پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۹۵۱۶
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۱
زنگ آغاز دور دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی امروز جمعه (۲۱ شهریورماه) در حالی به صدا درآمد که این ویروس شاخدار در کشور ما می‌تازد و قربانی می‌گیرد و همچنان بر رعایت پروتکل های بهداشتی به خصوص در امروز و پای صندوق های رای تاکید می شود.

شعار سال: کرونا همچنان در کشور ما قربانی می‌گیرد و خیلی از حوزه‌های اقتصادی را تحت تاثیر قرار داده است و این‌بار حوزه‌های سیاسی نیز با این ویروس دچار چالش شده‌اند.

برگزاری دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که قرار بود در روز جمعه ۲۹ فروردین ۹۹ باشد به دلیل شیوع بیش از پیش بیماری ویروسی کورنا به ۲۱ شهریور امسال موکول شد و اینک با ملاحظات بهداشتی از قبیل رعایت فاصله گذاری اجتماعی و توزیع اقلام بهداشتی در حوزه‌های انتخابیه تلاش شده تا با اولویت حفظ سلامت مردم این عرصه مشارکتی موثر در سرنوشت آحاد ملت ایران اسلامی به اجرا درآید.

براین اساس توصیه‌های بهداشتی و پروتکل‌های ایمنی سلامت در اولویت کار در این دوره از انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی قرار گرفت به گونه‌ای که استفاده نکردن از استامپ برای جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا در رای‌گیری از مردم، یکی از اولین دستورالعمل‌هایی بود که از سوی ستاد انتخابات وزارت کشور ابلاغ شد.

با هماهنگی‌هایی که با متولیان حوزه سلامت و ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا صورت گرفته تلاش‌ها از مدت‌ها قبل برای برگزاری انتخابات دور دوم یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز شد در نهایت تبلیغات نامزد‌ها از روز پنجشنبه ۱۳ شهریورماه در حوزه‌های انتخابیه آغاز و به مدت یک هفته ادامه داشت و ساعت ۸ صبح امروز جمعه فرآیند رای گیری در سایه کرونا آغاز شد.

تازه‌ترین تولیدات خبرنگاران ایرنا نشان می‌دهد که برخی استان‌ها به واسطه جدی نگرفتن خطر کرونا و اهمیت پروتکل‌های بهداشتی از سوی جمعی از هموطنان، همچنان در وضعیت قرمز و یا هشدار به سر می‌برند و فرآیند رای گیری همچنان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با شور خاصی ادامه دارد.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

با این حال شرایط کرونایی برخی از استان‌ها در روز برگزاری انتخابات دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به صورت ذیل به همراه مهمترین اخبار و گزارش‌های خبرنگاران ایرنا بیان می‌شود.

روند بستری بیماران کرونایی در اصفهان از متوسط کشوری بالاتر است

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت که متاسفانه روند بستری بیماران، تعداد آزمایش مثبت‌ها و فوتی‌ها در این استان به نسبت جمعیت از متوسط کشوری بالاتر است.

حجت الله غلامی شامگاه افزود: از ۲۴ شهرستان استان اصفهان ۱۵ شهرستان وضعیت قرمز و نارنجی و ۹ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند و متاسفانه هیچ یک از شهرستان‌های استان در وضعیت سفید قرار ندارند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان ادامه داد: شرایط خوبی در استان به لحاظ شیوع بیماری کرونا نداریم باید با حساسیت ویژه به سمت رعایت دقیق دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌های ابلاغی حرکت کنیم.

به گفته غلامی پارک‌های ناژوان، کوه صفه، چادگان، سمیرم و باغ بهادران همچنان با محدودیت خاص مواجه هستند همچنین در پل‌های تاریخی و بازی‌های کودکان محدودیت برقرار است.

پنج شهرستان لرستان در وضعیت قرمز کرونا هستند

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت که تعداد بیماران بستری کویید ۱۹ در استان افزایش یافته و اکنون پنج شهرستان در وضعیت قرمز شیوع این بیماری هستند.

علی فرهادی اعلام کرد: در حال حاضر بروجرد، خرم‌آباد، سلسله، الیگودرز و دلفان در وضعیت قرمز و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت زرد قرار دارند.

وی اظهار داشت: ورودی مبتلایان کووید ۱۹ به بیمارستان‌های استان ۳۰ درصد و بستری‌ها ۳۵ درصد رشد داشته و همچنین میزان مرگ و میر درصد کمی افزایش یافته است.

روند ابتلا به کرونا در ایلام صعودی است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: آمار مبتلایان کرونا در ایلام رشد صعودی داشته و به دنبال آن تعداد بستری‌ها نیز افزایش یافته است.

دکتر جمیل صادقی فر اظهار داشت: تعداد مبتلایان هر روز نسبت به روز قبل بیشتر می‌شود و به ۹۰ نفر در روز رسیده است در حالیکه به ۱۴ نفر در چند روز گذشته کاهش یافته بود.

صادقی فر در خصوص آخرین وضعیت شهرستان‌ها یادآور شد: بر اساس آخرین گزارش مربوط به ۱۹ شهریور ماه جاری، شهرستان با وضعیت قرمز در استان نداریم و شهرستان‌های ایلام، ایوان، آبدانان، مهران و دره شهر در وضعیت نارنجی هستند و شهرستان دهلران در وضعیت زرد قرار دارد.

وی ادامه داد: شهرستان‌های چرداول، ملکشاهی، هلیلان، سیروان و بدره نیز در وضعیت سفید هستند.

وضعیت کرونا در آذربایجان شرقی همچنان قرمز است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به ابتلای ۳۰ هزار و ۵۵ نفر اعلام کرد که وضعیت آذربایجان شرقی از نظر شیوع کرونا همچنان قرمز است.

محمدحسین صومی افزود: تاکنون ۴.۵ درصد از مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی بر اثر این بیماری جان باخته‌اند.

وی تشریح کرد: شهرستان‌های ورزقان، هوراند و اسکو در وضعیت سفید و شهرستان‌های مرند، شبستر، خداآفرین و بستان‌آباد در وضعیت زرد، شهرستان‌های هشترود، هریس، بناب، اهر، چاراویماق و تبریز در وضعیت نارنجی قرار دارند که با اندکی تغییرات آماری در وضعیت قرمز قرار می‌گیرند.

۷۲ درصد مردم مه‌ولات خراسان رضوی غربالگری کرونا شدند

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مه‌ولات از غربالگری کرونای ۷۲ درصد مردم این شهرستان در سومین مرحله اجرای این طرح خبر داد.

مهدی دهقان افزود: در سومین مرحله اجرای این طرح ۳۹ هزار و ۴۶۵ نفر از مردم مه‌ولات غربالگری کرونا شدند.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح که از ۱۰ شهریور ماه آغاز شد، ۶۲ نفر از کارکنان شبکه بهداشت و درمان مه‌ولات شامل کارشناسان ستاد، ناظران مراکز بهداشتی، بهورزان، ماما و مراقبین سلامت از طریق سامانه ۴۰۳۰ مردم این شهرستان را غربالگری کردند.

اخبار کرونایی استان‌ها

روند بستری بیماران کرونایی در اصفهان از متوسط کشوری بالاتر است

پنج شهرستان لرستان در وضعیت قرمز کرونا هستند

روند ابتلا به کرونا در ایلام صعودی است

تدابیر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در شعبه‌های اخذ رأی زنجان اندیشیده شد

وضعیت کرونا در آذربایجان شرقی همچنان قرمز است

گزارش‌های کرونایی استان‌ها

کرونا و اکران خواب سالن‌های سینما

تازه‌ترین مبتلایان و فوتی‌های کرونایی در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور گفت که تاکنون ۳۹۷ هزار و ۸۰۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۱۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۲ هزار و ۹۱۳ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، دو هزار و ۳۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۵۳ نفر از آن‌ها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۹۷ هزار و ۸۰۱ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۲ هزار و ۹۱۳ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تا کنون ۳۴۲ هزار و ۵۳۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۷۵۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری افزود: تاکنون سه میلیون و ۵۰۷ هزار و ۹۳۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری بیان کرد: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا، تاریخ انتشار 21 شهریور    99، کد خبر:   84034644، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین