پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۳۰۷۴۹۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۶
رئیس کل بانک مرکزی عنوان داشته اند که تجارت خارجی با تهاتر نفت رشد می کند . بنظر می رسد که این طرح همان طرح نفت در برابر غذا و دارو باشد که در لفافه کلمات زیبا پیچیده شده و صرفا جنبه عامرانه و دستوری ان حذف شده است. آقای همتی ، بنظر ما انقلاب اسلامی ایران در گام دوم حرکت ، نیاز به یک پاکسازی گسترده مدیران اجرایی خود دارد، شما چطور فکر می کنید؟

شعار سال: علیرضا رزم حسینی در جلسه مشترک بین وزارت صمت، بانک مرکزی، وزارت نفت و وزارت کشاورزی گفت: با عملیاتی شدن تهاتر نفت در نیمه دوم سال رشد صادراتی بسیار خوبی نسبت به شش ماه اول سال خواهیم داشت. با تصمیمات اخذ شده در این چند روز نرخ ارز و نرخ برخی از کالا‌ها کاهش یافت که این روند می‌تواند ادامه داشته باشد و چشم‌انداز رو به رشدی در پیش خواهد بود.

عبدالناصر همتی نیز در این نشست گفت: یکی از بهترین و مهمترین روش‌های تامین ارز کالا‌های وارداتی در شرایطی که تحریم‌های ظالمانه آمریکا در جریان است تهاتر است.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه در تهاتر نیاز به مبادله ارزی نیست، افزود: دولت آمریکا تمام تلاش خودش را کرده است تا مبادی انتقال پول به ایران را ببندد که باعث فشار بر تجارت شود.

وی ادامه داد: از ۱.۵ سال پیش بانک مرکزی با همکاری وزارت صمت تهاتر را شروع کرده است و بخشی از واردات ما از صادرات معدن یا بخش‌های دیگر این وزارتخانه تهاتر شده است.

همتی خاطرنشان کرد: کاری که در حال حاضر قرار است انجام شود بسیار فراتر از اقدامات قبلی است. با این تصمیم حجم زیادی از کالا‌های اساسی، دارو، کالا‌های ضروری و قطعات تولیدی‌ها تامین می‌شود. آقای رزم حسینی این کار را آغاز کرده‌اند و باهمت وزارت نفت می‌توانیم بخش‌های نفت را نیز وارد این تهاتر کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: در بانک مرکزی علاوه بر تامین کلاسیک از طریق منابع بانک مرکزی یا سامانه نیما که تاکنون کالا‌ها از این طریق تامین مالی می‌شدند می‌توانیم با تهاتر نفت با کالا‌های اساسی باعث افزایش تجارت خارجی شویم.

وی اظهار داشت: باید سازوکار این تصمیم هر چه سریع‌تر تعریف شود.

بیژن زنگنه نیز در این نشست گفت: برای این تصمیم باید یک پنجره واحد ایجاد شود تا بین رفت و آمد تصمیم در دستگاه‌های مختلف وقت تلف نشود. در این جلسات که هفته‌ای یک بار تشکیل می‌شود باید همه چیز تصمیم‌گیری شود.

وی خاطرنشان کرد: ان‌شاالله از هفته آینده کار را عملیاتی خواهیم کرد.

کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی نیز در پایان گفت: این تصمیم نمادی از شکسته شدن بروکراسی‌ها برای گرفتن تصمیمات اساسی است که امیدواریم با این اقدام کالای اساسی با قیمت مناسب به دست مردم برسد.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری تجارت نیوز، تاریخ انتشار 30 مهر    99، کد خبر:   486238، www.tejaratnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
0
0
تحریم های اقتصادی و مشکلات مردم باید حل بشه ... ولی خب نفت در برابر غذا .... نمیدونم چی بگم ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
0
0
این ها هم قشنک از روی هم اسکی میرنا! هیچ تزی برای خودشون نرن منتظرن ببینن کی چی میگه اینا هم بگن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
0
0
ای بابا! قکر کردید این ها فکر میکنن برای حل مشکلات؟ این ها متن سخرانی خودشون رو هم خودشون تهیه نمیکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
0
0
چرا همش میخوایم مسئولین دولتی رو بکوبیم؟ اصلا اینطوری نیست که میگید اتفاقا این طرح در صورت اجرا خیلی طرح خوبی هم هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین