پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۳۷۵۹
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۵
تلاش برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که دوم اسفندماه امسال برگزارخواهد شد، از چند ماه قبل در تهران و شهرستانها آغاز شده، اما با نزدیک شدن به زمان آن، این تحرکات و تلاش ها سرعت بیشتری گرفته و توصیه به قانون‌ گرایی، رقابتی بودن، رعایت بی‌طرفی و امانت ‌داری و از همه مهمتر برگزاری یک رقابت سالم بیشتر از بقیه مورد توجه و توصیه قرار گرفته است.

شعار سال: تلاش برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که دوم اسفندماه امسال برگزارخواهد شد، از چند ماه قبل در تهران و شهرستانها آغاز شده، اما با نزدیک شدن به زمان آن، این تحرکات و تلاش ها سرعت بیشتری گرفته و توصیه به قانون‌ گرایی، رقابتی بودن، رعایت بی‌طرفی و امانت ‌داری و از همه مهمتر برگزاری یک رقابت سالم بیشتر از بقیه مورد توجه و توصیه قرار گرفته است.

ایران اسلامی درآستانه یکی دیگر از مهمترین انتخاب های سیاسی خود قراردارد که طی آن ضمن مشخص شدن تکلیف ۲۹۰ صندلی مجلس شورای اسلامی، عرصه‌ای دیگر برای تعیین سرنوشت چهارساله قانون ‌گذاری کشور در جهت خواسته های آحاد مردم مهیا می‌شود.

انتخابات سالم، قانون‌ گرا، رقابتی، رعایت بی‌طرفی و امانت‌داری و به قدرت رسیدن گزینه های اصلح، از شاخص های انتخابات مطلوب است که همه دست‌اندرکاران این بخش باید باهمه توان در راستای تحقق این اصول تلاش کرده و زمینه مشارکت حداکثری را فراهم سازند.
خبرهای انتخاباتی یک هفته گذشته استان ها نشان می دهد که پایبندی به قانون، برخورد با رفتارها و فعالیت ‌های زودهنگام انتخاباتی، مقابله با تخلفات، فراهم کردن زمینه مشارکت حداکثری مردم، قانون ‌مداری، بی‌طرفی و امانت‌داری و فضای مجازی به عنوان ابزاری نو جهت حضوربیشترمردم در پای صندوق های رای از مهمترین محورهای این خبرها بوده است.

استاندار تهران در این رابطه با بیان اینکه امروز نظام اسلامی متکی به رای مردم و پشتیبانی ملت است و با هدایت های رهبر معظم انقلاب از تمام گردنه های تاریخی به سلامت عبور کرده، گفت: عمل به قانون و بی طرفی کامل راهبرد استانداری در برگزاری انتخابات است.

انوشیروان محسنی بندپی خاطرنشان کرد: امروز اولویت کاری استانداری تهران برگزاری انتخاباتی پرشور با حضور گسترده مردم وشعار قانون مداری و بی طرفی در انتخابات نصب العین عوامل اجرایی انتخابات است.

محسنی بندپی ادامه داد: وظیفه عوامل اجرایی انتخابات رعایت قانون و بی طرفی کامل در انتخابات و انتخاب مردم به هر فردی با هر گرایش سیاسی که مردم انتخاب کردند محترم است.

شکرالله حسن بیگی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران نیز گفته است: از مجموع داوطلبان ثبت نام کرده برای انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه های ۶ گانه انتخابی این استان، ۴۵ نفر انصراف دادند و صلاحیت ۲۲۳ نفر هم رد شده است.

وی اعلام کرد:در مجموع تعداد کل داوطلبان ثبت نام شده در حوزه های انتخابیه ۶ گانه این استان به سه هزار و ۸۷۹ نفر می رسد که هیات اجرایی صلاحیت ۹۵ درصد آنان را تایید کرده است.

وی افزود: بی طرفی مجریان در ستاد انتخابات استان تهران به معنای انفعال در برابر تخلفات نیست و نمی توانیم نسبت به تخلفات انتخاباتی بی تفاوت باشیم.

مردم از انتخاب نفوذی‌ها برای مجلس حذر کنند

امام جمعه موقت تهران گفت: مردم باید افرادی انقلابی، ضد استکباری و شیفته خدمت نه تشنه قدرت را شناسایی و برای نمایندگی انتخاب کنند و از ورود نفوذی‌ها به مجلس برحذر باشند.

آیت‌الله سید احمد خاتمی افزود: مردم مراقب انتخاب خود باشند زیرا شورای نگهبان افراد دارای کف صلاحیت را تایید می‌کند و مردم با انتخاب درست خود افراد دارای سقف صلاحیت را تایید و کسانی که مدرس‌وار در مقابل بیگانه بایستند را به مجلس وارد کنند.

وی ادامه داد: حضور پرشور مردم در عرصه انتخابات مهمترین اصل در شرایط کنونی است که موجب عزت نظام می‌شود و هر رای مردم در صندوق یک رای آری به جمهوری اسلامی است.

مجلس باید ولایتمدار و دشمن‌ستیز باشد

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر تقویت هوشیاری و بصیرت مردم در انتخابات پیش رو گفت: مردم با انتخاب خود، مجلسی مقتدر، ولایتمدار و دشمن‌ستیز شکل دهند.

حجت‌الاسلام حسین طیبی‌فر افزود: امروز نیاز به نمایندگانی داریم که از دشمن نترسند و چشمشان به دشمن نباشد، چرا که اگر بخواهیم به راه خود با اقتدار ادامه دهیم به مسئولانی دشمن‌شناس، مدیر و مدبر نیاز داریم.

وی ادامه داد: مردم نباید به افرادی که با فتنه‌گران رفیق هستند و با دشمنان حاضرند رفیق شوند، رای دهند، بلکه باید افرادی را انتخاب کنند که دیندار بوده، وامدار به افراد و احزاب خاصی نباشند و ولایتمداری را سرلوحه کار خود قرار دهند.

تامین امنیت انتخابات محوری‌ترین ماموریت نیروی انتظامی

رییس سازمان عقیدتی و سیاسی نیروی انتظامی کشور با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه تأمین امنیت انتخابات محوری ترین مأموریت نیروی انتظامی است ،گفت:در کنار تامین امنیت باید تلاش کنیم که کارکنان این نهاد، نمایندگان ارزشی و ولایی برای حضور در مجلس انتخاب کنند تا در مجلس شورای اسلامی جبهه های انقلابی، ارزشی و ولایی تقویت شوند.

حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا ادیانی حضور حداکثری همه در پای صندوق‌های رأی و انتخاب افراد شایسته و ارزشمند را از مهمترین راهبردهای این انتخابات ذکر کرد.

عمل به قانون راهبردی مهم در برگزاری انتخابات

نگاهی به تخلفات انتخاباتی

تبلیغات زودهنگام انتخاباتی، حاشیه پراکنی و امیدآفرینی واهی در اذهان عمومی، راه‌اندازی کارناوال تبلیغاتی، چسباندن عکس‌های تبلیغاتی روی تابلوهای راهنما، چاپ عکس بزرگ و غیرمعقول کاندیدها، دروغ‌پردازی و جوسازی از مسائلی است که به عنوان تخلف انتخاباتی شمرده می‌شود.

تبلیغات زودهنگام انتخاباتی براساس قوانین کشوری ممنوع بوده و این امر در مفاد مواد ۵۶ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، ماده ۳۹ از آیین نامه اجرایی قانون مذکور و نیز ماده ۴۰ از مصوبه ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی مصوب قوه قضائیه مورد تاکید قرار گرفته است.

با توجه به احراز تخلف در زمینه فعالیت های زودهنگام تبلیغات انتخاباتی و براساس مصوبه هیات اجرایی، ضمن ابلاغ تذکر کتبی، پرونده متخلفان برابر قوانین رسیدگی خواهد شد.

تبلیغ نامزد انتخابات توسط کارمند دارای جایگاه جرم است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: بهره‌برداری سوء از امکانات، تجهیزات و ظرفیت‌های دولتی در انتخابات شامل نیروی انسانی هم می‌شود و معتقدیم اگر فردی از کارکنان دولت با جایگاه شناخته شود، چه در ساعت اداری و چه خارج از آن در زمان مقرر برای نامزدی تبلیغات انجام دهد مرتکب جرم شده است.

محمدباقر الفت با تبیین برداشت نادرست برخی‌ها از ماده ۵۹ قانون انتخابات مبنی بر اینکه کارکنان دولت بعد از ساعت اداری می‌توانند به نفع نامزدی تبلیغ کنند، افزود: وقتی قانونگذار صحبت از کارمند و ساعت اداری می‌کند نگاهش به جایگاه و موقعیت اداری این کارمند است؛ اگر کارمندی به حسب جایگاهش به جامعه معرفی می شود به خواسته قانون‌گذار باید جلوی این اقدام گرفته شود، چرا که این شائبه به وجود می‌آید که دستگاه اجرایی و مقامات دولتی به نفع نامزدی تبلیغ می‌کنند.

وی ادامه داد: شاید تبلیغات به نفع کاندیدایی در مواقعی توجیه داشته باشد اما برای ترجیح دادن مصلحت سازمانی بر مصلحت فردی و جناحی نباید اجازه دهیم دامن سازمان مخدوش و آلوده به اتهامات فعالیت‌های غیرقانونی انتخاباتی و حزبی و جناحی شود.

ائمه جمعه نباید از نامزدهای مجلس حمایت کنند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین گفت: ائمه جمعه نباید از نامزدهای مجلس شورای اسلامی حمایت کنند بلکه با بصیرت افزایی راه تشخیص بهترین‌ها را برای مردم میسر نمایند.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی با بیان اینکه وظیفه ائمه جمعه این نیست که برای کاندیداها فعالیت انتخاباتی انجام دهند، تصریح کرد: ائمه جمعه وظیفه دارند بصیرت افزایی کنند و خطبه‌های نماز جمعه فرصت بسیار مناسبی برای بصیرت‌افزایی در جامعه است و رهبر فرزانه انقلاب نیز بر استفاده از فرصت‌های نماز جمعه برای بصیرت‌افزایی تأکید ویژه دارند.

عوامل اجرایی شعب اخذ رای نباید منتسب به نامزد خاصی باشند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: به فرمانداران ابلاغ شده که عوامل اجرایی شعب و صندوق های اخذ رای نباید منتسب به نامزد خاصی باشند.

محمود ثمینی افزود: چنانچه دسترسی به نیروی بی طرف در برخی از حوزه های انتخابیه کمتر بود، باید از سلایق مختلف برای صندوق ها انتخاب شود تا سلامت انتخابات و بی طرفی در اجرا تضمین شود.

مردم تخلفات انتخاباتی را گزارش کنند

دبیر هیات بازرسی ستاد انتخابات همدان دراین باره گفت: هر گونه شکایت طرح شده از طرف مردم در زمینه انتخابات شامل تخلف داوطلبان، حامیان آنها، مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی در هیات بازرسی رسیدگی می شود.

احسان شهابی بیان کرد: در قانون مجازات هایی برای متخلفان انتخاباتی شامل تذکر شفاهی و انفصال موقت کارکنان پیش بینی شده است همچنین در صورت تشکیل پرونده تخلف، موضوع به مراجع قضایی ارجاع داده می شود.

وی گفت: تمام تلاش اعضای این هیات رصد دقیق تحرکات داوطللبان و حامیان آنها و مهمتر از آن برگزاری انتخابات سالم با حضور پرشور مردم است.

دیوار نویسی تبلیغاتی ممنوع

فرماندار خرم آباد گفت:‌ استفاده از هرگونه پلاکارد، پوستر، دیوار نویسی و کاروانهای تبلیغاتی و بلندگوهای سیار در خارج از محیط سخنرانی به استثنای عکس برای تراکت، زندگی نامه، جزوه و همچنین سخنرانی و پرسش و پاسخ از طرف نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آنان ممنوع است.

جعفر طولابی افزود: بر اساس تبصره ۲ ماده ۵۹ قانون انتخابات، نشریات و مطبوعات متعلق به سازمان ها، وزارت خانه ها، ادارات، نهادها و برخی موسسات، حق تبلیغ برای نامزدهای انتخاباتی را حتی به صورت درج آگهی ندارند.

وی اظهار داشت: موسسات وابسته به دولت و شهرداری ها و شرکت ها و سازمان های وابسته به آنها و نهادها و موسساتی که از بودجه عمومی( به هر مقدار) استفاده می کنند مشمول این قانون هستند.

عمل به قانون راهبردی مهم در برگزاری انتخابات

حضور پرشور مردم در انتخابات

مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از قوای موثر در سیاست گذاری، برنامه ریزی، هدایت برنامه ها و سیاست‌های کشور نقش و جایگاه رفیعی در قانون اساسی و جمهوری اسلامی ایران دارد و تبیین این جایگاه، حضور افراد قوی و آگاه برای حضور در آن وظیفه همگان است.

نخستین شاخص انتخابات مطلوب، مشارکت حداکثری و گسترده ملت است هرچند انتخاب اصلح هم اهمیت زیادی دارد این موضوع در انتخابات به قدری مهم بوده که مقام معظم رهبری با صراحت اعلام می‌فرمایند من بارها گفته‌ام که اصل حضور مردم در انتخابات حتی از انتخاب اصلح هم مهم‌تر است اگرچه انتخاب اصلح هم بسیار اهمیت دارد.

مجریان انتخابات، اصحاب رسانه، شهروندانی که کلام، قلم و حوزه نفوذی دارند باید خود را در این عرصه بیش از دیگران مسؤول بدانند و از تمام توانایی های در این راستا بیش از پیش استفاده کنند.

در راستای برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند،همچنین فرمانداران، بخشداران و هیات‌های اجرایی، موظف هستند با حفظ بی طرفی کامل و استفاده از تمام ظرفیتهای قانونی برای فراهم کردن شرایط حضور هرچه باشکوه تر و حداکثری مردم استان در پای صندوق‌های رای انتخابات مجلس شورای اسلامی تلاش کنند.

شرکت در انتخابات، مهمترین اولویت ملت برای مقابله با استکبار

استاندار تهران گفت:‌ مهمترین اولویت ملت ایران برای مقابله با استکبار جهانی و یاوه‌گویی‌های ترامپ، حضور باشکوه و شرکت گسترده در انتخابات پیش رو است.

انوشیروان محسنی بندپی افزود: امروز استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا، تلاش دارد با فشارهای اقتصادی و اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه، مقاومت مردم ایران را در هم شکند.
وی اظهار داشت: در شرایطی که رئیس جمهوری آمریکا همواره با ادبیات نامناسب، ایران را تهدید می‌کند، مهمترین مهمات و زره پولادین مردم ایران در مواجهه با این تهدیدات، شرکت گسترده در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری است.
استاندار تهران تصریح کرد: مجریان انتخابات به عنوان امانت‌دار آرای مردم وظیفه دارند با رعایت قانون و اصل بی ‌طرفی، شرایط حضور حماسی مردم را در این رویداد مهم سیاسی فراهم کنند.

عدم شرکت در انتخابات منتفی است

رییس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران گفت: راهی به جز صندوق انتخابات برای جاری شدن فکر، اهداف و رفتارمان در جامعه نداریم لذا نمی توان بحث عدم شرکت در انتخابات را مطرح کرد.

محسن هاشمی افزود: نمی توانیم به صورت انفعالی در انتخابات حضور داشته باشیم پس لازم است در این موضوع بیشتر از این چیزی که هست فعالیت و کنش از خود نشان دهیم.
وی ادامه داد: هرچند ناامیدانه می بینیم که متاسفانه رد صلاحیتها به هیات های اجرایی هم رسیده است اما باز هم کسی نمی تواند راه جدیدی به جز انتخابات را نشان دهد و مسوولیت ما به عنوان حزبی که همیشه فعال و پویا بوده این است که مسیر موجود را در زمان باقی مانده تا انتخابات با عقلانیت پیش بگیریم.

رییس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران گفت: تا انتخابات باید برنامه ای را پیش گرفت تا مردم را جذب شرکت در انتخابات کنیم تا آن چیزی که لازم و مورد نیاز کشور است از صندوقهای رای بیرون بیاید. ممکن است برخی بگویند چه فایده دوباره بخشی از نیروهای انتصابی اجازه فعالیت به نیروهای انتخابی را نمی دهند اما پاسخ این است که اگر همین تعداد عناصر انتخابی نیز نبودند چه وضعیتی حاکم بود؟ با همین نیروهای انتخابی نیز می توان در کشور تاثیرگذار بود.

مشارکت در انتخابات تضمین اقتدار کشور است

استاندار گلستان با یادآوری اهمیت برگزاری انتخابات مجلس در دوم اسفند امسال اظهار کرد: همه باید برای برگزاری انتخابات پرشور همکاری لازم را داشته باشند چون مشارکت گسترده مردم در این عرصه تضمین کننده اقتدار کشور است.

هادی حق شناس اظهار داشت: فراهم سازی زمینه مشارکت گسترده در انتخابات آتی مجلس مهم بوده و در دستیابی به این هدف باید همه از جمله هیات های اجرایی، بازرسی و نظارت تلاش کنند.

مشارکت حداکثری در انتخابات نیازمند همدلی است

رییس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری گفت: در سایه همدلی، هم‌افزایی و تعامل مطلوب عوامل اجرایی، نظارتی و بازرسی می‎توان زمینه برگزاری انتخابات پرشور و حداکثری را فراهم کرد و مشارکت حداکثری در انتخابات نیازمند همدلی است.

جعفر مردانی افزود: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی تبلور تعیین سرنوشت مردم به دست خودشان در یک نظام مردم‌سالار دینی است که باید در برگزاری هرچه مطلوب‌تر این رویداد مهم تمام تلاش خود را به کار گیریم.

کمک حضور پرشور مردم در انتخابات به اقتدار نظام

دادستان بوشهر بابیان اینکه حضور پرشور مردم در عرصه انتخابات به اقتدار و عزت نظام جمهوری اسلامی کمک می‌کند،گفت:با توجه به اینکه کشور درآستانه تحولی عظیم قرار دارد باید در راستای وحدت و همبستگی آحاد جامعه گام برداریم و از دو قطبی کردن انتخابات خودداری کنیم.

علی حسن‌پور افزود: امروز دشمن با ترفندهای مختلف با هدف کاهش حضور پرشور در پای صندوق‌های رای به دنبال ناامید کردن مردم از نظام است در این ارتباط رسانه‌ها باید با ایجاد روحیه و امید زمینه حضورپررنگ مردم در این صحنه حساس را فراهم کنند.

حسن پور ادامه داد: در مقابل تلاش دشمن برای ایجاد بذر ناامیدی در جامعه و دلسرد کردن مردم انتظار داریم همه رسانه‌ها برای تقویت نظام با ایجاد شور انتخاباتی زمینه حضور مردم را فراهم کنند.

راهبری افکار عمومی در دستور کار جامعه نخبگان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: جامعه نخبگان راهبری افکار عمومی را در دستور کار قرار دهد تا در انتخابات پیش رو با انتخاب اصلح، بهترین‌ها برای آینده ایران اسلامی رقم بخورد.

ناصر خوش خبر بابیان اینکه بدون شک جامعه نخبه می‌تواند مشارکت سیاسی و حضور حداکثری مردم در انتخابات را هدایت کند گفت: همه باور داریم اگر کارهای حوزه اجرایی را مبتنی بر پژوهش دنبال کنیم با توجه به محدودیت منابع می‌توان زمان و هزینه‌ها را در حوزه اجرا به خوبی مدیریت کرد.

وی افزود: بدون شک هر کشوری اگر بخواهد توسعه را برای مردم خود رقم بزند بایستی به حوزه علم و پژوهش اولویت دهد.

دانشگاهیان پیشتاز مشارکت در انتخابات باشند

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: انتظار این است که دانشگاهیان در انتخابات مجلس شورای اسلامی، پیشتاز مشارکت حداکثری و تشویق اقشار مختلف مردم برای حضور در پای صندوق‌های رأی باشند.

محمدرضا پورمحمدی، به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند امسال اشاره و اضافه کرد: انتخابات، مظهر دموکراسی دینی و از مهم ترین دستاوردهای انقلاب است.

وی افزود: این انتخابات، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و امیدواریم با برپایی باشکوه آن، توطئه های دشمنان در دلسرد کردن مردم از نظام و انقلاب خنثی شود.

عمل به قانون راهبردی مهم در برگزاری انتخابات

فضای مجازی ابزاری نو برای حضور حداکثری مردم در انتخابات

امروزه فضای مجازی، رسانه ای قابل دسترس و فراگیر در جامعه است و به عنوان پل ارتباطی برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی معرفی می‌شود، این فضا در تمامی عرصه‌های اجتماعی به ویژه در انتخابات نقشی موثر دارد و باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

برگزاری انتخابات در هر کشوری بیانگر دموکراسی حاکم بر آن است و باید از فضای مجازی به عنوان ابزاری نو برای حضور حداکثری مردم در این مشارکت اجتماعی که بیانگر مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است، به خوبی استفاده کرد و این موضوع باید در فضای مجازی نهادینه شود.

دشمن در جنگ نرم علیه نظام از فضای مجازی به عنوان اصلی ترین حربه استفاده می‌کند و از این طریق به دنبال ناکارآمد جلوه دادن و خدشه دار کردن خدمات نظام است ولی باید از این ظرفیت برای انعکاس واقعیت‌ها و اقدامات انجام شده در جهت مقابله با دشمن استفاده کرد.

رسانه‌ها در حوزه انتخابات مردم را از سطحی نگری دور کنند

رئیس سازمان بسیج رسانه کشوربابیان اینکه رسانه‌ها در حوزه انتخابات باید مردم را از سطحی نگری دور و به نگاه آنها برای انتخاب بهتر عمق ببخشند،گفت:مهم‌ترین وظیفه رسانه‌ها بیان حقیقت است تا از این طریق سطح آگاهی‌ مردم را افزایش دهند.

مسعود بصیری افزود: بسیاری از ضربه‌هایی که مردم خوردند فارغ از هر دولتی که در چهار دهه گذشته روی کار آمده به‌خاطر انتخاب‌ خودمان بوده است و در این رابطه نیاز است نگاه بلند مدت‌تری داشته باشیم.

وی گفت: رسانه‌ها همچنین باید از کارهای ژورنالیستی به معنای جمع کردن مخاطب دوری کنند و حتی به قیمت از دست دادن برخی مخاطبان سطحی‌نگر هم که شده، نگاه انتخاباتی را در جامعه عمیق‌تر کنند.

بازنشر اخبار از کانال‌های بی‌هویت قابل تعقیب قضایی است

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: بازنشر اخبار از کانال‌های بی هویت که موجب تشویش اذهان عمومی، تخریب چهره اشخاص، خدشه دار کردن سلامت و امنیت انتخابات شود، قابل تعقیب قضایی است.

محمد قاسمی گفت: شناسایی کانال‌ها و فعالان این حوزه در زمان انتخابات به صورت روزانه انجام می‌شود و افرادی که در این فضا فعالیت می‌کنند باید دقت لازم را در این خصوص داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: برخی کانال‌های بی هویت در فضای انتخاباتی فعالیت کرده و به حمایت از برخی کاندیدا و تخریب چهره برخی دیگر اقدام می‌کنند که سمت و سوی این کانال‌ها رصد و بررسی می‌شود و چنانچه جرائمی را مرتکب شوند، کاندیدایی که مورد حمایت این کانال‌ها قرار می گیرند باید پاسخگو باشند.

رصد فضای مجازی برای شناسایی تخلف انتخاباتی

دبیر هیات نظارت بر انتخابات استان سمنان گفت: فضای مجازی برای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی کامل و به صورت جدی در این استان رصد می‌شود.

قاسم شریفی با بیان اینکه مجریان انتخابات، حافظ رای مردم هستند، افزود: آحاد جامعه در صورت مشاهده هرگونه تخلف انتخاباتی، مراتب را به صورت مستند به هیات بازرسی انتخابات گزارش کنند.

وی، به رصد رفتار داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره و بیان کرد: در صورت مشاهده یا گزارش، تحرکات خلاف و یا خارج از مسیر قانونی داوطلبان، به منظور جلوگیری از بروز هرگونه قانون‌شکنی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

آمادگی برخی استان ها برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استانداری لرستان گفت: زیرساخت های لازم برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در استان فراهم شده و درخواست برگزاری به این شیوه به وزارت کشور اعلام شده است.

کامبیز پورسیف افزود: در صورت موافقت وزارت کشور و تاییدیه تایید نگهبان، انتخابات به صورت تمام الکترونیک در لرستان برگزار خواهد شد.

وی تعاملات میان دستگاهی حوزه فناوری اطلاعات در لرستان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به فراوانی بسیار کاندیداهای انتخاباتی در شهرهای بزرگ استان، شمارش الکترونیکی آرا تاثیر بسزایی در سرعت و کیفیت این مهم دارد.

احراز هویت رأی دهندگان در انتخابات به صورت الکترونیکی

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد گفت: به منظور جلوگیری از بروز هرگونه شک و شبهه ای در اجرای روند انتخابات، احراز هویت رأی دهندگان در انتخابات این استان به صورت الکترونیکی انجام می شود.

سید محمدعلی تقوی اظهار داشت: رویکرد جدید ثبت احوال حرکت به سوی هوشمند سازی، شفافیت در نحوه ارائه خدمات و افزایش کارآمدی در بخش های مختلف در حوزه هویت الکترونیکی است.

وی افزود: تمامی زیرساخت های لازم برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی در این استان ایجاد شده و برنامه ریزی های لازم برای اجرای بهتر آن در دستور کار است.

همچنین دراین ارتباط مناظره سیاسی میان "عباس سلیمی‌نمین و ناصر آملی" فعالان دو طیف سیاسی اصولگرا و اصلاح‌طلب با عنوان "چرا شرکت نمی‌کنیم" در چارچوب "سلسله نشستهای در مدار گفتگو" به همت کانون فرهنگی آویژه و پایگاه شهید محمدزاده سپاه پاسداران در مشهد برگزار شد.

از همین رو و با توجه به اهمیت نقش احزاب به منزله هدایتگر افکار عمومی و نیز نقش مردم به عنوان مهم‌ترین ارکان قدرت و تصمیم‌گیری در نظام، خبرگزاری جمهوری اسلامی در استان فارس نیز با دعوت از چهار فعال سیاسی از گروه‌ها و احزاب مختلف، به واکاوی موضوع " نقش احزاب در جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات" پرداخته است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند امسال در ۲۰۸ حوزه انتخابیه برای تعیین ۲۹۰ کرسی برگزار می شود. همچنین در این روز مردم استان های تهران، قم، خراسان شمالی، خراسان رضوی و فارس هم با حضور در پای صندوق های رای، ۷ نماینده خود را در مجلس خبرگان رهبری انتخاب می‌کنند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار:14دی1398،کد خبر:83614719،www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین