پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۰۴۰۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۰
در شرایطی قرار است اردوی تیم‌های ملی کبدی ساحلی برگزار شود که به دلیل شیوع کرونا برگزاری این اردو به منزله به خطر انداختن جان ورزشکاران است.
شعار سال: گروه ورزشی جی پلاس، ششمین دوره بازی‌های ورزش‌های ساحلی آسیا با حضور ۱۹ رشته که پیش از این با شیوع ویروس کرونا برگزاری آن لغو شده بود، با اعلام شورای المپیک آسیا از ۱۳ تا ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد و تیم ملی کبدی ساحلی ایران نیز در دو بخش آقایان و بانوان در این رقابت شرکت می‌کند.
یکی از مسائلی که در این روز‌ها مشکلاتی را برای تمامی رشته‌های ورزشی ایجاد کرده برگزاری اردو‌های ملی و مسابقات است. چندی پیش خبری بر روی خروجی سایت فدراسیون کبدی قرار گرفت و اعلام شد ۴۲ نفر در بخش آقایان و ۳۶ نفر در بخش بانوان به اردوی تیم ملی کبدی ساحلی دعوت شده‌اند تا برای آمادگی حضور در مسابقات تمرینات خود را زیر نظر کادر فنی آغاز کنند.
در اینکه بسیاری از رشته‌ها اردو‌های خود را شروع کرده‌اند شکی نیست، اما با توجه به شیوع کرونا و بدتر شدن شرایط موضوعی که اهمیت زیادی دارد؛ نحوه و نوع برگزاری اردو‌های ملی است. همانطور که همه می‌دانند کبدی رشته‌ای پر خطر به حساب می‌آید و اینکه تعداد زیادی ورزشکار در کنار یکدیگر قرار بگیرند اقدام جالبی نیست.

با توجه به اینکه معمولا بازیکنان برتر و ملی پوش نفرات مشخصی هستند فدراسیون کبدی و سرمربی تیم ملی به خاطر شرایط موجود می‌تواند این بار همان تعداد را به اردو دعوت و با رعایت کامل موارد بهداشتی تمرینات را بدون مشکل برگزار کند، زیرا در نظر گرفتن شرایط کنونی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و هیات استان‌ها هم باید این موضوع را درک کنند و گلایه‌ای نداشته باشند.

محمد شعبانی سرمربی تیم ملی کبدی ساحلی آقایان در این خصوص اظهار کرد: یک گروه تشکیل دادیم و بازیکنان از ۳۰ مهرماه به صورت انفرادی تمریناتشان را انجام دادند و ماهم به صورت آنلاین پیگیری می‌کردیم تا از تمرینات عقب نمانند؛ قرار است اردوی اصلی هم از دوشنبه آغاز شود. ۴۲ نفر دعوت کردیم، اما با توجه به شیوع کرونا گفتم یا تعداد را کمتر کنیم یا در دو گروه ۲۰ نفره اردو را برگزار کنیم به این صورت که این ۲۰ نفر به اردو بیایند یک مسابقه برگزار کنیم و از بین آن‌ها نفرات برتر انتخاب شوند، چون با توجه به عدم برگزاری لیگ به دلیل کرونا انتخابی برای ما سخت‌تر شد.
محمد شعبانی در پاسخ به این سوال که چرا با توجه به متفاوت بودن شرایط کنونی همان نفرات اصلی تیم ملی که معمولا هم مشخص هستند دعوت نمی‌شوند گفت: احتمال دارد همین کار را انجام دهیم. چند روز صبر می‌کنیم ببینیم شرایط به چه صورت هست؛ اگر بدتر شود امکان دارد کلا اردو برگزار نشود، چون سلامتی بازیکنان از همه چیز مهم‌تر است. اگر اردو برقرار باشد از نظر اسکان هم اتاق‌ها حداکثر باید دو نفره باشد و قبل از حضور در کمپ تمرینی تمامی بازیکنان باید تست بدهند.
او ادامه داد: در حال حاضر که هر کس در شهر خودش به صورت انفرادی تمرین می‌کند. فدراسیون هم شدیدا پیگیر وضعیت بازیکنان است منتها اولین دیدگاه فدراسیون سلامتی ورزشکاران است. اگر مشکلی پیش نیاید و اردو‌ها به صورت منظم برگزار شود باز هم مانند دوره گذشته نتایج درخشانی کسب می‌کنیم، اما اگر وقفه ایجاد شود مسلما بازدهی کار هم کاهش پیدا می‌کند، چون بازی‌های ساحلی شرایط متفاوتی نسبت با مسابقات داخل سالن دارد و باید تمرینات مداوم باشد و با آمادگی کامل در مسابقات شرکت کنیم. بازیکنان ما از لحاظ قدرت و توان بدنی نسبت به هندی‌ها بهتر هستند و از پتانسیل خوبی برخوردارند.
شعبانی در پایان صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال که اردو در چه شهری برگزار می‌شود گفت: نظر براین بود اولین اردو در تهران برگزار شود، اما من خودم با کیش، قشم یا چابهار بیشتر موافق هستم، چون هم جزو مناطق سفید هستند هم از نظر آب و هوایی با مکان مسابقات ساحلی بیشتر همخوانی دارد و بازدهی کار بیشتر می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری جی پلاس، تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹، کدخبر: ۱۴۸۰۵۵۹، www.jamaran.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
0
0
دیگه وقتی رئیس فدراسیون و دست اندرکاران شیوع کرونا رو نمی فهمن از بقیه چه توقعی هست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
0
بعضي ها دارن تو كشور يكارايي ميكنن كه ادم شك ميكنه به اين كرونا كه اصلا هست يا نيست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
0
نميشه براي كرونا كل كشور رو تعطيل كرد كه اين ها هم نياز به روزي دار حالايا ميميرن يا سبك ميگيرن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
0
كرونا رو تا وقتي كه يك بازي بدونيم نميتونيم در اين زمينه موفقيت خاصي كسب كنيم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
0
0
الان اين ها كرونا نميگيرن؟ اگر نميگيرن به ما بگيد ما هم بريم كبدي كار بشيم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین