پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۲۳۲
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳
رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با بیان اینکه یکی از اعتیادهای مثبت که در سال‌های اخیر گسترش و توسعه پیدا کرده اعتیاد مردم به بازسازی میراث فرهنگی و تاریخی است، گفت: امروز همگرایی و هم‌افزایی خوبی بین مسئولین کشور برای حفظ میراث فرهنگی و تاریخی وجود دارد.

شعار سال: مسعود سلطانی‌فر در مراسم افتتاح بازارچه صنایع دستی و هنرهای سنتی عودلاجان در تهران گفت: یکی از اعتیادهای مثبتی که در چند سال اخیر گسترش و توسعه یافته اعتیاد مردم به حفظ و بازسازی میراث تاریخی و فرهنگی است.

سلطانی‌فر افزود: بسیار خوشحالیم که شهرداری‌های کشور و به ویژه شهرداری تهران و شورای اسلامی شهر تهران علاقه زیادی را برای حفظ میراث فرهنگی و تاریخی از خود نشان داده و اقداماتی را در همین راستا صورت داده‌اند.

وی میراث فرهنگی و تاریخی کشور را بخشی از ارزش‌هایی دانست که باید برای نسل آینده آن را حفظ کرد چرا که این موضوع ارزش و فضیلت است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: امروز خدا را شاکریم که از هم‌گرایی و هم‌افزایی مسئولین کشور در راستای حفظ میراث تاریخی و فرهنگی کشور بهره‌مند هستیم.

معاون رئیس جمهور افزود: بازارچه صنایع دستی و هنرهای سنتی عودلاجان نماد مکمل و همگرایی درون‌سازمانی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به حساب می‌آید.

وی گفت: مدل مشارکتی همکاری سه ضلعی بین سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری با شهرداری و مردم و کسبه محل برای احیای بافت‌های تاریخی و فرهنگی بسیار ارزشمند است که این موضوع می‌تواند الگوی خوبی برای دیگر پروژه‌ها در دیگر نقاط کشور به حساب آید و در آنجا به کار گرفته شود.

سلطانی‌فر اظهارداشت: بسیاری از بناهای فرسوده در کشور در حال تخریب هستند که می‌توانیم با ساز و کاری مناسب و با هزینه و مشارکت بخش خصوصی آنها را احیا کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: با فرمول جدید الگوی مشارکتی می‌توانیم جلوی تخریب بناهای فرهنگی را بگیریم و آنها را به بنگاه‌های اقتصادی تبدیل کنیم که البته با استفاده از چنین روشی تاکنون 200 بنا با همکاری بخش خصوصی منجر به عقد قرارداد برای احیای بافت‌های فرهنگی و تاریخی شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 10 مهر 95 ، کد مطلب: 13950710001333:www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین