پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۵۳۵۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹
پرستاران شر‌کتی‌ خوزستان، با تجمع در دانشگاه علوم پزشکی اهواز، در اعتراض به کاهش حقوق و مزایای خود، دست به تجمع زدند.

شعار سال: امروز یکشنبه ۲۰ مهرماه، پرستاران شرکتی برای پیگیری مطالبات و کاهش حقوق خود در دانشگاه علوم پزشکی اهواز، دست به تجمع اعتراضی زدند.

در همین رابطه یکی از پرستاران شرکتی به خبرنگار ایلنا گفت: پرستاران شرکتی خوزستان، در ابتدای سال جاری ۲ حکم حقوقی و کارگزینی دریافت کردند و جز حق مسکن که در حکم دوم از یک‌میلیون ریال به سه میلیون ریال افزایش داشت هیچ امتیاز دیگری در آن اضافه نشده بود.

این پرستار با اشاره به کاهش ساعات کاری، تسهیلات و حقوق‌ها گفت:حقوق این ماه به همراه حق مسکن سه ماه پرداخت شد، اما از همه پرسنل در رشته‌های مختلف مبلغ ۶۰۰ هزار تومان کسر، اضافه‌کار از ساعتی ۱۵ هزار به ۱۲ هزار تومان کاهش و ۷۰ ساعت اضافه‌کار از حدود ۱ میلیون تومان به ۸۰۰ هزار تومان رسیده و همچنین بُن خدمات رفاهی که در گذشته حدود ۱ میلیون ۲۰۰ هزار تومان بوده، به کمتر از ۳۰۰ هزار تومان، تغییر پیدا کرده است.

در ادامه یکی دیگر از پرستاران به نکته‌ای جالب و قابل تأمل اشاره کرد و افزود: گفته شده است که؛ حقوقی که بیش از این شرکت آوای سلامت به شما پرداخت می‌کرده اشتباه بوده و از ماه جدید حقوق‌ها با محاسبات جدید و کاهش ۶۰۰ هزار تومانی پرداخت خواهد شد.

وی: در طی چند سال گذشته همیشه در ۶ ماهه اول سال، در فیش‌های حقوقی نرخ بیمه پرسنل شرکتی، که کارگری هم محسوب می‌شوند ۱۸۰ هزار تومان بوده، اما در بعضی از ماه‌ها ۳۰۰ هزار تومان بابت آن کسر می‌شود و دلیل آن را هم مالیات اعلام می‌کنند.

این پرستاران نسبت به نحوه محاسبه ساعات اضافه‌کاری هم منتقد بودند که در توضیح و تشریح آن گفتند: به گفته کارفرما، نیرو‌های شرکتی باید ماهیانه ۷۰ ساعت شیفت اضافه‌کار پُر کنند و بیش از این ساعت، مبلغی به حقوق آن‌ها اضافه نمی‌شود، اما اگر شرکت شیفت اضافه‌ای مازاد بر ۷۰ ساعت برای پرسنل تعیین کند و پرستار در شیفت حاضر نشود از حقوق آن کسر می‌شود.

پرداخت سنوات پرستاران شرکتی توسط شرکت آوای سلامت، از دیگر گلایه‌های آن‌ها بود و می‌گویند، این شرکت سنوات هر سال را پایان سال بعد پرداخت می‌کند.

این پرستار شرکتی خوزستان در پایان یادآوری کرد:افزایش حقوق سال جاری نیرو‌های شرکتی، ابتدا ۲۱ درصد و بعد از آن به ۲۶ درصد افزایش پیدا کرد، اما باگذشت بیش از ۶ ماه از سال، هیچ افزایشی در حقوق‌ها اعمال نشده است.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری کار ایران ایلنا ، تاریخ انتشار 20 مهر    99، کد خبر:   980993، www.ilna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
0
0
ای کاش هرساله یه بخشی از نیروهای شرکتی با یک ضابطه مشخص به نیروی رسمی و 30 ساله تبدیل بشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
0
0
واقعا تو اين شرايط كرونا همه كشور ها هواي پرستارهارو بيشتر از گذشته داشتن اما تو ايران هميشه همه چي برعكسه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
0
0
خوزستنان از لحاظ كاري و اشتغال داره ميتركه واگر دولت بهش توجه نكنه بحران اجتماعي رخ ميده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین