پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۰۲۰۳۷
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم، گفت: به نظر می‌رسد کاهش اختیارات وزارت اقتصاد و دارایی و قرار گرفتن وزارت راه و شهرسازی در راس مسئله جهش تولید مسکن، یکی از دلایل اصلی مخالفت دولت با طرح ۲ فوریتی مجلس است.
شعار سال: مجتبی یوسفی، نماینده مردم اهواز، حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان انتقاد از نحوه برخورد دولت با طرح ۲ فوریتی جهش تولید و تامین مسکن، گفت: با توجه به اینکه وزارت راه و شهرسازی متولی اصلی حوزه مسکن در کشور است، مشخص نیست، چرا دولت وزارت اقتصاد و دارایی را نماینده خود به منظور بررسی این طرح در صحن مجلس معرفی می‌کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم، در تشریح دلایل دولت به منظور مخالفت با طرح جهش تولید و تامین مسکن، گفت: به نظر می‌رسد کاهش اختیارات وزارت اقتصاد و دارایی و قرار گرفتن وزارت راه و شهرسازی در راس مسئله جهش تولید مسکن، یکی از دلایل اصلی مخالفت دولت با طرح ۲ فوریتی مجلس است.

*وزارت راه و شهرسازی در جلسات برری طرح جهش تولید و تامین مسکن حضور داشت

وی با اشاره به حضور وزارت راه وشهرسازی در جلسات بررسی طرح جهش تولید و تامین مسکن، افزود: مسئولان ارشد وزارت راه و شهرسازی در جلسات بررسی طرح جهش تولید و تامین مسکن کمیسیون عمران حضور داشتند و مخالفتی از سوی این وزارت‌خانه با طرح مذکور اعلام نشد.

یوسفی در توضیح دلایل تهیه طرح جهش تولید مسکن در کمیسیون عمران مجلس، گفت: با توجه به مشکلات معیشتی که به دلیل بی‌برنامه بودن دولت در این زمنیه اتفاق افتاده، مجلس شورای اسلامی با توجه به یکی از نیاز‌های اساسی مردم یعنی بخش مسکن به تدوین طرح‌هایی برای ساماندهی بازار واحد‌های مسکونی اقدام کرد.

*تن‌ها ۸ درصد از تسهیلات اعطایی سال ۹۸ به بخش مسکن اختصاص داشته است

نماینده مردم اهواز در مجلس، ضمن اشاره به اینکه رهن و اجاره مسکن برای مردم به آرزوی دست نیافتنی تبدیل شده است، گفت: افزایش ساخت و عرضه مسکن می‌تواند این بازار متلاطم را آرام کند، به همین منظور طرح جهش تولید و تامین مسکن در ۳ محور تهیه شد و ساخت خانه به همراه خطوط تامین اعتبار مالی آن مورد توجه قرار گرفت.

یوسفی، در تشریح جزئیات طرح جهش تولید و تامین مسکن گفت: چرا باید از ۹۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات اعطایی در سال گذشته تنها ۸ درصد آن به بخش مسکن اختصاص یابد. این در حالیست که افزایش ساخت و ساز مسکن می‌تواند، زمینه پویایی اقتصاد را فراهم می‌کند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: ۴مهر ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۳۹۹۰۷۰۲۰۰۰۹۲۰، farsnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین