پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۵۰۳۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
امروز در فضای مجازی تولیدکننده و مصرف‌کننده محتوا هر دو پول پرداخت می‌کنند.

شعار سال: رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در برنامه «دست‌خط» در بخشی از سخنانش به بحث شبکه ملی اطلاعات و پیام‌رسان‌ها پرداخت. پژمانفر گفت: «خدماتی که مردم ما امروز در فضای مجازی دریافت می‌کنند، واقعا قابل دفاع نیست. من نمی‌گویم به کشورهای اروپایی و کره‌جنوبی نگاه کنید که چه خبر است، بلکه کشورهای اطراف ما اعم از عراق، افغانستان و… با اینکه سابقه‌ای در مقایسه با ما نداشته‌اند، اما خدماتی که به مردم خود ارایه می‌دهند، قابل سنجش با ما هست یا خیر.»

ما امروز گران‌ترین اینترنت را به مردم ارایه می‌دهیم. هزینه‌ای که مردم برای اینترنت پرداخت می‌کنند، در مقایسه با دنیا و حتی کشور افغانستان گران است. همچنین ما ناامن‌ترین خدمات را ارایه می‌کنیم که مسائل مختلف دارد. کافی است کار کسی به پلیس فتا بیفتد تا بداند چه خبر است و چه اجحافاتی رخ‌می‌دهد.

خدمات دولت الکترونیک در کشورهای دیگر چطور است؟ به‌عنوان یک کارشناس بیان می‌کنم که برخی از کشورها مانند کره خدمات دولت الکترونیک را همزمان با ما شروع کرده‌اند. اما امروز دولت الکترونیک کره به مردم خود در مسائل آموزشی، بهداشت و درمان، خدمات بانکی، مسافرتی و هر چیزی که در مخیله برخی از مردم ما نمی‌آید که می‌توانند چنین خدماتی را داشته باشند، خدمات ارایه می‌دهد.

امروز چه خدماتی در این زمینه به مردم ارایه می‌دهیم؟ یکسری منافع است که برخی نمی‌خواهند دست از آنها بردارند. دولت‌ها دائما در ارتباط با این موضوع که بتوانند بالاترین دست را در جیب مردم کنند و این منافع را داشته باشند، نقش‌آفرینی دارند که قصد داریم آن را کنترل کنیم.

در فضای مجازی شاید سالانه بالای ٩ – ٨هزار‌میلیارد بلکه تا ۱۰‌هزار‌میلیارد این پول را وزارت ارتباطات دریافت می‌کند. این پول کجا می‌رود؟ باید بخشی به این سمت بیاید که به مردم توسعه زیرساخت بدهد.‌ می‌گویند توسعه زیرساخت انجام‌می‌دهیم؛ یعنی فیبر نوری می‌کشیم و یکسری کابل و سیم انجام‌می‌دهیم؛ اینکه شبکه ملی اطلاعات نیست. شبکه ملی اطلاعات یعنی حاکمیت و همه این موارد. بعد می‌گویند ما وزارت زیرساخت هستیم و باید زیرساخت‌ها را تأمین کنیم؛ تولید محتوا کار دیگری است. می‌گوییم شما مقصر هستید که نتوانسته‌ایم تولید محتوا داشته باشیم.

امروز در فضای مجازی تولیدکننده و مصرف‌کننده محتوا هر دو پول پرداخت می‌کنند. مثلا من عکاس حرفه‌ای هستم؛ پنج عکس حرفه‌ای می‌گیرم و می‌خواهم در فضای مجازی بارگذاری کنم، باید پولی پرداخت کنم، اینترنت بخرم و این عکس‌ها را بارگذاری کنم. شما هم به‌عنوان کسی که علاقه‌مند به دیدن این عکس‌ها هستید، پول می‌دهید، اینترنت می‌خرید و عکس‌ها را می‌بینید. پس هم تولیدکننده و هم مصرف‌کننده پول پرداخت می‌کنند.

خب طبیعی است که کسی در این فضا رغبتی برای تولید ندارد. در این طرحی که پیش‌بینی کرده‌ایم، گفته‌ایم در ارتباط با این موضوع درآمدی که کسب می‌شود‌، درصدی از آن را به تولیدکننده بدهید. وقتی این کار را کردند، من به جای اینکه پنج عکس در این فضا بارگذاری کنم، برای اینکه بتوانم کار کنم ۵۰۰عکس بارگذاری می‌کنم.

شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه شهروند،تاریخ انتشار: 20 مهر 1399،کدخبر:192060،shahrvand-newspaper.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
0
0
واقعا نيازي نيست اين همه بي رحمانه به و.زارت ارتباطات بتازيم اين وزير جوون در حد خودش و دولتش خيلي كارهاي خوبي صورت داده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
0
0
واقعاً ترسناک است انقدر بی امنی در هرچیزی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین