پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۸۳۲
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲
درپایان شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های جمهوری اسلامی ایران و عمان 5 تفاهم نامه همکاری مشترک در بخش های استاندارد، بیمه، سرمایه گذاری و توسعه صادرات و ورزش توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و وزیر صنعت و تجارت عمان امضا شد.

شعار سال: محمدرضا نعمت زاده در مراسم امضا یاد داشت تفاهم همکاری مشترک بین دو کشور با اشاره به سوابق تاریخی همکاری های ایران و سلطنت عمان و لزوم تقویت روابط دو جانبه گفت: توسعه زیرساخت ها برای گسترش ارتباطات و حمل و نقل دریایی و هوایی ضروری است .

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اهمیت برقراری و توسعه روابط بانکی و بیمه ای برای توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی اظهار داشت : سرمایه گذاری دربخش های لجستیکی بندر چابهار و بندر عباس می تواند چشم انداز مثبتی از همکاری های متقابل در پی داشته باشد.

وی علاقمندی ایران را برای برقراری روابط در زمینه های علمی و فناوری بیان نمود و گفت : در بخش فناوری های نوین، نانوتکنولوژی، تجهیزات پزشکی و بیمارستانی و انرژی و معادن زمینه های مناسبی برای همکاری متقابل بین دو کشور وجود دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به لزوم تدوین و تهیه نقشه 5 ساله همکاری های اقتصادی بین 2 کشورافزود: این نقشه راه باید هر چه سریعترو تا 6 ماه آینده تدوین و به تصویب طرفین برسد.

در این نشست هم چنین وزیر صنعت و تجارت عمان نیز ضمن ابراز خرسندی از وجود دو خط پرواز و سه خط کشتیرانی میان دو کشور خواستارایجاد دفتری در ایران برای تسهیل در روابط بانکی شد .

مسعود بن علی السنیدی ازعلاقه مندی این کشور برای سرمایه گذاری در بندر عباس خبر داد و افزود: در بخش های گردشگری، خدمات فنی و مهندسی نیز زمینه مناسبی برای توسعه همکاری ها و استفاده از توان بخش خصوصی وجود دارد.

وی به برقراری روابط بانکی بین بانک سهای عمان و ایران اشاره و تصریح کرد: در بخش بیمه نیز باید روابط را تقویت کنیم تا سرمایه گذاران و تجار با آرامش خاطری بیشتری فعالیت کنند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 7 مهر 1395، کد مطلب: 414743 :www. ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین