پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۰۰۹۴
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵
رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا دستیابی به توافق تجارت آزاد میان اروپا و آمریکا در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما را غیرواقعی ارزیابی کرد.

شعارسال: وزیر دارایی اسلواکی که کشورش هم‌اکنون ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، طی اظهاراتی دستیابی به توافق تجارت آزاد ترانس آتلانتیک میان اتحادیه اروپا و آمریکا (TTIP) در دوران ریاست جمهوری «باراک اوباما» رئیس‌‌جمهور آمریکا را غیرواقعی ارزیابی کرد.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، «پیتر زیگا» وزیر دارایی اسلواکی دیروز جمعه طی اظهاراتی در پایان نشست وزرای بازرگانی اتحادیه اروپا در براتیسلاوا اعلام کرد: «دستیابی به توافق تجارت آزاد ترانس آتلانتیک که اتحادیه اروپا و آمریکا هم‌اکنون در ال مذاکره درباره آن هستند، تحت حکومت دولت باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا واقع‌گرایانه نبوده و غیرواقعی است.»

بر اساس این گزارش، اتحادیه اروپا و آمریکا هم دو در پی آنند که تا یش از پایان دوران ریاست جمهوری باراک اوباما در ژانویه سال 2017، به توافقی در خصوص پیمان تجارت آزاد ترانس آتلانتیک میان اتحادیه اروپا و آمریکا (TTIP) دست یابند.

پیمان تجاری و سرمایه‌گذاری ترانس-آتلانتیک (تی‌تی‌آی‌پی) پیمان تجارت آزادی است که میان اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا پیشنهاد شده است.

طرفداران این پیمان می‌گویند که این پیمان منجر به رشد اقتصادی چندجانبه می‌شود، در حالی که منتقدانش می‌گویند که این پیمان قدرت بنگاه‌های اقتصادی را زیاد می‌کند و دست دولت‌ها را در کنترل بازار به نفع جامعه می‌بندد.

بنا به گزارش پرس تی‌وی، با وجود مذاکرات 3 ساله میان آمریکا و اتحادیه اروپا درباره پیمان تجارت آزاد، اختلافات میان دو طرف بر سر مسائل مختلف همچنان پا بر جا است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار خبر 3 مهر 1395، کدمطلب: 13950703000266 ،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین