پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۰۲۷۹
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: ادعای کشف داروی قطعی کرونا در کرمانشاه کذب محض است و تاکنون در دنیا هیچ دارویی برای کرونا ساخته نشده است.
شعار سال: دکتر کیانوش جهانپور در واکنش به ادعای کشف داروی قطعی درمان کرونا در دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه، گفت: هیچ کس در هیچ کجای دنیا تاکنون داروی قطعی برای درمان کووید۱۹ نساخته است.
وی افزود: درباره دارو‌های سنتی مطالعاتی صورت گرفته است و بعضا بر اساس نتایج این مطالعات مجوز‌هایی گرفتند که به تدریج وارد بازار خواهند شد اما، تنها به عنوان درمان کمکی کرونا از آن‌ها استفاده خواهد شد و کاربرد درمان قطعی بیماری را ندارند.
وی با اکید بر اینکه برای درمان کرونا نه در طب سنتی و نه در طب رایج تاکنون دارویی ساخته نشده است، اظهار کرد: هیچ مطالعه‌ای درمان قطعی و اثربخشی قطعی هیچ درمانی را برای کرونا چه در طب رایج و چه در طب سنتی نشان نمی‌دهد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: در طب مدرن هم درمان‌هایی بر اساس دارو‌های گیاهی که ممکن است بخشی از آن‌ها هم مخصوص طب سنتی نباشد استفاده می‌شود که تحت عنوان هربال مدیسین شناخته می‌شود، اما در هر حال هر آنچه تحت عنوان گیاهان دارویی، فرآورده‌های طب سنتی و... ساخته شود صرفا به عنوان درمان‌های کمکی در کنار درمان‌های موجود برای کرونا استفاده می‌شود تا اثربخشی این درمان‌ها را افزایش دهد.
 
وی افزود: کسی که با ادبیات علمی آشنا باشد می‌داند انتخاب واژه‌های «درمان قطعی»، «درمان صد درصد» و... هیچکدام بار علمی ندارد.
جهانپور در خاتمه یاداور شد: اظهارات درمورد ساخت داروی قطعی کرونا از سوی وزارت بهداشت در حال پیگیری و بررسی‌های بیشتر است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹، کد خبر: ۵۸۳۳۸۷، www.entekhab.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
0
0
از طریق همین داروی امام کاظم چه پول ها که به جیب نمی زنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
0
0
براي چي چيزي كه مدرمك و سند براش هست رو تكذيب ميكنيد؟ از اگاهي مردم نترسيد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
0
0
براي چي اين همه در برابر خبرهايي كه به دست مردم ميرسه مقاومكت ميكنيد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
0
0
كرمانشاه داره تلاش هايي در زمينه كرونا ميكنه كه ستودنيه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
0
0
كشف داروي كرونا در ايران ادعاي كذبي هست و نبايد بهش دامن زده بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
0
0
این ادعا تو کانالای مختلف داره دست به دست میشه و تو اینترنت هم خبر کاملی هست
امير
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
0
حداقل بررسي كنيد شايد درست باشه ،مگه زير نظر دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه نبوده ،مگر توسط شركت دانش بنيان نبوده؟ مگر تهيه ؟آن توسط دكتر دارو ساز دكتر مصطفايي نبوده؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
0
يكي ميگه راسته يكي ميگه دروغه! براي چي بايد اين همه مشكلات در زمينه درماني و خبر رساني هاش داشته باشيم؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین