابل توجه یافته است. اما تهیه و تدارک مدارک بانکی و حضور ضامن‌ها، زمان بر بوده و نباید بانک مرکزی در این خصوص بی تفاوت باشد و ....

آقای همتی، این موارد نمونه‌ای از صد‌ها درد و دل منعکس شده به رسانه‌ها است. واقعا تعهدات و مسئولیت پذیری شما در این خصوص کجاست؟ هر چند می‌توانید با یک کلمه به من مربوط نیست، کل طومار داستان را بپیچید، اما می‌دانیم که بدلیل سوابق فعالیتی خودتان، نه این کار را می‌کنید و همچنین بدلیل روحیات تان، نمی‌توانید این کار را کنید. استاد، آقا، دکتر، مدیر، حاجی، شهروند،رئیس کل، ...، لطفا با حمیت  خاص و حساسیت ویژه، این داستان را جمع کن و مشکلات کارفرما‌ها رو کاهش بده.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین