پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۹۴۲۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۲
اصغر مصاحب با بیان این که جلوگیری از غیرفعال شدن واحد‌های صنعتی فعال، از دیگر برنامه‌های اصلی این سازمان است، افزود: رصد واحد‌های صنعتی غیرفعال مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در سطح کلان و ساختاری نشان می‌دهد که می‌توان علت عمده غیرفعال شدن آن‌ها را در چهار گروه "تأمین نقدینگی"، "تأمین مواد اولیه"، "تأمین ماشین آلات" و "فقدان بازار" دسته بندی نمود.

شعار سال: سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از برنامه‌ریزی جدید برای راه اندازی مجدد 2 هزار واحد صنعتی راکد تا پایان سال جاری در کشور خبر داد و گفت: پیش از این مقرر بود که تا پایان سال 1399 تعداد 1500 واحد صنعتی غیرفعال به چرخه تولید بازگردند که در راستای اهداف جهش تولید و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود در بخش صنعت، این تعداد افزایش یافت.

اصغر مصاحب با بیان این ‌که ‌جلوگیری از غیرفعال شدن واحدهای صنعتی فعال، از دیگر برنامه‌های اصلی این سازمان است، افزود: رصد واحدهای صنعتی غیرفعال مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در سطح کلان و ساختاری نشان می‌دهد که می‌توان علت عمده غیرفعال شدن آن‌ها را در چهار گروه "تأمین نقدینگی"، "تأمین مواد اولیه"، "تأمین ماشین آلات" و "فقدان بازار" دسته بندی نمود.

وی اضافه کرد: در راستای تحقق این اهداف، اقدامات بسیار گسترده‌ای در قالب توانمند سازی واحدهای صنعتی صورت پذیرفته است که از آن جمله می‌توان به خدمات ارائه شده در کلینیک‌های کسب و کار،‌ تقویت شبکه سازی در کسب و کارهای کوچک و متوسط و پیوند آن‌ها با صنایع بزرگ در قالب برنامه‌ های توسعه خوشه‌های کسب و کار و نظام مبادلات پیمانکاری فرعی،‌ ارتقاء دانش و مهارت شاغلان واحدهای صنعتی، حمایت از حضور و پذیرش SMEها در فرابورس، حمایت از تولید محتوا برای بازاریابی در سامانه فروش محصولات، توسعه بازار در قالب حضور در نمایشگاه‌های مختلف و ... اشاره نمود.

بنا به گفته عضو هیأت مدیره و سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، نتایج اجرای طرح‌های حمایتی از صنایع کوچک و متوسط را می‌توان در کاهش 5.2 درصدی روند غیرفعال شدن واحدهای تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی طی یک سال گذشته، کاهش 1.7 درصدی طی شش ماه و افزایش 54 درصدی نرخ رشد واحدهای مجدد راه اندازی شده طی هفت ماهه سال جاری در مقایسه با هفت ماهه سال گذشته به وضوح مشاهده نمود.

مصاحب تعداد واحدهای راه اندازی مجدد تا پایان مهر سال جاری را 819 واحد صنعتی اعلام کرد که در نتیجه آن، برای 14 هزار و 458 نفر با میزان سرمایه گذاری 26 هزار و 743 میلیارد ریال، معادل میزان سرانه اشتغال 18 نفر و سرمایه گذاری 33 میلیارد ریال شغل ایجاد شده است.

وی استفاده از خدمات ارائه شده در کلینیک‌های کسب و کار در جهت عارضه یابی دقیق و کارشناسانه واحدهای صنعتی را بهترین گزینه پیشنهادی برای صاحبان صنایع به منظور افزایش بهره وری، ارتقاء ظرفیت تولید و یا راه اندازی مجدد کسب و کارهای راکد عنوان کرد.

عضو هیأت مدیره و سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به عوامل تأثیرگذار در جلوگیری از غیرفعال شدن واحدهای صنعتی فعال نیز اشاره و بیان کرد: افزایش تجربه و مهارت آموزی کارکنان، کسب منابع مالی بیشتر، سرشکن شدن هزینه‌های بازاریابی در بازارهای وسیع‌تر و بهبود فنآوری می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های ثابت واحدهای تولیدی، افزایش صرفه ناشی از مقیاس و رشد بسیاری از صنایع شود.

مصاحب ادامه داد: اصل اساسی در شاخص "صرفه ناشی از مقیاس"، بهره‌ وری، فنآوری و تخصص است که در کلینیک‌های کسب و کار با جزئیات کامل بررسی خواهد شد. بنابراین در کنار هدایت به سمت مسیر صحیح تولید، واحدهای صنعتی می‌توانند از حمایت‌های مالی انجام این پروژه‌ها تا 80 درصد بهره‌ مند شوند.

وی یادآور شد: در حال حاضر 28 کلینیک کسب و کار راه اندازی شده در کشور در ده گروه عارضه یابی، ‌فنآوری اطلاعات،‌ زیرساخت، ‌تأمین ورودی و مواد اولیه، ‌بازاریابی و بازرگانی، توسعه محصول و فنآوری،‌ توسعه نظام مدیریت حقوقی و سیاستگذاری، امور مالی، بیمه‌ای و مالیاتی به ارائه خدمات به منظور عارضه یابی، ارتقاء و افزایش بهره وری، کاهش هزینه‌های تمام شده و همچنین آماده سازی بنگاه‌ها در جهت حرکت به سمت انقلاب صنعتی چهارم می‌پردازند.

عضو هیأت مدیره و سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در پایان ابراز امیداوری کرد با نهادینه شدن فرآیند انجام عارضه یابی کلینیکی که منتج به ایجاد تغییر و تحول به‌موقع و بهبود کسب و کار در راستای ارتقاء بهره وری و رقابت ‌پذیری خواهد شد، بتوان به‌صورت چشمگیری از غیرفعال شدن واحدهای صنعتی در کشور جلوگیری نمود.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن 501 شهرک و 322 ناحیه صنعتی و سه منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، 77 شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، 6 شهرک فنآوری، 37 مرکز خدمات فنآوری و کسب و کار، 2 مجتمع فنآوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، 87 هزار و 863 قرارداد منعقده و بهره‌برداری از 46 هزار و 413 واحد صنعتی و سه هزار و 55 واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم 935 هزار و 557 نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
0
0
احداث مرکز فوریت های رسیدگی به مشکلات طرح های سرمایه گذاری خودش تونسته خیلی اثر بخش باشه تو روند کاری تولیدگران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
0
0
این خبر خوب رو باور کنیم؟ اگر حقیقت داشته باشه و به همین روال پیش بریم میشه امیدهایی به آینده داشت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین