پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۳۹۰۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
رسانه‌های حامی دموکرات‌ها تلاش می‌کنند در گفتگو با افرادی که نامی از آن‌ها برده نمی‌شود اوضاع جسمی ترامپ را «فاقد ثبات» جلوه دهند
شعارسال: دومین روز حضور ترامپ در بیمارستان دیروز در حالی به پایان رسید که وی بامداد دیروز ویدئویی از حضور خود در بیمارستان منتشر کرد و از «حال خوب» خود خبر داد. با این حال انتشار اخبار متفاوت و گاه متناقض از اوضاع جسمی رئیس‌جمهوری آمریکا در سطح رسانه‌های آمریکا و دنیا سبب حساسیت بیشتر افکار عمومی آمریکا به اوضاع جسمی ترامپ آن هم در فاصله کمتر از یک ماه تا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شده است.  
رسانه‌های آمریکایی در پوشش اخبار بیماری ترامپ به ۲ دسته تقسیم شده‌اند؛ دسته اول رسانه‌های حامی جمهوری‌خواهان که اخبار بیماری کرونای ترامپ را به نقل از پزشکان بیمارستان محل بستری ترامپ و مقامات رسمی کاخ سفید منتشر می‌کنند و رسانه‌های دموکرات‌ها که ضمن پوشش اخبار رسمی، به نقل از منابع آگاهی که نامی از آن‌ها برده نمی‌شود، از وخامت حال ترامپ در روز اول بیماری یا سناریو‌های دیگر که حال وی را بی‌ثبات نشان دهد، روایت می‌کنند.  

* ترامپ: حالم خوب است

با وجود همه گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای مخالفان و حامیان ترامپ درباره اوضاع جسمی ترامپ، وی بامداد دیروز با انتشار پیام ویدئویی در صفحه توئیتر خود گفت حالش خوب است و بزودی بازمی‌گردد. ترامپ که از بیمارستان نظامی «والتر رید» با آمریکایی‌ها صحبت می‌کرد، در این پیام گفت: «به اینجا آمدم، چون حالم چندان خوب نبود. الان بسیار احساس بهتری دارم». وی با بیان اینکه کادر درمانی بشدت مشغول تلاش برای بهبود حالش هستند، افزود: «من باید برگردم... به گمانم بزودی برگردم و مشتاقم که کارزار انتخاباتی را به شکلی که شروع کردیم، به پایان برسانیم». وی ضمن اشاره به اینکه به آهستگی در حال خوب شدن است، اذعان کرد: «البته نمی‌دانیم در روز‌های آینده چه اتفاقی می‌افتد. به نظرم چند روز آینده آزمون واقعی است و باید ببینیم در آن روز‌ها چه اتفاقی می‌افتد». سناتور «میچ مک‌کانل» رهبر جمهوری‌خواهان مجلس سنای آمریکا نیز پیش از آن گفته بود در تماس تلفنی با ترامپ، متوجه شده او حالش خوب است. مک‌کانل در پیامی توئیتری نوشت: «بتازگی تماس خوبی با رئیس‌جمهور داشتم. حال او خوب به نظر می‌آمد و گفت احساس بهتری دارد».  

* سناتور جمهوری‌خواه: کاخ سفید بیشتر شفاف سازی کند

با وجود اطلاع‌رسانی تیم پزشکی ترامپ و ویدئوی وی از بیمارستان که در آن از خوب بودن حال خود خبر داده است، برخی جمهوری‌خواهان با اشاره به اخبار ضدونقیض فراوان درباره سلامتی ترامپ، خواستار اطلاع‌رسانی شفاف کاخ سفید درباره وضعیت ترامپ شده‌اند. در همین ارتباط دیروز «مارکو روبیو» نماینده جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا در مجلس سنای آمریکا در پیامی توئیتری خواستار آن شد که کاخ سفید با اطلاع‌رسانی شفاف، با شایعه‌ها درباره وخامت حال جسمانی دونالد ترامپ مقابله کند. مارکو روبیو، نماینده ایالت فلوریدا در مجلس سنای آمریکا در توئیتر نوشت: از زمان ابتلای رئیس‌جمهوری به ویروس کرونا سرعت تئوری‌های توطئه و ادعا‌های وقیحانه بسیار بیشتر از بررسی حقایق بوده است. قانونگذار هم‌حزبی ترامپ افزود: به همین خاطر ما از کاخ سفید اطلاع‌رسانی مرتب، به تفصیل و شفاف نیاز داریم و به همین دلیل است که همه ما باید درباره شایعه‌های عجیب و غریب تردید داشته باشیم.  

* ساعات اولیه بیماری ترامپ چگونه گذشت؟

لااقل تا امروز اطلاعات چندانی از اوضاع ترامپ در ۲ روز اول مثبت شدن تست کرونایش منتشر نشده است، اما دیروز رئیس کارکنان کاخ سفید در مصاحبه با شبکه فاکس‌نیوز گفت سطح اکسیژن خون رئیس‌جمهور آمریکا جمعه صبح به سرعت دچار افت شد. یک مقام کاخ سفید هم به این شبکه حامی جمهوری‌خواهان گفت: نخستین‌بار آزمایش کرونای ترامپ روز پنجشنبه هنگام برگشت او از یک مراسم جمع‌آوری کمک مالی انتخاباتی در نیوجرسی مثبت شد. به گفته این مقام، بعد از آن ترامپ آزمایش «پی‌سی‌آر» داد که ابتلایش در آن تایید شد. دکتر «شان کانلی» پزشک کاخ سفید هم دیروز در جدیدترین به‌روزرسانی‌های خود از وضعیت سلامت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا گفت اگرچه از زمان تشخیص بیماری وی، پیشرفت‌های قابل توجهی حاصل شده است، اما هنوز خطر رفع نشده است.  

* روایت رسانه‌های عربی از کرونای ترامپ

در همین حال اکثر کشور‌های عربی به واسطه رابطه خوبی که با ترامپ در چند سال گذشته ایجاد کرده‌اند، گاه نگران‌تر از جمهوری‌خواهان خبر کرونایی شدن ترامپ را پیگیری می‌کنند. شبکه تلویزیونی الجزیره قطر هم بدون قضاوت درباره صحت اخباری که در رسانه‌های آمریکایی منتشر می‌شود، صرفا از وجود تناقضات خبر داد. الجزیره دیروز در روایت خود از بیماری ترامپ نوشت: در حالی که اطلاع‌رسانی‌های دولت آمریکا درباره وضعیت جسمانی دونالد ترامپ حتی باعث اعتراض مارکو روبیو، سناتور جمهوری‌خواه و هم‌حزبی رئیس‌جمهور از کاخ سفید شده است، رسانه‌های خبری اظهارات رئیس‌جمهوری و کاخ سفید را درباره بیماری او متناقض خوانده‌اند. در گزارش الجزیره آمده است: رئیس‌جمهوری ایالات‌متحده بعد از انتقال و بستری شدن در بیمارستان، احساس بهتری دارد، اما رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید می‌گوید عوارض ترامپ بسیار نگران‌کننده است. از نظر این رسانه قطری، تایید ابتلای ترامپ به کرونا او را مجبور کرد حداقل به طور موقت از مبارزات انتخاباتی کنار بکشد و این موضوع تردید‌ها و سوالاتی را درباره تاثیرات محتمل آن بر انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر ایجاد کرده است.  

* لغو سفر‌های خارجی پمپئو

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا که طبق قوانین موجود در این کشور چهارمین نفر در صف قرار گرفتن در مقام ریاست جمهوری در صورت مرگ رئیس‌جمهور آمریکاست، سفر خود به کره‌جنوبی و مغولستان را به دنبال بستری شدن دونالد ترامپ در بیمارستان نظامی والتر رید لغو کرد. وزارت خارجه آمریکا زمان انجام این سفر را زمانی دیگر اعلام کرده است. البته سفر پمپئو به ژاپن انجام شد و وی قرار است بلافاصله بعد از دیدار با مقامات توکیو به واشنگتن بازگردد. مایک پمپئو در یک سخنرانی مجازی در نشست شورای امور خانواده فلوریدا درباره چرایی کوتاه کردن سفر خود و بازگشتش به آمریکا توضیحاتی داد. لغو سفر از قبل برنامه‌ریزی شده وزیر خارجه آمریکا به ۲ کشور آسیایی نیز در حالی است که طبق قوانین موجود، این مقام آمریکایی در صورت بروز مشکل و مرگ ترامپ، چهارمین نفر در صف مقام‌‎هایی است که در صورت خالی ماندن کرسی ریاست‌جمهوری این منصب را پر خواهد کرد. طبق قانون اساسی آمریکا، در صورت مرگ رئیس‌جمهور آمریکا، به ترتیب معاون رئیس‌جمهور، رئیس مجلس نمایندگان، رئیس مجلس سنا، وزیر خارجه و دیگر مقام‌های کابینه در صف ریاست‌جمهوری قرار دارند.  

* نخست‌وزیر انگلیس: حال ترامپ خوب می‌شود

نخست‌وزیر انگلیس که خود با ایده همه‌گیری جمعی سبب شد انگلیس در ماه‌های اول کرونا یکی از سخت‌ترین دوره‌های تاریخ خود را پشت سر بگذارد و سابقه مبتلا شدن به ویروس کرونا را دارد، دیروز در یک مصاحبه درباره بهبود حال رئیس‌جمهوری آمریکا بعد از ابتلا به این ویروس ابراز اطمینان کرد. بوریس جانسون گفت: من مطمئنم حال رئیس‌جمهور ترامپ خوب خواهد شد.  

* اعلام وضعیت شورش در سیاتل آمریکا

حتی کرونای ترامپ هم نتوانسته از برخی اعتراضات در آمریکا بکاهد، به گونه‌ای که به عنوان مثال گروهی از معترضان موسوم به «بلک‌-کلد» بامداد دیروز به کافی‌شاپی با نام استارباکس در شهر سیاتل ایالت واشنگتن حمله کردند و پلیس نیز اعلام وضعیت شورش کرد. این اقدام تفاوت چشمگیری با اعتراضات صلح‌آمیز چند ماه اخیر داشت و نمی‌توان آن را بخشی از اعتراضات به نژادپرستی دانست. به نوشته وبگاه شبکه خبر‌ی راشاتودی، معترضان به سمت این کافی‌شاپ سنگ و دیگر اشیا پرتاب کرده و برخی دیگر نیز شیشه‌های آن را تخریب کردند. ویدئو‌های منتشر شده نشان می‌دهد برخی معترضان به سمت این کافی‌شاپ مواد آتش‌زا و ترقه پرتاب می‌کنند و قصد آتش زدن این مغازه را دارند. در ویدئو‌های دیگر، صدای انفجار‌های بزرگی نیز به گوش می‌رسد. معترضان همچنین با اسپری رنگ روی در و دیوار این کافی‌شاپ شعار نوشتند.  

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه وطن امروز تاریخ انتشار ۱۴ مهر ۹۹، کد خبر: ۲۲۵۲۰۰، www.vatanemrooz.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
0
0
وضعیت ناآرام آمریکا دیگر برای همه آشکار شده دیگر آمریکا نمی‌تواند این ها را انکار کند انشاالله عمر آمریکا دارد به سر می‌آید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
0
0
من كه اصلا به هيچ عنوان روي اين رسانه هاي عربي زبان حساب باز نميكنم اين ها همشون جيره خور هستن و اصلا به درستي خبر نميذارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
0
0
امیدواریم بازی سیاسی جدید ترامپ برای برد دراین انتخابات نباشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
0
0
باز این عرب هابی که هم دست آمریکا هستند نمی‌خواهد اینطوری خودشان را بی طرف نشان دهند یا بگویند با آمریکا هم پیمان نیستند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین