پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۹۷۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵
مدیر اداره توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن با اشاره به شیوع کرونا و توقف برنامه‌های حضوری بسیاری از مؤسسات و اجرای طرح پایش و ارزیابی مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت (ع)، گفت: پس از تحلیل نتایج مرحله نخست و با توجه به استمرار وضعیت حاکم و آسیب‌های جدی واردشده به مؤسسات قرآنی، اجرای گام دوم رصد آغاز می‌شود.
شعار سال: حسین بهبودی، مدیر اداره توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم، با اشاره به اینکه ارزیابی و کنترل از ارکان مدیریت هر مجموعه و تشکیلاتی است، اظهار کرد: برای یافتن گلوگاه‌ها، آسیب‌ها، موانع و مشکلات از سویی و رصد ظرفیت‌ها، استعداد‌ها و فرصت‌ها از سوی دیگر، نظارت مستمر بر فرایند هر نوع خدماتی لازم است تا با تحلیل نتایج بتوان موانع را رفع و استعداد‌ها را تقویت و شکوفا کرد.

وی افزود: در قلمرو خدمات فرهنگی به‌ویژه فعالیت‌های قرآنی نیز این قاعده به‌ صورت مضاعف صادق است. چه اینکه این قلمرو به واسطه تهدید‌های جدی و لحظه به ‌لحظه بدخواهان اسلام و تحولات سریع ارکان و عوامل مؤثر بر حوزه فرهنگ، نیاز به کنترل، نظارت و به‌روزرسانی مستمر و مضاعف دارد.
 
مدیر اداره توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به اینکه مؤسسات فرهنگی، قرآنی، مردمی به‌عنوان دیده‌بانان و سربازان خط مقدم این هماورد فرهنگی، نقش جدی و بی‌بدیلی در شناسایی آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از معضلات فرهنگی کشور دارند،‌ گفت: این دیده‌بانان در برخی مناطق با مشکلاتی مواجه هستند و از سوی دیگر بسیاری از آن‌ها با نهایت قدرت و ظرفیت، مأموریت‌های تعریف‌شده را انجام می‌دهند. برای ستاد‌ها و قرارگاه‌های پشتیبانی و برنامه‌ریزی، اطلاعات مستمر و به‌روز از وضعیت میدان فعالیت و البته فعالان فرهنگی ضروری بوده و تدوین و اعمال سیاست‌های درست و برنامه‌ریزی‌های صحیح منوط به دسترسی به اطلاعات فوق است.

وی تأکید کرد:‌ سازمان دارالقرآن الکریم به‌عنوان متولی ساماندهی مشارکت‌های مردمی در عرصه فعالیت‌های قرآن و عترت و قرارگاه برنامه‌ریزی برای توسعه و حاکمیت فرهنگ قرآنی در کشور، موظف به پایش و ارزیابی مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت و زمینه‌سازی برای تقویت ظرفیت‌ها و استعداد‌های مرتبط و رفع موانع و نگرانی‌های پیش روی مؤسسات فوق مبتنی بر نتایج ارزیابی‌هاست. در این راستا برای نخستین بار «طرح پایش و ارزیابی مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت(ع)» در دو گام تهیه مرحله نخست آن در اسفند ماه سال گذشته آغاز شد.
 
مدیر اداره توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم ادامه داد: گام نخست این طرح با ابتناء به مشارکت و خوداظهاری مؤسسات تعریف و اجرا شد و علی‌رغم شیوع بیماری کرونا و توقف برنامه‌های حضوری بسیاری از مؤسسات، با مشارکت حدود ۶۰ درصدی مؤسسات فعال مواجه شد. پس از تحلیل نتایج مرحله نخست و با توجه به استمرار وضعیت حاکم و وارد آمدن آسیب‌های جدی به مؤسسات قرآنی، دلجویی و تکریم آن‌ها در قالب بازدیدهای میدانی و رصد اهم چالش‌های درگیر و پیش ‌رو اهمیت مضاعفی پیدا کرد. از این رو اجرای گام دوم رصد با تغییراتی در رویکرد در دستور کار اداره‌‎کل توسعه مشارکت‌های سازمان دارالقرآن الکریم قرار گرفت.
 
بهبودی با بیان اینکه در این مرحله مقرر شده است که در یک اقدام جهادی و با مشارکت و همراهی حدود ۱۰۰ تیم دونفره، که بسیاری از آنان نمایندگان مؤسسات مذکورند، از تمامی مؤسسات قرآنی بازدید شود و ضمن تجلیل از مجاهدت مدیران و مدرسان و عوامل اجرایی مؤسسات، از نزدیک وضعیت جاری و نیاز‌های پیش روی آن‌ها احصا شود، گفت: پایش مؤسسات قرآنی و نتایج آن با تبیین دقیق وضعیت تشکل‌های قرآنی، در نهایت سمت و سوی سیاست‌ها و اولویت برنامه‌های پیش‌ رو در کشور و البته رسالت مسئولان و متولیان فعالیت‌های قرآنی را مشخص خواهد کرد.
 
وی اظهار کرد:‌ امید آنکه با تصمیم‌های مقتضی و عاجل مبتنی بر نتایج ارزیابی، اندکی از سختی‌ها و چالش‌های پیش‌ روی مؤسسات قرآنی کاسته شود. از این رو انتظار می‌رود که مدیران محترم تشکل‌های قرآنی همراهی و مشارکت لازم را در اجرای طرح و دستیابی به اهداف آن انجام دهند. به ‌دلیل نبود امکان برگزاری جلسه عمومی توجیهی برای ارزیابان، ۱۰ نفر از نمایندگان سازمان برای ابلاغ سیاست‌ها و اهداف رصد طی ۱۰ روز آینده به تمام استان‌ها سفر کرده و در مورد انتقال اهم سیاست‌های سازمان در خصوص رصد به ارزیابان اقدام خواهند کرد. پیش‌بینی می‌شود اجرای این مرحله تا نیمه آذر ماه به طول انجامد. برای تسهیل و اتقان ارزیابی‌های صورت گرفته، سامانه رصد طراحی شده و در اختیار ارزیابان قرار گرفته است.
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایکنا، تاریخ انتشار: 13 آبان ۱۳۹۹، کد خبر:754286، iqna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
0
0
به موسسات قرآنی باید توجه بیشتری داشت چون الگو جامعه هستند اگر پا کج بزارند ابرو اسلام می‌رود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین