پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۰۸۳۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
برخی از دارو‌های گیاهی تأییدشده توسط وزارت بهداشت برای درمان کمکی کرونا استفاده می‌شود که به گفته سخنگوی سازمان غذا و دارو، برخی از این داروها، باعث کاهش مدت بستری شده‌اند.
شعار سال: دکتر کیانوش جهانپور، درباره چهار داروی گیاهی مؤثر در درمان کرونا گفت: بر اساس مطالعات انجام شده، این چهار دارو در درمان کمکی مبتلایان به بیماری کرونا اثرگذار بوده‌اند و مجوز تولید خود را اخذ کرده‌اند و در زمان حاضر نیز در کشور تولید و بعضاً توزیع می‌شوند.

وی افزود: برخی از این داروها، باعث کاهش مدت بستری شده‌اند، برخی دیگر باعث بهبود اکسیژن‌رسانی، کاهش سرفه و بهبود علامت بیماران کرونایی و کاهش ناراحتی مریض در حین بیماری یا بستری شده‌اند، اما هیچ‌کدام از دارو‌ها به عنوان درمان مستقیم کرونا حساب نمی‌شوند و این دارو‌های گیاهی نیز درمان‌های کمک‌کننده هستند.

وی در پاسخ به این سؤال که نحوه تجویز این دارو‌ها چگونه خواهد بود، تصریح کرد: مانند هر داروی گیاهی دیگری، این دارو‌ها نیز به پزشکان معرفی و توسط پزشکان تجویز خواهد شد.

وی ادامه داد: تبلیغات این دارو‌ها نیز مانند هر داروی دیگری، ممنوع است و نمی‌توان اسامی آن را در رسانه اعلام کرد، اما در محافل علمی و تخصصی و نشریات تخصصی برای پزشکان و داروسازان معرفی خواهند شد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو در پاسخ به این سؤال که در ساخت این دارو‌ها از چه گیاهی استفاده شده است، تصریح کرد: این داروها، ترکیبی از گیاهان مختلف هستند و هرکدام شامل چند گیاهند و متشکل از یک نوع گیاه نیستند.

شعار سال: با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از مشرق، تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۱۳۹۱۰۰، mashreghnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
راستی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
0
0
کوچه خالی دانش وعربده کشی های جهل
اگر دانشمندان رشته پزشکی و داروسازی کاری از پیش نبردند دارو ودرمان در دره ی عطارها سقوط خواهد کرد ناتوانی وعجز افرادی را به واپس گرایی سوق میدهد واین خود یک عارضه از بیماری کرنا است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
0
0
تو این دوره کرونا چندین گیاه دارویی که افراد مبتلا مصرف کردند تاثیر داشته‌
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین