پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۴۰۱۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۶
وضعیت قرمز کرونا در شهر‌های استان خوزستان به ویژه آبادان، مسوولان را برآن داشت تا محدودیت‌هایی را به شکل جدی در این استان ایجاد کنند.

شعار سال: محمد طاهری یکشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا شهرستان آبادان افزود: با توجه به ورود آبادان به وضعیت قرمز به لحاظ ابتلا افراد به کرونا، یکسری محدودیت‌های خاص برای بخش‌های مختلف شهری در نظر گرفته شده است که کمیته اجرایی ستاد مقابله با کرونا شهرستان موظف به نظارت دقیق بر حسن اجرای این محدودیت‌ها است.

وی با بیان اینکه کمیته اجرایی ستاد مقابله با کرونا شهرستان آبادان بنا به درخواست دانشکده علوم پزشکی آبادان آمادگی لازم برای نظارت جدی بر حسن اجرای مصوبات را دارد به برگزاری غیر حضوری کلاس‌های درس اشاره کرد و گفت: باید هر چه سریعتر به وضعیت مواردی همچون حضور تجمعی معلمان در کلاسها برای تهیه کلیپ‌های آموزشی همچنین تردد معلمان با سرویس رسیدگی شود. زمانیکه آموزش مجازی است حضور معلم و یا دانش آموز در مدارس الزامی نیست.

طاهری با تاکید بر تعطیلی موسسه های آموزشی در آبادان گفت: هیچ موسسه و یا مرکز آموزشی، علمی در آبادان اجازه فعالیت ندارد.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت خاموش کردن سامانه روشنایی پارکها به منظور جلوگیری از تجمع مردم افزود: تجمع پر تعداد مردم در پارکها از جمله پارک ۱۷ هکتاری و معلم آبادان در وضعیت شیوع کرونا به هیچ وجه قابل قبول نیست و باید وضعیت این پارکها در شرایط کنونی از سوی شهرداری تعیین تکلیف شود.

معاون عمرانی فرمانداری آبادان بیان کرد: شهرداری باید بر حسن اجرای مسوولیت‌هایی که از سوی ستاد کرونا به آن سپرده شده، نظارت دقیق‌تری داشته باشد و بر همین اساس واحد اجراییات شهرداری آبادان موظف است نسبت به جمع آوری ایستگاه‌های صلواتی و مواکبی که از مصوبات ستاد کرونا پیروی نمی‌کنند، اقدام کند.

طاهری تصریح کرد: برپایی موکب در شرایط کنونی به انتشار ویروس کرونا کمک خواهد کرد و باید نسبت به جمع آوری آنها اقدام کرد و در صورتی که موکب داران به قانون تمکین نکردند باید مانع فعالیت آنها شد.

وی با تاکید بر لزوم استفاده رانندگان تاکسی از ماسک به ویژه تاکسی سرویس‌ها در هنگام جابجایی مسافر گفت: سازمان تاکسی رانی شهرداری موظف به نظارت جدی بر اجرای این مصوبه است.

طاهری از جایگاه‌های عرضه سوخت خودروها به عنوان یکی از فضاهای مساعد برای انتشار ویروس کرونا نام برد و افزود: باید نظارت بر جایگاه‌های عرضه سوخت در آبادان افزایش یابد و با تشکیل پرونده با جایگاههای متخلف برخورد قضایی شود.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان نیز در این نشست گفت: انتظار می‌رود هم افزایی دستگاه‌های نظارتی در شهرستان آبادان با دانشکده علوم پزشکی مطلوب‌تر باشد.

نجمه آقامیری افزود: شرایط آبادان به لحاظ ابتلا افراد به ویروس کرونا نامناسب است و ایجاد محدودیت‌ها الزامی است ضمن اینکه دستگاه‌های نظارتی باید شبانه روز بر اجرای مصوبات ستاد کرونا نظارت دقیق داشته باشند.

وی اظهار داشت: متاسفانه آبادان به شکل اسفناکی رها شده به طوری که پروتکل‌های بهداشتی در ادارات و اماکن عمومی رعایت نمی‌شود و روزانه شاهد افزایش آمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان هستیم.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان گفت: متاسفانه در شرایطی که آبادان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد خیلی از پارک‌ها، شهربازی‌ها و حتی موکب‌ها در آبادان همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی بر جمع‌آوری مراکز عرضه قلیان در آبادان تاکید کرد و افزود: ستاد مقابله با کرونا و دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به تعطیلی قلیان سراها اقدام کنند ضمن اینکه از ادارات صمت،دامپزشکی و نیروی انتظامی انتظار می رود نظارت بیشتری بر اماکن عمومی و بازار داشته باشند.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز  ۱۱ شهر استان شامل شهرهای اهواز، امیدیه، آغاجاری، بهبهان، آبادان، شوشتر، باغملک، خرمشهر، ایذه، رامهرمز و کارون در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) کرونا و شهرهای مسجدسلیمان، دزفول، شادگان و رامشیر نیز در وضعیت نارنجی (پرخطر) قرار دارند.

شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار خبر: ۱۳ مهر ۱۳۹۹، کد خبر: ۸۴۰۶۴۶۵۶، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
0
0
واقعا من نمیدونم چرا مسئولین استان مازندارن تو خواب عمیقی هستند و کرونا رو مدریت نمیکنن! چرا جلوی این حجم از مسافر گرفته نمیشه؟ از استان های دیگه یاد بگیرین ولله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
0
0
اين محدوديت ها فقط در حد حرف هست و در هيچ استاني عملياتي نميشه و مردم هم ديگه اينو فهميدن و اين زنگ خطر بديه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین