پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۰۷۲۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به تخلیه فاضلاب ۱۴ بیمارستان در استان بدون تصفیه و با آلودگی بالاتر از حد مجاز در محیط گفت: خطر جدی محیط زیست را تهدید می‌کند.
شعار سال: محمدجواد اشرفی، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در این باره اظهار کرد: فاضلاب ۱۴ بیمارستان خوزستان بدون تصفیه و یا با آلودگی بالاتر از حد مجاز در محیط زیست تخلیه می‌شود.
او با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی اهواز پارسال متعهد شده بود مشکل تصفیه‌خانه فاضلاب این بیمارستان‌ها را برطرف کند و تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نداده، افزود: ۶۱ بیمارستان در استان وجود دارد که بیمارستان‌های پایگاه چهارم شکاری دزفول، راه زینب سربندر، امید لالی و اشرفی اصفهانی آغاجاری فاقد تصفیه‌خانه فاضلاب هستند.
اشرفی با اشاره به اینکه در مابقی بیمارستان‌ها نیز به دلیل مشکلات راهبردی تصفیه فاضلاب انجام نمی‌شود، اظهار داشت: ۸ بیمارستان خوزستان نیز فاقد سیستم امحا و بی‌خطرسازی پسماند‌های عفونی هستند که زباله آن‌ها در محیط تخلیه می‌شود و باتوجه به شرایط حساس دوران شیوع کرونا، ضروری است هر چه سریع‌تر درباره این موضوع چاره اندیشی شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در ادامه خواستار ارائه برنامه زمان‌بندی برای حل مشکل فاضلاب بیمارستان‌ها شد و تصریح کرد: انتظار می‌رود دانشگاه‌های علوم پزشکی به عنوان متولی بهداشت، اجازه ندهند فاضلاب آلوده بیمارستانی در محیط زندگی مردم رها شود.
این مقام مسئول همچنین با اشاره به حل نشدن اختلاف شرکت‌های آبفا و فولاد خوزستان درباره اجرای کلکتور موقت تصفیه خانه شرق اهواز، اظهار داشت: این طرح نیز با وجود تعهدات در ۱.۵ سال گذشته هنوز به سرانجام نرسیده است، ضمن اینکه راه‌اندازی تصفیه‌خانه فاضلاب شادگان تا پایان شهریور و تصفیه خانه فاضلاب آبادان تا پایان امسال، از دیگر تعهدات شرکت آبفا بوده که به دلیل غیبت مدیرعامل آبفا خوزستان، گزارشی از روند اجرا ارائه نشده است.
او با گلایه از حضور نیافتن مدیرعامل آبفا در نشست‌های شورای حفاظت کیفی کارون، ادامه داد: بخش اصلی مباحث این شورا مربوط به مشکلات تخلیه فاضلاب است، اما مسئولان مربوطه به صورت مستمر از حضور در این نشست‌ها خودداری می‌کنند.
 
وضعیت پسماند و فاضلاب عفونی در خوزستان قرمز است
صغری رستمی، مسئول آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز در این نشست تجهیز بیمارستان‌ها به سیستم تصفیه فاضلاب را در شرایط ویژه همه‌گیری کرونا، نیازمند پیگیری ویژه دانست و گفت: ۱۴ بیمارستان در استان فاضلاب خود را تصفیه نمی‌کنند که این فاضلاب‌ها مشکلاتی برای زمین‌ها یا منابع آبی به وجود آورده‌اند.
او بیان داشت: علاوه بر ۴ بیمارستان فاقد تصفیه فاضلاب، تصفیه‌خانه بیمارستان‌های معرفی‌زاده شادگان و شهید چمران سوسنگرد غیرفعال است، تصفیه خانه فاضلاب بیمارستان شهدای هندیجان خاموش است و فاضلاب آن به زمین‌های اطراف تخلیه می‌شود.
رستمی در ادامه افزود: تصفیه‌خانه فاضلاب بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان دارای مشکلاتی است، تصفیه‌خانه فاضلاب بیمارستان شهدای ایذه، خاتم الانبیای شوشتر، حضرت زینب(س) اروندکنار و نظام مافی شوش ظرفیت فاضلاب ورودی را ندارد و تصفیه مناسبی صورت نمی‌گیرد، همچنین تصفیه‌خانه فاضلاب پلی کلینیک شهید رجایی اهواز گاهی خروجی بیش از حد استاندارد را وارد محیط می‌کند و تصفیه‌خانه فاضلاب بیمارستان سینا در کارون نیز به دلیل فرسودگی جوابگو نیست.
مسئول آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان تصریح کرد: بیمارستان پایگاه چهارم شکاری دزفول که زیر نظر ارتش است، نه تنها همکاری لازم را نداشته بلکه اجازه ورود به کارشناسان محیط زیست نمی‌دهد و پاسخگوی مکاتبات نیز نیست، ضمن اینکه بیمارستان‌های راه زینب سربندر، پایگاه چهارم شکاری دزفول، ۵۸۰ ارتش و آیت ا... نبوی دزفول، ۲۲ بهمن مسجدسلیمان، امام موسی کاظم (ع) ماهشهر، فریده بهبهانی بهبهان و شهدای ایذه نیز فاقد سیستم بی‌خطرسازی زباله‌های بیمارستانی هستند و پسماند‌های آلوده خود را به سواحل و یا حاشیه رودخانه‌ها تخلیه می‌کنند و ساماندهی نشدن زباله‌های بیمارستانی خطرات زیادی به دنبال دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری آخرین خبر، تاریخ انتشار: 18 آبان 1399، کد خبر: 6993656،  www.akharinkhabar.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
0
خوزستان در زمینه الودگی محیط زیست خیلی داره راه بدی رو میره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
0
0
خوزستان اصلا شرايط خوبي نداره وبايد همه جوره بهش رسيدگي بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین