پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۴۴۱۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با تأکید بر اینکه لایحه حذف معافیت‌های مالیاتی دولت شامل مؤسسات قرآنی نمی‌شود، درباره خبر منتشرشده ایکنا در هفته‌های گذشته مبنی بر اخذ مالیات از یک مؤسسه در استان کرمان گفت: این قضیه بعید است، اما اگر سند اخذ مالیات را به ما ارائه دهند، مشکل را رفع می‌کنیم.
شعار سال: حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی اخوان‌صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، با اشاره به مباحث مطرح‌شده در خصوص اخذ مالیات از مؤسسات قرآنی اظهار کرد: با رئیس اداره مالیاتی کل کشور در این باره صحبت کرده‌ایم و مشخص شده است که در لایحه دولت که بناست برخی از نهاد‌ها و شرکت‌ها از معافیت‌های مالیاتی حذف شوند، مؤسسات قرآنی مدنظر نیستند.

وی با تأکید بر اینکه لایحه حذف معافیت‌های مالیاتی دولت شامل مؤسسات قرآنی نمی‌شود، در خصوص خبر منتشر شده ایکنا در هفته‌های گذشته مبنی بر اخذ مالیات از یک مؤسسه در استان کرمان، اظهار کرد: بعید است، اما اگر سند اخذ مالیات را به ما تحویل دهند آن را به اداره مالیات ارائه و مشکل را رفع می‌کنیم.

اخوان‌صباغ اظهار کرد: جلسات و صحبت‌هایی با رئیس اداره مالیاتی کل کشور داشته‌ایم و ایشان قول مساعد داده‌اند تا مباحث مربوط به مالیات مؤسسات قرآنی را حل کنند و مؤسسات قرآنی هم باید اظهارنامه مالیاتی پر کنند.

رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم ادامه داد: در حال رایزنی با اداره مالیاتی کل کشور هستیم تا برخی از وجوه مشخصی که در مباحث مالیاتی تعریف شده است به مؤسسات قرآنی بخشیده شود، اما به طور کلی مؤسسات قرآنی از پرداخت مالیات آن هم به شرط پر کردن اظهارنامه مالیاتی معاف هستند.

وی در پایان یادآور شد: مشکل کنونی مؤسسات قرآنی پر کردن خوداظهارنامه مالیاتی است که این کار هم هزینه‌ای ندارد؛ لذا باید این مشکل را برای آنان حل کنیم. البته اکنون سیستم اداری مالیاتی این قضیه را نمی‌پذیرد که سند مالی پر نشود، بنابراین باید با یک سامانه این کار را برای مؤسسات قرآنی سهل کنیم.
 
شعار سال با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از فارس،تاریخ انتشار:9آذر1399،کدخبر3937990،fars.iqna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
0
0
در زمینه مالیات اگر میتونستیم به شفافیت پایدار برسیم خیلی جلو می افتادیم
ناشناس
Netherlands
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
0
0
مطالعات قرانی در ایران به شدت از عدم حمایت ها رنج می بره این داستان مالیات ها هم که تمومی نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین