پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۳۰۸۹۱۳
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
استناد به یک نقشه راه بلندمدت و فراگیر صرف‌نظر از نگاه شخصی و سلیقه‌ای مدیریت مستقر، باید سرلوحه و مبنای حرکت درازمدت کشور در همه حوزه‌ها از جمله مهندسی صنفی و صنعتی قرار گیرد.
شعارسال: با توجه به شرایط فعلی کشور لازم است سیاست‌گزاران توجه ویژه‌ای را به صنعت ساختمان به عنوان صنعت مولد داشته باشد.
علی طبرستانی کارشناس حوزه ساختمان و مدیریت شهری و دبیر کمیته ارتقای خدمات مهندسی شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور در ارتباط با این سوال که در برهه کنونی و با توجه به شرایط کنونی جامعه صنفی صنعتی خصوصا شرایط جامعه مهندسی، چه رویکرد برون رفتی قابل تصور است، عنوان کرد: صرف نظر از ظرفیت‌های جامعه مهندسی و ماهیت مشکلات کنونی این حوزه، این حقیقت که تعدد و تنوع مدیریت‌ها در حوزه‌های مستقل و جزیره ای، باعث کاهش کارآمدی و هدررفت توان ظرفیت‌های بخش‌های مختلف مهندسی اعم از خصوصی و دولتی شده است، حقیقتی انکارناپذیر است. نمونه بارز این موضوع، سیاستگذاری‌های کاملا متفاوت تولید و ساخت مسکن در دولت کنونی در مقایسه با سیاست ساخت مسکن مهر در دولت گذشته است که به علت عملکرد سلیقه‌ای و دید محدود و مدیریت کوتاه مدت و متفاوت مدیران صرف نظر از ارجحیت و برتری هرکدام، در کشور عملیاتی شد؛ بنابراین لزوم توجه و استناد به یک نقشه راه بلندمدت و فراگیر صرف نظر از نگاه شخصی و سلیقه‌ای مدیریت مستقر، باید سرلوحه و مبنای حرکت درازمدت کشور در همه حوزه‌ها از جمله مهندسی صنفی و صنعتی قرارگیرد.
از همین رو توجه به محتوای بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان سند بالادستی و سیاستگذاری کلان در برنامه ریزی‌های منسجم و هماهنگ میان مدت و کوتاه مدت حوزه‌های فنی مهندسی و صنعتی در سطوح مختلف قابل توجه و ضروری می‌باشد.
توجه ویژه در فصل دوم بیانیه گام دوم انقلاب به مقوله موتور پیشران کشور در عرصه‌ی علم و فنّاوری و ایجاد زیرساخت‌های حیاتی و اقتصادی و عمرانی قابل توجه و بسیار با اهمیت است که ایجاد موفق اینگونه زیرساخت‌های عمرانی را بایستی منوط به برنامه ریزی واحد و منسجم باید دانست.
اشاره مقام معظم رهبری به موضوع اهمیت وظائف و مسوولیت مهندسی در دیدار ایشان با جمعی از مهندسان از میزان الویت این مقوله خبر می¬دهد که بسیار قابل توجه است. همچنین توجه ایشان به موضوعات ساختمانی و معماری شهر تهران که در دیدار با اعضای شورای شهر تهران در سال‌های گذشته صورت گرفت بر اهمیت موضوع و نقش مهم حوزه ساختمان در سیاستگذاری‌های محلی و ملی دلالت دارد.
به نظر میرسد دستیابی به ظرفیت کامل مشارکت در راستای توجه به فصل سوم بیانیه گام دوم انقلاب در به اوج رساندن مشارکت مردمی و سازمان‌های مردم نهاد در حوزه مهندسی ساختمان کشور به عنوان موتور محرک اقتصاد ملی در گرو هم افزایی و مشارکت بیش از پیش تشکل مردم نهاد از جمله سازمان‌های نظام مهندسی و سایر اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنفی صنعتی مهندسی است که بر پایه انتخابات از میان قشر فرهیخته متخصصان کشور شکل گرفته است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۳۹۹۰۸۰۹۰۰۰۰۲۷، www.farsnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
0
0
گام دوم انقلاب برای دانشجوهای خودمون هم به درستی تببین نشده و اصلا یکبار هم از روش نخوندن!
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
0
0
توجه به گام دوم انقلاب می تواند کشور را به سوی پیشرفت سوق دهد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
0
0
عمیقا با محتوای این پست موافق هستم و امیدوارم همزمان با کار فرهنگی در این حوزه هم فعالیت های خوبی صورت بگیره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
0
0
وضع جاده ها و خیابان های ایران مخصوصا تو شهرستان ها خیلی بده شهر ها رو از قیر های ضعیف پر می‌کنند و چند ماه بعد همش کنده میشود و دوباره پول از بیت المال کسر می‌شود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
0
0
مهندسی در ایران بدون پشتوانه و بدون راه رها شده و هیچ اینده ای برای هیچ کدوم یک از مهندسی هامون طرح ریزی نشده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
0
0
گام دوم انقلاب چرا و صدا و سیمای ملی اصلا بهش اشاره ای نمیشه؟ این بود ارمان های ما واقعا؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین