پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۲۹۸۱۲۷
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۴
منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مدعی شده است که مدارسی که سند ۲۰۳۰ را اجرا می‌کنند شناسایی کردیم؟ باید از این نماینده محترم پرسید که این کار را چطور انجام داده اید و آیا بهتر نیست که از لفظ برخی از .. استفاده می‌کردید؟
شعار سال: «علیرضا منادی»، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب درخصوص اجرای سند ۲۰۳۰ در برخی مدارس گفت: در مقابل سند ۲۰۳۰ در کشور سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش را داریم که البته در تاکیدات رهبری نبود زمان بندی مناسب و عدم تعیین شاخص‌های پیشرفت در سند تحول به عنوان ایرادات این سند مشهود است.

وی با اشاره به اینکه اصلاح این موارد یا نیازمند قانون گذاری در مجلس و یا ورود شورای عالی آموزش و پرورش به عنوان مجری این طرح است افزود: در برخی مدارس بدون اینکه آموزش و پرورش اطلاع داشته باشند سند ۲۰۳۰ اجرا می‌شود؛ در حالی که سند تحول بنیادین سندی است که با فرهنگ و اعتقادات و آموزه‌های دینی ما سازگار است و اگر ایرادات آن برطرف و در نظام آموزشی پیاده شود قطعا نیازی به سند ۲۰۳۰ نخواهیم داشت.

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به اینکه در سیستم آموزش و پرورش با جمعیتی بالغ بر ۱۵ میلیون دانش آموز و یک میلیون معلم مواجه هستیم تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش از وزارتخانه‌های وسیع کشور است که باید به آن برای پیشبرد برنامه هایش کمک کنیم. آموزش و پرورش بودجه کمی ندارد و باید این اعتبارات به درستی مدیریت شود.

رئیس کمیسیون آموزش و پرورش با اشاره به اینکه باید نگاه به آموزش و پرورش زیربنایی و بنیادین باشد عنوان کرد: تاکید مجلس بر این بود که همه دانش آموزان دسترسی به نرم افزار شاد داشته باشند و بی سرپناه در فضای مجازی بدون کنترل و نظارت رها نشوند. از همین رو نامه‌ای به رئیس جمهور نوشتیم تا سیم کارت‌های محدود در اختیار دانش آموزان قرار دهند.

منادی ادامه داد: رئیس جمهور بلافاصله با درخواست مجلس موافقت کرد و برای عملی شدن آن خطاب به وزیر ارتباطات دستورات لازم را صادر کرد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره دو نامه دیگر درخصوص خدمات آموزشی خطاب به دولت عنوان کرد: در نامه اول درخواست اینترنت رایگان برای دانش آموزان در مناطق محروم از محل در آمد سرشار اپراتور‌ها و دیگری از محل ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی که آقای رئیس جمهور عنوان کرده بودند این بودجه برای مقابله با کرونا وجود دارد. در نامه دوم هم درخواست تهیه لپ تاپ یا موبایل برای دانش آموزان محروم را مطرح کردیم تا امکان آموزش مجازی برای همه به طور یکسان فراهم شود، اما هیچ پاسخی دریافت نکردیم.

وی درباره اقدامات نظارتی مجلس برای جلوگیری از اجرای سند ۲۰۳۰ گفت: بر عملکرد مدارس نظارت خواهیم داشت ضمن اینکه تحت یک سایت با آموزش عالی و آموزش پرورش سراسر کشور در تماس هستیم که از طریق این سایت مردم مسائل موجود در مدارس را به ما منعکس می‌کنند.

منادی خاطر نشان کرد: مدارسی که در گوشه و کنار کشور سند ۲۰۳۰ را اجرا می‌کنند شناسایی کردیم و بنای برخورد با آن را داریم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی دانا، تاریخ انتشار: 13 شهریور  1399، کد خبر: 1642913،  www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین