پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۵۱۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۱
مسئولان وزارت راه و شهرسازی سابق با تعطیل کردن تولید انبوه مسکن، حکم بیکاری هزاران شاغل در واحد‌های تولید مصالح ساختمانی را امضاء کردند. شخصی که افتخار می‌کند حتی یک واحد مسکونی را در ایران افتتاح نکرده، آیا می‌تواند پاسخ فعال بخش خصوصی و هزاران کارگر بیکار شده را بدهد؟

شعار سال: آرش الله‌وردی با اشاره به رکود سنگین حاکم بر فضای صنایع مرتبط با بخش مسکن در طول ۷ سال گذشته، گفت:

رکود شکل گرفته به سبب توقف تولید انبوه مسکن منجر به بروز آسیب‌های گسترده‌ای در صنایع تامین کننده مصالح ساختمانی به وجود آورده است و بسیاری از این واحدهای تولید به سبب رکود سنگین، ورشکست شده‌‌اند.

عضو مجمع تولیدکنندگان شن، ماسه و مصالح ساختمانی ایران در تشریح جزئیات آسیب وارده شده به واحدهای تولید مصالح ساختمانی کشور، بیان داشت:

نزدیک به ۴۰ درصد واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی مستقر در شهرستان‌ها تعطیل شده‌اند و مابقی نیز در حداقلی‌ترین ظرفیت تولید روزانه کار می‌کنند.

*** از بین رفتن اشتغال به واسطه رکود صنعت ساخت و ساز

وی در بیان این نکته که مسئولان وزارت راه و شهرسازی سابق با تعطیل کردن تولید انبوه مسکن، حکم بیکاری هزاران شاغل در واحدهای تولید مصالح ساختمانی را امضاء کردند، گفت:

شخصی که افتخار می‌کند حتی یک واحد مسکونی را در ایران افتتاح نکرده، آیا می‌تواند پاسخ فعال بخش خصوصی و هزاران کارگر بیکار شده‌ را بدهد.

این مقام صنفی، با ذکر یک مثال از واحدهای تولیدی شن و ماسه، گفت:

۲ معدن فعال در منطقه اصفهان که مجموعا ۲۰۰ شغل را ایجاد کرده بود به سبب کمبود تقاضا تعطیل گشت و مدیرعامل مجموعه به دلیل بدهی خرید تجهیزات به زندان افتاد و بدین ترتیب یک پتانسیل اشتغال در کشور به سادگی به محل دفت امید مردم بدل شد.

*** دپوی مصالح منتظر رونق گرفتن تولید مسکن است

الله‌وردی، با اشاره به وضعیت کنونی تولیدکنندگان مصالح ساختمانی در کشور گفت:

بسیاری از واحدهای تولیدی با حداقل توان کار می‌کنند و همین امر به سبب افزایش هزینه‌های عملیاتی در دراز مدت زمینه ضرر را فراهم می‌کند.

وی ضمن اشاره به ظرفیت تولید مصالح ساختمانی در کشور گفت:

هرکسی که معتقد است، صنعت مصالح‌ساختمانی توان تامین نیاز ساخت مسکن در کشور را ندارد، سری به دپوهای عظیم موجود در کارخانه‌های فراوری و واحدهای تولید مصالح بزند. در حال حاضر این دپوها و مجموعه واحدهای تولیدی کشور ظرفیت تامین نیاز ساخت بیش از ۱ میلیون واحدمسکونی در سال را دارا است.

*** طرح جهش تولید و تامین مسکن

عضو مجمع تولیدکنندگان شن، ماسه و مصالح‌ساختمانی ایران در پایان با اشاره به طرح جهش تولید و تامین مسکن مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت:

بخش خصوصی فعال در زمینه تامین مصالح از هر طرحی که زمینه رونق ساخت و ساز و به تبع آن افزایش تقاضا در بازار مصالح‌ساختمانی کشور شود استقبال کرده و تمام اهتمام خود را برای به ثمر رسیدن آن به کار می‌بندد.

 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری صنایع، تاریخ انتشار: 19 مهر 1399، کد خبر: -، sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
0
0
خيلي دلايل ديگه اي هم داره كه باعث شده اشتغال تو ايران به حد مرگ برسه!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین