پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۳۶۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۳
حدود ۱۲ درصد از جمعیت کشور دچار دیابت هستند. این بیماری، باعث کاهش توان عمومی بدن می‌شود. به گونه‌ای که طبق آما در حال حاضر حدود ۲۰ درصد فوت بیماران کرونائی را دیابتی‌ها تشکیل می‌دهند. آیا زمان اطلاع رسانی‌ها و آگاهی بخشی‌های تخصصی برای این گروه در مقابله با کرونا نرسیده است؟
شعار سال: بیماران دیابتی از گروه‌های پرخطر در معرض ابتلای به کرونا هستند و ۱۸و نیم درصد موارد فوت کرونا را بیماران دیابتی تشکیل داده اند. دکتر اسدلله رجب رییس انجمن دیابت درخصوص آمار مرگ و میر کرونا می‌گوید: بیماران دیابتی که به کرونا مبتلا می‌شوند به علت چاقی و فشار خون مستعد علایم بالینی شدیدتری نیز هستند.

بیش از ۱۰میلیون بیمار دیابتی در کشور داریم که به علت کرونا و مخاطرات آن برای این بیماران نیازمند مراقبت‌هایی دوچندان هستند. در حال حاضر بخش قابل توجهی از موارد ابتلا و مرگ میر ناشی از کرونا مربوط به بیماران دیابتی است.

التهابات ناشی از کرونا و درگیری‌های ریوی و تنفسی نیز برای این بیماران تهدید آمیزتر است بنابراین رعایت‌های فردی و اجتماعی، زدن ماسک، شستشوی دست و پرهیز از رفت وآمد‌های غیر ضروری در بیماران دیابتی اهمیتی دو چندان دارد. آقای خمیسه از بیماران دیابتی است که به علت کرونا دچارمشکلات زیادی شده است.

وی درخصوص بیماری خود گفت: من به علت کرونا دچار خستگی مفرط هستم و با اینکه ماه‌ها از ابتلای من به این بیماری می‌گذرد هنوز با اندکی پیاده روی دچار سرگیجه می‌شوم و توان جسمی گذشته را ندارم.

خمیسه ادامه داد: من به رغم زدن ماسک از افرادی که درمحل کار من ماسک نمی‌زدند، کرونا گرفتم و روز‌های سختی در بیمارستان گذراندم و از همه می‌خواهم کرونا را جدی بگیرند.
 
 
تعداد بازدید : 7

شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار: ۱۲مهر ۱۳۹۹، کدخبر:۲۸۴۴۳۰۰، iribnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
0
كلا يكي از راه هاي تبديل شدن مشكل و معضل در ايران به يك فاجعه ملي همين سكوت است..كشور هاي ديگه همون ابتدا جار ميزنن تا سريع يكي به فكر بيفته
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین