پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۱۱۱۴۱
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۴
دموکرات‌های آمریکایی بار دیگر کنترل مجلس نمایندگان را از آن خود کردند، اما این بار از میزان اکثریت آن‌ها در این مجلس کنگره کاسته شده و این اهرم فشاری را در اختیار جمهوری‌خواهان قرار می‌دهد.
شعار سال: به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، حزب دموکرات در انتخابات سوم نوامبر کنگره، کرسی‌های بسیاری را در مجلس نمایندگان به جمهوری‌خواهان واگذار کرد و از میزان اکثریت آن‌ها کاسته شده است.

براساس گزارش روز سه‌شنبه آسوشیتدپرس، دموکرات‌ها تاکنون با کسب ۲۱۸ کرسی به اکثریت در مجلس نمایندگان آمریکا رسیده‌اند، اما نسبت به انتخابات گذشته، عملکرد ضعیف‌تری از خودشان به نمایش گذاشته‌اند. جمهوری‌خواهان هم تاکنون به ۲۰۱ کرسی دست یافته‌اند.

از مجموع ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان آمریکا که در انتخابات سوم نوامبر به رای گذاشته شد، تکلیف ۴۱۹ کرسی مشخص شده و وضعیت ۱۶ کرسی دیگر هنوز نامشخص است.
 
عملکرد جمهوری‌خواهان در رقابت مجلس نمایندگان آمریکا بهتر از حد انتظار بود

در کنگره قبلی، کنترل مجلس نمایندگان آمریکا با تعداد نمایندگان بیشتری در اختیار دموکرات‌ها بود. بخشی از کرسی‌هایی که به تازگی در کنترل جمهوری‌خواهان قرار گرفته است، در سال ۲۰۱۶ هم در اختیار آن‌ها بود.

در همین حال رقابت در سنا همچنان ۴۸ به ۴۸ باقی مانده است. ۴۸ کرسی دموکرات‌ها شامل دو نیروی مستقل می‌شود. از مجموع ۳۵ کرسی از ۱۰۰ کرسی این مجلس که در انتخابات سوم نوامبر ۲۰۲۰ به رای گذاشته شد، فقط تکلیف ۳۱ کرسی روشن شده است.
 
 
تسخیر کرسی‌های مجلس نمایندگان آمریکا توسط دموکرات‌ها
عملکرد جمهوری‌خواهان در رقابت مجلس نمایندگان آمریکا بهتر از حد انتظار بود. کوین مک‌کارتی، رهبر اقلیت جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا و همکاران ارشد او در حال طراحی برنامه‌هایی هستند تا میان دموکرات‌ها تفرقه‌افکنی کرده و در صحن این مجلس اخلال ایجاد کنند.

استیو اسکالیس، هماهنگ‌کننده اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا هم گفته است: ما از هر ابزاری برای مبارزه با اصول محافظه‌کاری و نبرد علیه سوسیالیست‌ها استفاده می‌کنیم؛ و اکنون تعداد نیرو‌های محافظه‌کار بیشتری وارد می‌شوند که مایل هستند بخشی از آن مبارزه باشند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: ۲۱آبان ۱۳۹۹، کد خبر: ۹۹۰۸۲۱۱۳۹۶۲، isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین