پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۷۹۱
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱
سخنگوی وزارت ارشاد گفت: انتخاب "فروشنده" برای حضور در اسکار توسط هیئت انتخاب صورت گرفته که این انتخاب در حقیقت محصول تعامل و هماهنگی بین سازمان سینمایی،‌بنیاد فارابی و خانه سینما است.

شعار سال: حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری که در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور اصحاب رسانه برگزار شد در سخنانی اظهار کرد: موضع وزارت ارشاد در خصوص انتشار مجله یالثارات مشخص است و هیات نظارت بر مطبوعات قبلاً پروانه این نشریه را لغو نموده است.

نوش آبادی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: مدیریت ارکسترهای ملی و سمفونیک تهران بر اساس تفاهم نامه ای که یکسال و نیم پیش بین معاونت هنری و بنیاد رودکی به امضا رسید، به بنیاد رودکی واگذار شد.

وی ادامه داد: تا این لحظه شاهد بوده ایم که مشکلات ارکستر سمفونیک تهران حل و فصل شده و شهداد روحانی رهبری این ارکستر را برعهده گرفته است و در این زمینه همچنین پرداخت حقوق و دستمزد و کارهای مربوط به بیمه نوازنده ها و قرار داد آنها انجام شده است.

سخنگوی وزارت ارشاد اظهار کرد: درباره ارکستر موسیقی ملی ایران مذاکراتی با فرهاد فخرالدینی صورت گرفته و اولویت ما برای رهبری این ارکستر آقای فخرالدینی است. برای ارکستر سمفونیک تهران قرارداد 60 نوازنده و برای ارکستر ملی قرارداد 40 نوازنده به امضا رسیده است که به فراخور برنامه ها از نوازنده های میهمان نیز دعوت می شود. اما نکته مهم این است که بودجه هر کدام از این ارکسترها مستقل است و ردیف جداگانه ای پیدا کرده است.

روند درمانی محمد رضا شحریان ادامه دارد

وی در ادامه صحبتهای خود با اشاره به روند درمانی محمد رضا شجریان گفت: درمان شجریان با تسهیلات ویژه وزارت بهداشت و کمک وزارت ارشاد ادامه دارد. موضوعی که در زمان فعلی اهمیت بسیاری دارد، بحث مربوط به سلامتی آقای شجریان است و خوشبختانه همایون شجریان توانسته نماینده ای خوب و خوشنام برای موسیقی ایران و همچنین ادامه فعالیت پدرش باشد.

نوش آبادی همچنین یادآور شد: با ملاحظه نامه تعدادی از هنرمندان تجسمی در خصوص انتقال بخشی از آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر به خارج از کشور باید به این نکته اشاره کنم که در این راستا تفاهم نامه بین موزه هنرهای معاصر و موزه های برلین و روم برای نمایش این آثار منعقد شده که بر این اساس قرار است 60 اثر به این موزه ها ارسال شود و در عین حال در این تفاهم نامه تضمین های لازم برای نگهداری و صیانت از این آثار ارزشمند ذکر شده است.

وی ادامه داد: این تفاهم نامه معتبر است به نحوی که هر گونه تعرض نسبت به آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر را منتفی می داند وممکن است عمل نمایش آثار ارزشمند به صورت متقابل نیز صورت بگیرد.

دولت مصمم بر پیگیری حقوق جانباختگان منا است

نوش آبادی با اشاره به موضوع پیگیری حقوق قربانیان فاجعه منا و خانواده های آنها از تشکیل کارگروهی به ریاست وزارت امور خارجه در سایر نهادهای ذیربط تشکیل شده،‌ خبر داد و گفت: این کارگروه تلاش می کند از تمامی ظرفیت ها برای پیگیری ابعاد حقوقی فاجعه منا استفاده کند و در این راستا شکایتی از نیروی انتظامی به پلیس بین الملل صورت گرفته و دولت مصمم است تا از هر امکان و فرصتی برای پیگیری حقوق جانباختگان منا وخانواده های آنها بهره ببرد.

وی تصریح کرد : اینکه ما با عربستان در دوره قطع ارتباط هستیم و همچنین پیگیری نکردن هیچ یک از کشورهای قربانی در آن حادثه خود به تنهایی مشکل دیگری را ایجاد می کند.

حواشی حضور وزیر ارشاد در اجرای یک نمایش سنتی

سخنگوی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ویدئوی منتشر شده از وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی توضیح داد: مراسمی که وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در آن حضور داشته مراسم دروایش صوفیه نبوده، بلکه تنها اجرای یک نمایش سنتی توسط تعدادی از هنرمندان بوده است و آقای جنتی به منظور تقدیر از این هنرمندان در این برنامه حضور پیدا کرده و ما هیچ مجوزی را به گروه‌ها و فرق ضاله که مغایر با نظام فعالیت می کنند نداده ایم و نخواهیم داد.

وی با اشاره به تصویب رسیدن قانون مطبوعات تصریح کرد: آیین نامه قانون مطبوعات در 4 فصل و 39 ماده به تصویب رسیده که بر این اساس مدیران مسئول رسانه ها موظف هستند که کلیه کارکنان و خبرنگاران خود را بیمه کنند، در غیر این صورت از تسهیلات وزارت ارشاد محروم خواهند شد.در این آیین نامه همچنین بحث رسانه ای اجاره ای هم تعریف شده و گفته شده که اگر صاحب امتیاز بخواهد رسانه خود را اجاره دهد باید درخواست کتبی ارائه کند که در صورت تصویب،‌ می تواند طبق قانون رسانه خود را اجاره دهد.

نوش آبادی در خصوص فیلتر شدن برخی از رسانه ها در روزهای اخیر گفت: نهادهای دیگر بنا به دیگر وظایفی که برعهده دارند می توانند اقداماتی را انجام دهند.

استقبال مردم از نمایشگاه مطبوعات امسال رکورد می‌زند
وی با اشاره به افزایش کمیت وکیفیت نمایشگاه مطبوعات گفت: نمایشگاه مطبوعات در حقیقت ویترینی برای پیشرفت مطبوعات در کشورمان است و امسال شاهد رشد 25 درصدی از سوی متقاضیان برای حضور در این نمایشگاه بوده ایم. امسال برای اجاره غرفه ها به حداقل اکتفا کرده ایم و نمایشگاه را در دوطبقه برگزار می کنیم و فکر می کنیم که استقبال مردم، رکورد سالهای قبل را می شکند.

نوش آبادی با اشاره به مصوبه اخیر شورای فرهنگ عمومی گفت: روز بزرگداشت فردوسی وپاسداشت زبان فارسی هیچ منافاتی با روز ملی بزرگداشت شعر و ادب فارسی ندارد چرا که این روزها به ترتیب در تاریخ 25 اردیبهشت و 27 شهریور در تقویم ملی کشور به ثبت رسیده و فردوسی نماد زبان فارسی و شهریار نماد شعر فارسی است.

سخنگوی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی افزود: با توجه به اینکه در آستانه هفته دفاع مقدس هستیم بایدگفت که مراسم نیکوداشت دفاع مقدس با حضور مدیران وهمچنین وزیر ارشاد دوشنبه 5 مهر در سالن سینمایی برگزار می شود و همچنین مسابقه نخستین جایزه ایثار و رسانه توسط معاونت مطبوعاتی برگزار می شود وتمامی رسانه ها می توانند آثار خود را تا پایان آذر ماه به دبیرخانه ارسال کنند.

وی تصریح کرد: در این راستا همچنین شاهد آغاز جشنواره فیلم وعکس علوی که جنبه مردمی و رسانه ای دارد،‌هستیم و این جشنواره در فضای مجازی برگزار می شود. همچنین تفاهم نامه ای به منظور همکاری بین وزارت فرهنگ وارشاد با بنیاد حفظ آثار وارزشهای دفاع مقدس به منظور حفظ وصیانت از ارزشهای دفاع مقدس به امضا می رسد که در این زمینه از فعالیتهای فرهنگی مردم نهاد در حوزه دفاع مقدس ویک سری موضوعات مرتبط حمایت می کنیم.

برگزاری نخستین نمایشگاه لباس عاشورایی از 26 مهر ماه

نوش آبادی با اشاره به اقدامات وزارت ارشاد در راستای آغاز ماه محرم اظهار کرد: نخستین نمایشگاه لباس عاشورایی به همت کارگروه ساماندهی مد ولباس وزارت ارشاد همزمان با ماه محرم از 26 مهر تا 2 آبان و با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی ایران در تالار وحدت در دو بخش اصلی و جنبی برگزار می شود.

سخنگوی وزارت ارشاد در ادامه صحبت‌های خود و با اشاره به انتخاب فیلم "فروشنده" به عنوان نماینده ایران در اسکار گفت: انتخاب فروشنده برای حضور در اسکار توسط هیئت انتخاب صورت گرفته که این انتخاب در حقیقت محصول تعامل و هماهنگی بین سازمان سینمایی،‌بنیاد فارابی وخانه سینما است و امیدواریم این فیلم بتواند در بزرگترین رقابت جهانی سینما ظرفیت های سینمایی ایران را به خوبی نشان دهد و با دست پر بازگردد. البته انتخاب این فیلم به معنای نادیده گرفتن ارزشهای موجود در سایر فیلم‌ها نیست.

نوش آبادی در خصوص ابلاغ سیاست های کلی خانواده از سوی مقام معظم رهبری توضیح داد: اتفاقی که در چند سال اخیر رخ داد و آسیب‌هایی که در خصوص کنترل جمعیت نمایان شد، باعث تنظیم این سیاست ها و ابلاغ آن از سوی رهبر انقلاب اسلامی شد و تمامی دستگاه ها در این حوزه مورد خطاب ایشان قرار گرفته اند و وزارت فرهنگ و ارشاد نیز وظیفه دارد در خصوص فرهنگ سازی در این زمینه از تمامی ظرفیت های خود بهره در این زمینه بهره بگیرد، چرا خانواده محور توسعه و رشد و حفاظت از ارزشها محسوب می شود.

وی خاطر نشان کرد: اصولا ضوابط، معیارها و مقررات موجود در حوزه نشر همچنان مانند گذشته اعمال می شود وهیچ مسامحه ای در خصوص دوری از ارزشهای دینی و اخلاقی نباید صورت بگیرد و وزارت فرهنگ و ارشاد نیز متناسب با مصوبه مجلس در این خصوص حرکت می کند و اگر جایی در زمینه نظارت قصوری صورت گرفته باشد،‌ به طور یقین در مراتب بعدی رسیدگی می شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار 29 شهریور 95 ، کد مطلب: 222432:www.mizanonline.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین